Overige landentoernooien

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als het om Brazilie en Griekenland ging, hadden ze wel gestemd, laat ik het zo zeggen.
 

erka

Well-known member
Ik vraag me wel af waarom VS/Canada per se Mexico nodig hebben. Als het moet heeft de VS alleen al genoeg stadions, hotels etc voor een WK met alle 200 landen.
 

Makanaky

Well-known member
Je kunt je ook afvragen waarom VS/Mexico Canada nodig hebben. Niet echt een land met een aansprekende WK-historie.
 

erka

Well-known member
Waarom heeft de VS sowieso nog een ander land nodig?

Even wat opgezocht:

In de VS staan 9 stadions met 100.000+, 42 stadions met 70.000+, 104 stadions 50.000+.
Op enkele honkbalstadions na zijn de meeste footballstadions maar het veld kun je meestal wel ombouwen, zoals in '94 ook.

New York heeft 120.000 hotelkamers
Chicago 110.000
Washington 110.000
LA 100.000
Dallas 80.000
Houston 80.000
Boston 50.000
Miami 50.000
En dan laat ik Las Vegas maar even buiten beschouwing....

Alle steden hebben grote vliegvelden met veel verbindingen.

Plus geld zat in de VS en z??r sportminded dus alles zal vol zitten ook.
 

JMD

Well-known member
En vergeleken met 1994 is het land ook veel meer 'bekend' met voetbal. Toen begon de MLS pas net, nadat het AMerikaanse voetbalavontuur van eind jaren '70 op de fles was gegaan.


Misschien heeft het te maken (dat ze Can/Mex erbij willen) omdat ze anders bang waren dat ze het WK niet zouden krijgen omdat ze het ook al in 1994 gehad hadden?
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik vraag me wel af waarom VS/Canada per se Mexico nodig hebben. Als het moet heeft de VS alleen al genoeg stadions, hotels etc voor een WK met alle 200 landen.

Alleen al voor het Azteca stadion is Mexico toch een aanwinst? Het wordt wel lastig om wedstrijden live te kijken.
 

Makanaky

Well-known member
Nederland-Saudi Arabi? om half 2 's nachts met die kopgoal van Taument. Daar mocht ik als puber de wekker voor zetten, onvergetelijk.
 

De Wolf

Well-known member
Gaat tegenwoordig meer om de commercie. Ik gok dat ze in 2030 een soort van Europese tour doen zoals het EK 2020.
Voordeel is wel dat Nederland dan nog kans heeft.
 
Bovenaan