Overige landentoernooien

JMD

Well-known member
Van de website van de FIFA:
"It was also confirmed that both associations, if admitted at the 66th Congress, would be entitled to take part in the 2018 FIFA World Cup qualifiers, with UEFA tasked to define the modalities of their integration in the preliminary competition."

Op de site van de UEFA heb ik nog niks gevonden.

Kosovo staat ook op de Access list voor de CL/EL komend jaar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Laat ze maar eens op het veld laten zien dat ze die extra plekken verdienen, 5 is al veel op dit moment. En een WK met 40 landen zie ik ook niet zitten. Krijg je dan poules van 5? Of 10 poules van 4 waarvan de groepswinnaars en 6 beste nummers 2 doorgaan? Lijkt me geen van beiden ideaal.
 

Mario

Well-known member
Laat ze maar eens op het veld laten zien dat ze die extra plekken verdienen, 5 is al veel op dit moment. En een WK met 40 landen zie ik ook niet zitten. Krijg je dan poules van 5? Of 10 poules van 4 waarvan de groepswinnaars en 6 beste nummers 2 doorgaan? Lijkt me geen van beiden ideaal.

Gaat wel gebeuren ben ik bang, alles voor de centjes. Bij de UEFA was men ook erg tevreden met het XL EK. Dat het niet om aan te zien was, is van Veel minder belang voor de financi?le afdeling.
 

Kielse Rat

Well-known member
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/26290941/___Extra_WK-plekken_Afrika___.html

2 extra plekken voor Afrika in 2026. Vrij veel, volgens mij doen de landen uit de CONCACAF het de laatste toernooien beter en die hebben al een plek minder.

Mexico doet het altijd wel goed, VS en laatste editie Costa Rica kennen ook wel eens een uitschieter. Maar alles daaronder kan ook weinig betekenen op een WK. Ze willen het WK toch ook uitbreiden naar 40 landen als ik me niet vergis? Dat zal hetzelfde niveau van wedstrijden geven als een EK met 24 landen; je laat gewoon meer middelmaat toe.
 

Friesland

Well-known member
Als ze meer landen willen laten deelnemen of landen meer/betere kansen willen geven, zouden ze beter kunnen beslissen om WK's elke twee jaar plaats te laten vinden ipv elke vier jaar. Azi?, Afrika, Noord-Amerika en Zuid-Amerika houden hun continentale kampioenschappen al in oneven jaren. Het EK en het Oceanisch kampioenschap zijn de enige continentale kampioenschappen die in even jaren worden gehouden, dus die zou je dan gewoon naar de oneven jaren moeten verplaatsen.

Tot en met 2022 ligt alles al vast dus eventuele wijzigingen kunnen pas daarna in werking gaan.

Wat betreft het EK zou je hetzelfde kunnen doen, alleen het aantal deelnemers moet dan wel weer terug naar 16.

Maar goed, waar zien jullie liever naar: een WK met 40 landen, eens in de vier jaar? Of een WK's met 32 landen, eens per twee jaar?
 

JMD

Well-known member
Een WK gaat echt niet elke 2 jaar plaatsvinden, dat kan jij wel als idee opschrijven, maar dat komt er nooit van. Dan zou het EK idd moeten verschuiven en dat gaat de UEFA nooit doen, want het zal dan naar voren moeten, want een jaar na een EK is de Confed Cup. Verder zou een WK dan tegelijk vallen met de Spelen... Het Olympisch toernooi is nu al een ondergeschoven kindje, maar dan helemaal.En hoe ga je de kwalificatie dan doen??

Verder is het misschien een idee om de andere continenten 1 toernooi in 4 jaar te laten houden ipv elke 2 jaar. De kalender zit al overvol, de topspelers excelleren zelden op grote toernooien. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

En verder gewoon 32 landen behouden op een WK, en als je dan toch wil uitbreiden is 48 misschien nog wel een beter aantal dan 40. (eigenlijk is 64 nog beter, maar dan wordt het helemaal chaos)
 

Maasveld

Well-known member
Gaat wel gebeuren ben ik bang, alles voor de centjes. Bij de UEFA was men ook erg tevreden met het XL EK. Dat het niet om aan te zien was, is van Veel minder belang voor de financi?le afdeling.
Het frappante was dan wel weer dat landen als Wales en IJsland, die normaal waarschijnlijk niet mee zouden doen, vrij ver kwamen.
 

Ceephax

New member
Als ze meer landen willen laten deelnemen of landen meer/betere kansen willen geven, zouden ze beter kunnen beslissen om WK's elke twee jaar plaats te laten vinden ipv elke vier jaar. Azi?, Afrika, Noord-Amerika en Zuid-Amerika houden hun continentale kampioenschappen al in oneven jaren. Het EK en het Oceanisch kampioenschap zijn de enige continentale kampioenschappen die in even jaren worden gehouden, dus die zou je dan gewoon naar de oneven jaren moeten verplaatsen.

Tot en met 2022 ligt alles al vast dus eventuele wijzigingen kunnen pas daarna in werking gaan.

Wat betreft het EK zou je hetzelfde kunnen doen, alleen het aantal deelnemers moet dan wel weer terug naar 16.

Maar goed, waar zien jullie liever naar: een WK met 40 landen, eens in de vier jaar? Of een WK's met 32 landen, eens per twee jaar?

Je kan ook elke 2 jaar in de oneven jaren een EK houden, maar dan kleiner met slechts 12 teams bijvoorbeeld. Je kan dan met poules gaan werken zoals ze dat vroeger bij het IJshockey deden. WK wel gewoon om de 4 jaar , maar in het jaar voor het WK plaatsen de beste 8 uit de A-Poule zich voor het WK, en dan spelen de overige 4 tegen de beste nummers 6 uit de B-Poule voor de overige 5 plekken. Dan ben je verzekerd van vrijwel altijd een sterk deelnemersveld. Geen EK en WK kwalificatie's meer enkel een kleine play-off ronde voor het WK. Is ook leuker voor de kleine landjes die dan tegenstanders hebben van hun eigen niveau, valt er ook nog eens wat te winnen en te vieren.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom willen sommige mensen hier altijd alles veranderen? De opzet van de eredivisie, het amateurvoetbal, indelingen, nu weer EK's en WK's. De lotingen, knvb beker... Overal weer complete schema's met veranderingen.. Zijn jullie manager of teamleider in het dagelijks leven ofzo?:p
 

Ceephax

New member
FIFA, UEFA en de KNVB willen alles maar blijven veranderen, maar dan op een manier dat het nog minder aantrekkelijk wordt voor de fans. Al die kwalificatie wedstrijden en groepswedstrijden zijn toch al geen reet aan, daar willen ze er dus alleen maar meer en meer van.
De Eredivisie krijgt straks een voorronde van 26 wedstrijden, daar zit niemand op te wachten toch?
 
Bovenaan