Duitsland wint!
EK Dames u17.
Van de website van de FIFA:
"It was also confirmed that both associations, if admitted at the 66th Congress, would be entitled to take part in the 2018 FIFA World Cup qualifiers, with UEFA tasked to define the modalities of their integration in the preliminary competition."
Op de site van de UEFA heb ik nog niks gevonden.
Laat ze maar eens op het veld laten zien dat ze die extra plekken verdienen, 5 is al veel op dit moment. En een WK met 40 landen zie ik ook niet zitten. Krijg je dan poules van 5? Of 10 poules van 4 waarvan de groepswinnaars en 6 beste nummers 2 doorgaan? Lijkt me geen van beiden ideaal.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/26290941/___Extra_WK-plekken_Afrika___.html
2 extra plekken voor Afrika in 2026. Vrij veel, volgens mij doen de landen uit de CONCACAF het de laatste toernooien beter en die hebben al een plek minder.
Het frappante was dan wel weer dat landen als Wales en IJsland, die normaal waarschijnlijk niet mee zouden doen, vrij ver kwamen.Gaat wel gebeuren ben ik bang, alles voor de centjes. Bij de UEFA was men ook erg tevreden met het XL EK. Dat het niet om aan te zien was, is van Veel minder belang voor de financi?le afdeling.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/26290941/___Extra_WK-plekken_Afrika___.html
2 extra plekken voor Afrika in 2026. Vrij veel, volgens mij doen de landen uit de CONCACAF het de laatste toernooien beter en die hebben al een plek minder.
Als ze meer landen willen laten deelnemen of landen meer/betere kansen willen geven, zouden ze beter kunnen beslissen om WK's elke twee jaar plaats te laten vinden ipv elke vier jaar. Azi?, Afrika, Noord-Amerika en Zuid-Amerika houden hun continentale kampioenschappen al in oneven jaren. Het EK en het Oceanisch kampioenschap zijn de enige continentale kampioenschappen die in even jaren worden gehouden, dus die zou je dan gewoon naar de oneven jaren moeten verplaatsen.
Tot en met 2022 ligt alles al vast dus eventuele wijzigingen kunnen pas daarna in werking gaan.
Wat betreft het EK zou je hetzelfde kunnen doen, alleen het aantal deelnemers moet dan wel weer terug naar 16.
Maar goed, waar zien jullie liever naar: een WK met 40 landen, eens in de vier jaar? Of een WK's met 32 landen, eens per twee jaar?