Overige landentoernooien

Forza AZ

Well-known member
Dat worden er dan een hoop tegen wie ze niet kunnen loten... Jammer, want Servi? - Kosovo lijkt me een mooi duel. :)

Erkent Nederland Kosovo?
Nederland heeft Kosovo wel erkent.

Het lijkt me dat alleen Servi? en Kosovo elkaar niet kunnen loten. De anderen die Kosovo niet erkennen zullen sportief geen bezwaar hebben om tegen ze te spelen lijkt me.

Hier staat een lijst welke landen Kosovo erkennen: https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_Kosovo
 

Lord Flash

New member
Het lijkt me dat alleen Servi? en Kosovo elkaar niet kunnen loten. De anderen die Kosovo niet erkennen zullen sportief geen bezwaar hebben om tegen ze te spelen lijkt me.

Dat zal afwachten worden. Vooral in Rusland ligt de hele kwestie nogal gevoelig.
 

Sensini

Active member
Ik vermoedde al zoiets inderdaad. Kan me niet herinneren dat er ooit iemand is toegevoegd aan een poule nadat de loting al geweest was.

EK en WK inderdaad niet, maar voor Afrika Cup, Caribbean Cup etc. zou het me niks verbazen.
Niet helemaal hetzelfde: i.v.m. de boycot van de Olympische Spelen in Moskou 1980 trokken twee voetbalploegen uit Afrika zich terug. Een van de vervangers was Nigeria, alhoewel die niet aan het kwalificatietoernooi hadden meegedaan...
 

Friesland

Well-known member
Inschrijvingstermijn is allang voorbij, dus deelname is uitgesloten.

Er staat niets over een inschrijvingstermijn in de reglementen. De reglementen geven echter wel aan dat als er dingen zijn waarin de reglementen niet voorzien het organiserend comit? bepaald.
 

Sensini

Active member
Er staat niets over een inschrijvingstermijn in de reglementen. De reglementen geven echter wel aan dat als er dingen zijn waarin de reglementen niet voorzien het organiserend comit? bepaald.
Toch wel, http://www.fifa.com/mm/document/tou...ionsfwc2018russia_short_e_v210415_neutral.pdf pagina 24:
"[...] associations shall complete and send the official entry form to the FIFA general secretariat in accordance with the deadline stipulated in the relevant FIFA circular. Only the entry forms sent to the FIFA general secretariat by the deadline set shall be valid and taken into consideration."
 

Forza AZ

Well-known member
Nu konden Gibraltar en Kosovo zich natuurlijk niet voor die deadline aanmelden omdat ze nog geen lid waren van de FIFA op dat moment. In principe zou het dus nog mogelijk zijn om ze toe te voegen aan de 2 groepen van 5, al denk ik dat de kans groter is dat ze moeten wachten tot de kwalificatie voor het WK 2022.
 

Friesland

Well-known member
Toch wel, http://www.fifa.com/mm/document/tou...ionsfwc2018russia_short_e_v210415_neutral.pdf pagina 24:
"[...] associations shall complete and send the official entry form to the FIFA general secretariat in accordance with the deadline stipulated in the relevant FIFA circular. Only the entry forms sent to the FIFA general secretariat by the deadline set shall be valid and taken into consideration."

Ik had eroverheen gelezen (omdat ik opzoek was naar een datum). De deadline is inderdaad gesteld: 14 januari 2015 (zie mededeling #1463).

Zoals Forza AZ echter ook aangeeft, kunnen ze (Gibraltar met name) zich misschien nog beklagen dat ze door de FIFA zijn tegengewerkt, waardoor ze niet de mogelijkheid hadden om zich voor de deadline aan te melden.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
EK en WK inderdaad niet, maar voor Afrika Cup, Caribbean Cup etc. zou het me niks verbazen.
Niet helemaal hetzelfde: i.v.m. de boycot van de Olympische Spelen in Moskou 1980 trokken twee voetbalploegen uit Afrika zich terug. Een van de vervangers was Nigeria, alhoewel die niet aan het kwalificatietoernooi hadden meegedaan...

Afrika Cup enzo verbaast me dat ook niet nee.

En dat afvallers vervangers worden lijkt me ook logisch, dat was bij het EK1992 ook het geval.
 

Sensini

Active member
Afrika Cup enzo verbaast me dat ook niet nee.

En dat afvallers vervangers worden lijkt me ook logisch, dat was bij het EK1992 ook het geval.
Klopt, maar om dan door een ploeg te vervangen die zich niet had ingeschreven is minder logisch...
 

Friesland

Well-known member
Zowel Kosovo als Gibraltar zijn zojuist toegetreden tot de FIFA.
Het aantal FIFA leden bedraagt nu 211.
De UEFA is nu met 55 leden opnieuw de grootste confederatie binnen FIFA.
 

JMD

Well-known member
Citaat van Teletekst:
Door het FIFA-lidmaatschap komen de
twee landen in aanmerking voor deelname
aan de kwalificatie voor het WK van
2018.De loting daarvoor heeft echter al
plaatsgevonden.De UEFA,dat de Europese
kwalificatie organiseert,moet nu met
een oplossing komen.


Ben benieuwd....
 

Forza AZ

Well-known member
Oplossing is niet zo heel moeilijk, aangezien er precies 2 groepen zijn met maar 5 landen op dit moment. Dus alleen even loten in welke groep Kosovo en Gibraltar gaat spelen en je hebt precies 9 groepen van 6 landen.
Is ook gelijk een stuk makkelijker in het bepalen van de slechtste nummer 2.

Enige probleempje voor de UEFA is dat de "verplichte oefenwedstrijden" van Rusland tegen de landen van groep H geschrapt moeten worden omdat de landen uit groep H op die datums nu tegen Kosovo of Gibraltar moeten spelen.
 

Sensini

Active member
Van de website van de FIFA:
"It was also confirmed that both associations, if admitted at the 66th Congress, would be entitled to take part in the 2018 FIFA World Cup qualifiers, with UEFA tasked to define the modalities of their integration in the preliminary competition."

Op de site van de UEFA heb ik nog niks gevonden.
 
Bovenaan