Overige landentoernooien

Satyr

Administrator
Forumleiding
De VS gaan daadwerkelijk bekijken of Nederland, Chili, Italie en wat Afrikaanse landen trek hebben in een mini-toernooi met WK afvallers
 

JMD

Well-known member
De VS gaan daadwerkelijk bekijken of Nederland, Chili, Italie en wat Afrikaanse landen trek hebben in een mini-toernooi met WK afvallers

Goed idee.

Beter dan eind mei/begin juni sparringpartner zijn voor landen die wel naar het WK gaan.
 

JMD

Well-known member
Kan een best leuk toernooi worden.

Zeker. En flinke tegenstand ook. Maar niet landen waar je per definitie direct al kansloos tegen bent als NL zijnde (zoals bv tegen Frankrijk of Duitsland).

Zou best een mooi toernooi zijn om in NL te houden lijkt me. NL in Kuip of ArenA laten spelen en de andere duels in de iets kleinere stadions als Gelredome, Philips Stadion of Grolsch Veste.
 

JMD

Well-known member
Kennelijk nodigt JMD altijd mensen uit om bij een van die mensen te zitten.

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat het een mooi toernooi zou zijn om in NL te houden. Denk dat elk land het wel wil organiseren, want dit zijn mooie duels.
 

Tobcoach

New member
Voor zo'n toernooi zou je 8 landen kunnen uitnodigen: een organisator, 2 uit Europa en uit elke andere confederatie 1. Kijkend naar de huidige FIFA-ranglijst kom je dan uit op het volgende landen, er van uitgaande dat de USA het gaat organiseren:

USA (organisator, 27)
Wales (Europa, 14)
Itali? (Europa, 15)
China (Azi?, 57)
DR Congo (Afrika, 35)
Haiti (NM-Amerika, 56)
Chili (Z-Amerika, 9)
N-Zeeland (Oceani?, 122)

Nederland zou met een 20e plek op de ranglijst en het 3e Europese land dus niet in aanmerking komen voor dit toernooi.

Je krijgt dan een soort Confederations Cup-achtig idee. USA en Chili groepshoofden, Itali? en Wales in verschillende groepen en de rest via loting indelen. Of dat sprankelende wedstrijden gaat opleveren, is maar zeer de vraag.

Kijk je puur naar de positie op de FIFA-Ranglijst en je pakt de beste 7 landen (buiten organisator USA) die zich niet hebben gekwalificeerd, dan krijg je als deelnemersveld:

USA (organisator, 27)
Chili (Z-Amerika, 9)
Wales (Europa, 14)
Itali? (Europa, 15)
Nederland (Europa, 20)
N-Ierland (Europa, 23)
Slowakije (Europa, 24)
Ierland (Europa, 26)

Lijkt me niet zo aantrekkelijk toernooi, ook al heb je dan 8 sterke landen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vierlanden toernooi is wellicht wat beperkt, maar wel het aantrekkelijkste qua landen.
 

Makanaky

Well-known member
NL, USA, Wales, Itali?, Chili, Paraguay, Ghana en Ivoorkust. Continentaal aardig verdeeld en 8 mooie landen.
 

Mario

Well-known member
Voor zo'n toernooi zou je 8 landen kunnen uitnodigen: een organisator, 2 uit Europa en uit elke andere confederatie 1. Kijkend naar de huidige FIFA-ranglijst kom je dan uit op het volgende landen, er van uitgaande dat de USA het gaat organiseren:

USA (organisator, 27)
Wales (Europa, 14)
Itali? (Europa, 15)
China (Azi?, 57)
DR Congo (Afrika, 35)
Haiti (NM-Amerika, 56)
Chili (Z-Amerika, 9)
N-Zeeland (Oceani?, 122)

Nederland zou met een 20e plek op de ranglijst en het 3e Europese land dus niet in aanmerking komen voor dit toernooi.

Je krijgt dan een soort Confederations Cup-achtig idee. USA en Chili groepshoofden, Itali? en Wales in verschillende groepen en de rest via loting indelen. Of dat sprankelende wedstrijden gaat opleveren, is maar zeer de vraag.

Kijk je puur naar de positie op de FIFA-Ranglijst en je pakt de beste 7 landen (buiten organisator USA) die zich niet hebben gekwalificeerd, dan krijg je als deelnemersveld:

USA (organisator, 27)
Chili (Z-Amerika, 9)
Wales (Europa, 14)
Itali? (Europa, 15)
Nederland (Europa, 20)
N-Ierland (Europa, 23)
Slowakije (Europa, 24)
Ierland (Europa, 26)

Lijkt me niet zo aantrekkelijk toernooi, ook al heb je dan 8 sterke landen.

Volgens mij moet het gewoon een vriendschappelijk toernooi worden, soort van oefentrip. Georganiseerd door een van de Amerikaanse sportkanalen (weet even niet welke). Die gaan vast voor de teams die in de VS populair zijn zoals in ieder geval de VS, Italie en Ierland, maar ook dus Nederland en wellicht Chili. Ik denk dus niet dat er naar de ranglijst zal worden gekeken.
 
Bovenaan