Schaakliefhebber
Well-known member
Gibraltar onder 21 won vandaag in de kwalificatie voor het EK in 2019 met 1-0 van Macedoni? onder 21! :duim: :jerry: :heinz:
Kijk, dat Gibraltar wordt een land om bij de kwalificatie van het WK2024 in de gaten te houden....
EK2024 bedoel je neem ik aan?
EK, WK.... What's in a name?
De VS gaan daadwerkelijk bekijken of Nederland, Chili, Italie en wat Afrikaanse landen trek hebben in een mini-toernooi met WK afvallers
Kan een best leuk toernooi worden.
Ik denk dat de VS het wil organiseren.
Kennelijk nodigt JMD altijd mensen uit om bij een van die mensen te zitten.
Voor zo'n toernooi zou je 8 landen kunnen uitnodigen: een organisator, 2 uit Europa en uit elke andere confederatie 1. Kijkend naar de huidige FIFA-ranglijst kom je dan uit op het volgende landen, er van uitgaande dat de USA het gaat organiseren:
USA (organisator, 27)
Wales (Europa, 14)
Itali? (Europa, 15)
China (Azi?, 57)
DR Congo (Afrika, 35)
Haiti (NM-Amerika, 56)
Chili (Z-Amerika, 9)
N-Zeeland (Oceani?, 122)
Nederland zou met een 20e plek op de ranglijst en het 3e Europese land dus niet in aanmerking komen voor dit toernooi.
Je krijgt dan een soort Confederations Cup-achtig idee. USA en Chili groepshoofden, Itali? en Wales in verschillende groepen en de rest via loting indelen. Of dat sprankelende wedstrijden gaat opleveren, is maar zeer de vraag.
Kijk je puur naar de positie op de FIFA-Ranglijst en je pakt de beste 7 landen (buiten organisator USA) die zich niet hebben gekwalificeerd, dan krijg je als deelnemersveld:
USA (organisator, 27)
Chili (Z-Amerika, 9)
Wales (Europa, 14)
Itali? (Europa, 15)
Nederland (Europa, 20)
N-Ierland (Europa, 23)
Slowakije (Europa, 24)
Ierland (Europa, 26)
Lijkt me niet zo aantrekkelijk toernooi, ook al heb je dan 8 sterke landen.
Op zo'n B-toernooi zit echt geen speler te wachten.