Overige landentoernooien

Batigoal

Well-known member
Op zo'n B-toernooi zit echt geen speler te wachten.

Twee groepen van 4 ploegen die 3 wedstrijden spelen en dan een finale tussen 2 groepswinnaars. Lijkt me best interessant. Voor commerci?le belangen doen China en wellicht Qatar of VAE natuurlijk ook mee vanuit Azi?.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het regent sowieso iedere interlandperiode afmeldingen. Sinds wanneer zijn al die voetballers van suiker gemaakt?
 

Forza AZ

Well-known member
Op zo'n B-toernooi zit echt geen speler te wachten.
Als er geen toernooi wordt gespeeld, dan worden er wel 2 of 3 losse oefenwedstrijden gespeeld. Dus dat maakt weinig verschil.

Alsof het ??n het ander uitsluit.

Er is natuurlijk geen ruimte om zowel oefenwedstrijden te spelen als een toernooi. Want de FIFA staat natuurlijk niet toe dat er tijdens het WK ergens anders nog een toernooi gespeeld gaat worden.
Er zijn dus ongeveer 3 weken beschikbaar tussen het einde van de nationale competities (20 mei) en de start van het WK (14 juni).
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Er is natuurlijk geen ruimte om zowel oefenwedstrijden te spelen als een toernooi. Want de FIFA staat natuurlijk niet toe dat er tijdens het WK ergens anders nog een toernooi gespeeld gaat worden.
Er zijn dus ongeveer 3 weken beschikbaar tussen het einde van de nationale competities (20 mei) en de start van het WK (14 juni).
Precies.

En stel dat je 8 ploegen laat deelnemen dan kan je in 2 weken klaar zijn (2 groepen van 4, halve finales, finale). EK's waren vroeger in 15 dagen over. Dus rond de 27e beginnen, en dan ben je rond 10 juni klaar.
 

Maasveld

Well-known member
Er is natuurlijk geen ruimte om zowel oefenwedstrijden te spelen als een toernooi. Want de FIFA staat natuurlijk niet toe dat er tijdens het WK ergens anders nog een toernooi gespeeld gaat worden.
Er zijn dus ongeveer 3 weken beschikbaar tussen het einde van de nationale competities (20 mei) en de start van het WK (14 juni).

Mijn punt was dat het niet betekent dat spelers automatisch zin hebben in zo'n B-WK wanneer ze geen zin hebben in die flut-oefeninterlands.
 

JMD

Well-known member
Mijn punt was dat het niet betekent dat spelers automatisch zin hebben in zo'n B-WK wanneer ze geen zin hebben in die flut-oefeninterlands.
Geloof ook niet dat iemand dat ontkent.

Denk alleen wel dat als je toch vriendschappelijk moet gaan spelen, je nog beter zo'n B-WK kan spelen dan wedstrijden totaal om niks.
 

Forza AZ

Well-known member
Mijn punt was dat het niet betekent dat spelers automatisch zin hebben in zo'n B-WK wanneer ze geen zin hebben in die flut-oefeninterlands.

Toch zullen minder spelers afzeggen dan voor oefeninterlands midden in het seizoen. Ze hoeven immers daarna niet meer met hun club te spelen.
 

JMD

Well-known member
Staat de FIFA toch niet toe.

Zolang het niet tijdens het WK is kan ik me niet voorstellen dat de FIFA dwars gaat liggen eerlijk gezegd. Of je nou als landen tegen elkaar oefent om niet of om de titel 'WKLoser' ofzo maakt toch geen fluit uit.

Paar jaar terug speelde NL tegen Uruguay. Dat was een vriendschappelijke wedstrijd, maar ging wel om een beker. Er moesten penalty's genomen worden toen want het duel eindigde gelijk. Deed de FIFA ook niet moeilijk over.
 

ALenstra

Well-known member
Zolang het niet tijdens het WK is dan zal zo'n alternatief toernooi geen probleem zijn. Vraag is echter in hoeverre er animo is onder de teams.
 

