Overige sporten en evenementen

erka

Well-known member
Hartstikke ingewikkeld en inderdaad het bevoordeelt de sterkste ploegen.

Tegelijkertijd is het voor Nederland, vooral de mannen, wel goed. Hoe meer wedstrijden op dit niveau hoe beter, want Nederland heeft jarenlang niet tegen dit soort ploegen gespeeld. Worden ze alleen maar beter van.
En door de winst op Brazili? is top4 ook vrijwel zeker in de groep.

De dames is wel een ander verhaal. Die horen bij de top.

SanMark.

Well-known member
Doet mij een beetje denken aan het WK honkbal.

Daar kun je volgens mij een halve finale verliezen en toch nog weer in de finale komen.

JMD

Well-known member
Doet mij een beetje denken aan het WK honkbal.

Daar kun je volgens mij een halve finale verliezen en toch nog weer in de finale komen.

Honkbal weet ik niet, maar bij softbal is/was dat (op bv de Spelen) inderdaad wel zo. Daar spelen ze eerst een poule. De beste 4 gingen naar de 1/2 finale, normaal zou dat dan 1 - 4 en 2 - 3 zijn.
Bij softbal was het 1-2 en 3-4, de winnaar van 1-2 gaat direct naar de finale, de verliezer van 3-4 is 4e. Daarna speelt de winnaar van 3-4 tegen de verliezer van 1-2 om de andere finaleplaats en de verliezer is 3e. Apart systeem.

JMD

Well-known member
Nederland stond 2-0 achter tegen Frankrijk, wint set 3, staat in set 4 10-5 achter maar pakt die ook. 5e set nu. Doordat 2 sets ook al 1 punt opleveren is Nederland nu al zeker van de volgende ronde.

JMD

Well-known member
Dat was een spannend einde met veel challenges, maar Nederland wint.
De resultaten tegen de andere ploegen die doorgaan neem je mee, dus NL heeft 2 zeges en 1 nederlaag mee te nemen naar ronde 2.

erka

Well-known member
Ook dat is een geweldige prestatie, laatste winst op Frankrijk in een belangrijke wedstrijd is ook al heel lang geleden.

Joost

Well-known member
Dat was een spannend einde met veel challenges, maar Nederland wint.
De resultaten tegen de andere ploegen die doorgaan neem je mee, dus NL heeft 2 zeges en 1 nederlaag mee te nemen naar ronde 2.

Ik heb delen van set 2 en vanaf 21-21 in de 4e set de rest gezien.
Laatste jaren vooral damesvolleybal gezien en het mannenspelletje gaat toch echt heel veel sneller.

Het niet hebben van de eerste service in de 5e set kwam wel goed uit, Frankrijk moest steeds de achterstand wegwerken op eenmaal na.

Nu moeten ze wel Egypte ook verslaan om nog een serieuze kans op de 3e ronde te houden.

Joost

Well-known member
Ook Egypte wordt verslagen dus ze zijn minstens tweede in de groep.

Frankrijk kan nog gelijk komen in punten maar Nederland won dan een wedstrijd meer.

Joost

Well-known member
Ik was Brazili? vergeten, die mochten nog twee keer spelen en wonnen beide duels.

Brazili? is eindigt nu zeker boven Nederland.

Nederland staat nu tweede maar Canada kan er nog overheen bij winst op Frankrijk vandaag, wint Frankrijk dan blijft Nederland tweede.

Tweede is een poule met Finland, Itali? en de verliezer van Rusland v Servi?.
Derde is Argentini?, de winnaar van Rusland v Servi? en waarschijnlijk Polen.

de waan

Well-known member
Ik ben een keer bij een wedstrijd geweest, waar ze de tafeltjes voor de pers achter het veld (aan de korte kant) hadden geplaatst. Daar zat ik nou niet echt op mijn gemak.

erka

Well-known member
Slecht commentaar trouwens bij Ziggo. Voortdurend aan het woord en alles vertellen wat je zelf ook wel kan zien.

Bovenaan