Oranje nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Frans Hoek… Degene binnen de voetballerij waar ik het minst graag naar luister.

Indien je drie keepers meeneemt, dan is het overigens niet gek als je dan tussen Bijlow en Cillessen te kiezen. Je leest het niet vaak, maar Cillessen zijn statistieken qua blessures zijn niet gek veel positiever dan die van Bijlow. Je loopt statistisch toch een risico dat er dan in Qatar twee geblesseerd raken. Als je er toch vier mee gaat nemen wat Van Gaal gaat doen, dan geldt dit argument wat mij betreft niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bijlow, Timber en Geertruida. Al voetbalt die laatste op het moment niet.

Qua speeltijd die drie inderdaad aangevuld met Dilrosun. Het zou mij verbazen als van deze vier er niet minimaal twee een interland in 2023 gaan spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Beetje scheve verhouding qua aantallen; 4 keepers en 5 middenvelders, dat had ook 3 om 6 gekund.

Buitenspelers worden steeds vaker ook op tien gezet. Berghius bijvoorbeeld, maar bij Feyenoord ook Dilrosun. Maar op een WK zou ik er toch minimaal 6 meenemen.
 

Mario

Well-known member
Ik denk ook niet dat dit al de definitieve WK selectie is. Er kan nog veel gebeuren in één maand.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van Gaal kiest voor spelers die in vorm zijn en Noppert en Pasveer zijn beter in vorm dan Kortjakje Bijlow.

Kortjakje Cillessen is inderdaad ook beter in vorm. Flekken van wat ik meekrijg minder. Alleen stop met het gelul dat een keeper het over een langere periode moet laten zien om dan met NopperT aan te komen.
 

Abubakari

Well-known member
Die laat het toch al een half jaar zien? Eerst bij Go Ahead Eagles opvallend vaak de nul houdend (wat ik knapper vind dan de de nul bij Ajax of Feyenoord of PSV houden) en nu bij Heerenveen ook weer.
 

Mario

Well-known member
Wat vinden we trouwens van het nieuwe tenue, lijkt meer geel dan Oranje.

 

Abubakari

Well-known member
Brobbey de sukkel op de training? Als enige Nederlandse Ajacied die een beetje aan spelen toekomt die er niet bijzit. Kan uiteraard geen negentig minuten spelen, maar wel een prima invaller. Zou ik wel meenemen als Van Gaal zijnde.
Brobbey zit bij jong Oranje, net als Geertruida trouwens, die was toch ziek? Pfeiffer toch?
 

Hankie

Well-known member
Brobbey zit bij jong Oranje, net als Geertruida trouwens, die was toch ziek? Pfeiffer toch?
Ja klopt maar is weer in training.

Bijlow tja het kan dat je op het moment voor andere kiest. Het gelul over vorm is natuurlijk onzin, gezien de selectie van Klaassen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die laat het toch al een half jaar zien? Eerst bij Go Ahead Eagles opvallend vaak de nul houdend (wat ik knapper vind dan de de nul bij Ajax of Feyenoord of PSV houden) en nu bij Heerenveen ook weer.
Hoe kan het dan dat die kerel pas op zijn 27e voor het eerst basisspeler werd bij Go Ahead Eagles en daarvoor jarenlang bij achtereenvolgens NAC, Foggia, FC Dordrecht en in eerste instantie ook bij GAE op de bank heeft gezeten? Dat hij het nu een half jaar heel aardig doet, ga ik niet ontkennen. Maar dan nog is zijn selectie boven Bijlow extreem opportunistisch in mijn ogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Zou niet nu nog een nieuwe keeper testen. Met alle respect voor Noppert, maar hij heeft zich inderdaad nog nooit eerder bewezen op het hoogste niveau. Ieder jaar heb je wel een goeie keeper bij een middenmoter die een goeie periode heeft. Met Cillesen-Bijlow-Flekken-Pasveer-Krul heb je toch al voldoende uitgeprobeerde opties om uit te kiezen? Ik schat het niveau van top-Championship (Krul) hoger in dan Heerenveen eerlijk gezegd. Heb je gelijk je bewezen penaltykiller.
 

Abubakari

Well-known member
Krul is geen bewezen penalty killer. Die pakt statistisch gezien helemaal niet zoveel penalty’s.

Noppert krijgt gewoon de kans zich te bewijzen bij Oranje, kijken hoe hij in de groep ligt, zal vast wel wat minuten krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou niet nu nog een nieuwe keeper testen. Met alle respect voor Noppert, maar hij heeft zich inderdaad nog nooit eerder bewezen op het hoogste niveau. Ieder jaar heb je wel een goeie keeper bij een middenmoter die een goeie periode heeft. Met Cillesen-Bijlow-Flekken-Pasveer-Krul heb je toch al voldoende uitgeprobeerde opties om uit te kiezen? Ik schat het niveau van top-Championship (Krul) hoger in dan Heerenveen eerlijk gezegd. Heb je gelijk je bewezen penaltykiller.

Krul zijn penaltykiller reputatie is grotendeels gebaseerd op het WK 2014. Schijnt dat de rest van zijn carrière zijn statistieken vrij matig zijn. Zou zomaar kunnen dat alleen Cillessen op dat vlak slechter scoort.

Het lijkt mij overigens toch ook geen probleem om een dagdeel de internationals van Ajax en Gakpo op te laten draven in Zeist om die pingels te laten nemen op Noppert. Daar heb je toch geen interlandperiode voor nodig?

Zonder penaltykiller status maakt Noppert zijn selectie nul sense. Je gaat in Qatar niet iemand onder de lat zetten die zijn hele carrière op de bank heeft gezeten op een half jaar bij Go Ahead en Heerenveen na. Scherpen werd ook niet gelijk geselecteerd toen hij het bij FC Emmen zo fantastisch had gedaan.
 
Bovenaan