Overige landentoernooien

JMD

Well-known member
Dat plannetje is toch al bast oud, ik gok 2012.
Lijkt me eigenlijk wel erg tof als dat gaat gebeuren.

Het grootste probleem lijkt me dat je in geen van de landen veel stadions hebt die aan de eisen voldoen. Voetbal is er zeker populair maar trekt niet de aantallen zoals bijvoorbeeld in Nederland. Ik kan me in Denemarken enkel Parken voorstellen als stadion. In Zweden zal er en Goteborg en Stockholm zeker genoeg capaciteit zijn, in Noorwegen in Oslo en Trondheim en in Finland enkel Helsinki.

Dat zijn maar 5 stadions dus en moeten er zeker nog een paar bij.
Mmm, ik tel 6 stadions in jouw voorstel (Kopenhagen, Goteborg, Stockholm, Oslo, Trondheim, Helsinki)
 

Sensini

Active member
Mannen:
Groep A: Brazili?, Zuid-Afrika, Irak, Denemarken
Groep B; Zweden, Colombia, Nigeria, Japan
Groep C: Fiji, Zuid-Korea, Mexico, Duitsland
Groep D: Honduras, Algerije, Portugal, Argentini?

Vrouwen:
Groep E: Brazili?, China, Zweden, Zuid-Afrika
Groep F: Canada, Australi?, Zimbabwe, Duitsland
Groep G: Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland, Frankrijk, Colombia
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nu Groenland, Monaco en Vaticaanstad nog en dan halen alleen nog maar het EK als het naar 48 teams uitgebreid wordt.
 

Batigoal

Well-known member
Ze spelen al een tijdje interlands en ze hebben een dispensatie gekregen voor spelers met een andere nationaliteit die al international waren (in bijna alle gevallen voor Albani?). Zo zitten doelman Samir Ujkani uit de Italiaanse competitie en een aantal spelers die in Duitsland voetballen in de selectie.
 

Friesland

Well-known member
Volgende week is het FIFA congres, dan wordt er gestemd over het lidmaatschap van Gibraltar en Kosovo tot de FIFA. Als de twee bonden worden toegelaten, dan is de UEFA opnieuw de grootste confederatie binnen de FIFA. Op dit moment is de CAF (Afrika) de grootste confederatie binnen de FIFA met 54 FIFA-leden.

Ik heb geen idee of het toelaten van Gibraltar en/of Kosovo gevolgen heeft voor de WK-kwalificatie. De loting heeft natuurlijk al plaats gevonden, maar aan de UEFA kant heeft er nog geen wedstrijd plaats gevonden.
 

Mario

Well-known member
Ze spelen al een tijdje interlands en ze hebben een dispensatie gekregen voor spelers met een andere nationaliteit die al international waren (in bijna alle gevallen voor Albani?). Zo zitten doelman Samir Ujkani uit de Italiaanse competitie en een aantal spelers die in Duitsland voetballen in de selectie.

Ik voorzie een vervolg van de interlandcarriere voor vd Vaart ...
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb geen idee of het toelaten van Gibraltar en/of Kosovo gevolgen heeft voor de WK-kwalificatie. De loting heeft natuurlijk al plaats gevonden, maar aan de UEFA kant heeft er nog geen wedstrijd plaats gevonden.
Er zijn 2 groepen van 5, dus je zou Gibraltar en Kosovo makkelijk kunnen toevoegen zonder veranderingen in het speelschema. Enige puntje is de "verplichte oefenwedstrijden" die Rusland speelt tegen de landen van 1 van die groepen. Die zouden dan niet plaats kunnen vinden op die datums.
 

Kielse Rat

Well-known member
Krijgt Belgi? er dus mogelijk nog 2 wedstrijden tegen Gibraltar of Kosovo? Wat een wedstrijden om naar uit te kijken...

Overigens zou Januzaj ook nog mogelijk terugkeren op zijn beslissing om voor Belgi? te spelen en voor Kosovo kiezen.
 

JMD

Well-known member
Kan me niet voorstellen dat die poules nu nog aangepast gaan worden.
 

JMD

Well-known member
Inschrijvingstermijn is allang voorbij, dus deelname is uitgesloten.

Ik vermoedde al zoiets inderdaad. Kan me niet herinneren dat er ooit iemand is toegevoegd aan een poule nadat de loting al geweest was.

Euro2020 wordt dus het eerste toernooi waaraan Kosovo kan meedoen.

En ik neem aan vanaf 2017-2018 ook in Europees voetbal.
 

Lord Flash

New member
Er zijn nog steeds flink wat Europese landen die Kosovo niet erkennen. Wellicht dat de UEFA dan de loting weer wat moet gaan sturen om dat allemaal te managen.
 

JMD

Well-known member
Er zijn nog steeds flink wat Europese landen die Kosovo niet erkennen. Wellicht dat de UEFA dan de loting weer wat moet gaan sturen om dat allemaal te managen.

Dat worden er dan een hoop tegen wie ze niet kunnen loten... Jammer, want Servi? - Kosovo lijkt me een mooi duel. :)

Erkent Nederland Kosovo?
 
Bovenaan