JMD

Well-known member
Vraag is echter in hoeverre er animo is onder de teams.
Als dat het criterium is moet je al die onnodige vriendschappelijke wedstrijden sowieso afschaffen... Laten we dan maar helemaal niet meer voetballen met Oranje voordat die Nations League begint.
 

gevegt

Well-known member
Zolang het niet tijdens het WK is kan ik me niet voorstellen dat de FIFA dwars gaat liggen eerlijk gezegd. Of je nou als landen tegen elkaar oefent om niet of om de titel 'WKLoser' ofzo maakt toch geen fluit uit.
Echt, zo na?ef ben jij zelfs niet.
De FIFA zal niks dulden naast een offici?le happening.
Hopelijk hoef ik je de reden niet uit te leggen.
 

Maasveld

Well-known member
Toch zullen minder spelers afzeggen dan voor oefeninterlands midden in het seizoen. Ze hoeven immers daarna niet meer met hun club te spelen.
Ze hebben er wel een seizoen van 11 maanden opzitten. Met zo'n toernooi moet je er weer minstens 1 maand achteraan plakken, waardoor je ook weer later aan moet sluiten in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. En dat voor een toernooitje dat nergens over gaat. Daarbij, als je kijkt naar het Nederlands elftal, konden de spelers zich al nauwelijks opladen voor de wedstrijden waar het wel ergens om ging. Bij zo'n toernooi zullen ze er helemaal als dooie honden bijlopen. Het enige wat het interessant kan maken is een flinke winstpremie.
 

Forza AZ

Well-known member
Ze hebben er wel een seizoen van 11 maanden opzitten. Met zo'n toernooi moet je er weer minstens 1 maand achteraan plakken, waardoor je ook weer later aan moet sluiten in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. En dat voor een toernooitje dat nergens over gaat. Daarbij, als je kijkt naar het Nederlands elftal, konden de spelers zich al nauwelijks opladen voor de wedstrijden waar het wel ergens om ging. Bij zo'n toernooi zullen ze er helemaal als dooie honden bijlopen. Het enige wat het interessant kan maken is een flinke winstpremie.

Als er geen toernooi gespeeld gaat worden, dan worden er wel enkele losse oefenwedstrijden gespeeld. Dat is altijd het geval in juni ook als er geen offici?le wedstrijd volgt in juni. Dus dan maakt het weinig uit voor de inzet van de spelers of het nu 2 of 3 losse wedstrijden zijn, of dat er 2-4 wedstrijden zijn in een toernooivorm.

Dat die wedstrijden weinig voor zullen stellen heb je gelijk in, want dat is altijd het geval bij oefeninterlands, m.u.v. de oefeninterlands vlak voor een groot toernooi.
 

ALenstra

Well-known member
Ja maar goed, over hoeveel wedstrijden hebben we het dan? Hoeveel wedstrijden speelt elk team op dit toernooi? In ieder geval meer dan een of twee. Los van het feit dat het helemaal niet zeker is dat dit toernooi er komt. Wellicht blazen de Amerikanen het gewoon af omdat het financieel niks oplevert.
 

Batigoal

Well-known member
Ja maar goed, over hoeveel wedstrijden hebben we het dan? Hoeveel wedstrijden speelt elk team op dit toernooi? In ieder geval meer dan een of twee. Los van het feit dat het helemaal niet zeker is dat dit toernooi er komt. Wellicht blazen de Amerikanen het gewoon af omdat het financieel niks oplevert.

Drie of vier; 3 groepswedstrijden en een finale.

Uiteraard is een toernooivorm vele malen interessanter dan wat losse oefenpotjes. Je kunt dat prima vermarkten, laat dat maar aan Amerikanen over. Maar goed, de FIFA zal een dergelijk toernooi toch nooit toestaan, tenzij zij zelf meedelen.
 
Bovenaan