Overige landentoernooien

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De FIFA zou het dan gewoon als oefentoernooi zien. En die worden regelmatig gehouden (vooral buiten Europa), dus ik zie niet in waarom ze het zouden verbieden.
 

Mario

Well-known member
Marokko heeft al een aantal keer geprobeerd, en telkens gefaald. Heeft destijds ook heel Afrika op Marokko gestemd?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De risico analyse bleek eerder ook waardeloos, maar toen was de opzet van stemmen geloof ik anders.
 

JMD

Well-known member
Marokko heeft al een aantal keer geprobeerd, en telkens gefaald. Heeft destijds ook heel Afrika op Marokko gestemd?
Toen stemde alleen het 'executive committee', dat waren 20 leden waarvan inmiddels er al een stuk of 15 opgepakt zijn wegens corruptie...

Het wordt voor het eerst dat alle leden mogen stemmen.
En de 2 vorige keren dat het meedong (2006, 2010) voor het WK was ook Zuid Afrika in de race, dus was er nog een Afrikaans land.
 

ALenstra

Well-known member
USA heeft een president die burgers uit bepaalde islamitische landen weigert, dat kan stemmen kosten.
 

ALenstra

Well-known member
Zeker, zij zijn ook niet de perfecte kandidaat. Heb begrepen dat de FIFA op het gebied van vervoer en accomodatie nog wat twijfels heeft. Maar het beleid van Trump kan er wel toe leiden dat islamitische landen voor Marokko kiezen. Aan de andere kant lijkt Mexico de zwakke schakel te zijn van het USA/Canada/Mexico bid. Met name de drugsoorlog daar kan stemmen kosten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker, zij zijn ook niet de perfecte kandidaat. Heb begrepen dat de FIFA op het gebied van vervoer en accomodatie nog wat twijfels heeft. Maar het beleid van Trump kan er wel toe leiden dat islamitische landen voor Marokko kiezen. Aan de andere kant lijkt Mexico de zwakke schakel te zijn van het USA/Canada/Mexico bid. Met name de drugsoorlog daar kan stemmen kosten.

Islamitische landen zijn vaak toch al niet pro-VS. Daar speelt Trump geen grote rol in.
 

Makanaky

Well-known member
Maar islamitische landen vormen zelden tot nooit 1 front zolang het niet om Palestina gaat. Net zo verdeeld als de EU.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar islamitische landen vormen zelden tot nooit 1 front zolang het niet om Palestina gaat. Net zo verdeeld als de EU.

En m.b.t. Palestina gaat dat vooral over het tegengaan van Isra?l, want echt de Palestijnen helpen met iets doen ze ook niet echt enthousiast...
 

Mario

Well-known member
Marokko had niet zo lang geleden ook een conflict met de Afrikaanse bond. Ik ben er nog niet zo zeker van dat alle Afrikaanse leden op Marokko zullen stemmen. Europa en (zuid, midden) Amerika zullen denk ik voor het VS/Mexico/Canada bid gaan. In Azi? zal het wel verdeeld zijn.
 

Mario

Well-known member
Hoever staat het eigenlijk met de FBI zaak tegen de FIFA, wellicht dat dit nog meespeelt bij de stemming.
 
Bovenaan