Oranje nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Krul is geen bewezen penalty killer. Die pakt statistisch gezien helemaal niet zoveel penalty’s.

Noppert krijgt gewoon de kans zich te bewijzen bij Oranje, kijken hoe hij in de groep ligt, zal vast wel wat minuten krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou niet nu nog een nieuwe keeper testen. Met alle respect voor Noppert, maar hij heeft zich inderdaad nog nooit eerder bewezen op het hoogste niveau. Ieder jaar heb je wel een goeie keeper bij een middenmoter die een goeie periode heeft. Met Cillesen-Bijlow-Flekken-Pasveer-Krul heb je toch al voldoende uitgeprobeerde opties om uit te kiezen? Ik schat het niveau van top-Championship (Krul) hoger in dan Heerenveen eerlijk gezegd. Heb je gelijk je bewezen penaltykiller.

Krul zijn penaltykiller reputatie is grotendeels gebaseerd op het WK 2014. Schijnt dat de rest van zijn carrière zijn statistieken vrij matig zijn. Zou zomaar kunnen dat alleen Cillessen op dat vlak slechter scoort.

Het lijkt mij overigens toch ook geen probleem om een dagdeel de internationals van Ajax en Gakpo op te laten draven in Zeist om die pingels te laten nemen op Noppert. Daar heb je toch geen interlandperiode voor nodig?

Zonder penaltykiller status maakt Noppert zijn selectie nul sense. Je gaat in Qatar niet iemand onder de lat zetten die zijn hele carrière op de bank heeft gezeten op een half jaar bij Go Ahead en Heerenveen na. Scherpen werd ook niet gelijk geselecteerd toen hij het bij FC Emmen zo fantastisch had gedaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het valt de kameraden rauw op het dak.

Nee, ik zag dit eerlijk gezegd vanmorgen al aankomen. Was een discussie op Facebook over het aantal internationals waarbij Feyenoord inclusief de buitenlandse niet echt onderdoet voor Ajax aldus iemand die voor Feyenoord is. Daarbij maakte ik de opmerking dat er alleen weinig Feyenoorders op het WK zullen zijn gezien de landen. Alleen Gimenez, Szymanski, Jahanbakhsh en Bijlow. Waarbij ik al opmerkte dat ik Bijlow eigenlijk niet meer verwachtte. Hoek heeft zich via Van Gaal al veelvuldig op een manier uitgelaten over Bijlow waar erg weinig vertrouwen uit spreekt. Als de vorm dan ook tijdelijk wat minder is. Normaal gesproken zou je wel wat krediet of loyaliteit verwachten zoals met Klaassen en nog een paar (al hoewel Wijnaldum…), maar in dit geval totaal niet.
 

Abubakari

Well-known member
Waar zou Bijlow dat krediet dan aan danken? Want behalve bij Feyenoord is er verder niet zoveel enthousiasme over Bijlow. Zegt genoeg dat keepersprofessor Hoek het ook niet zo in hem ziet denk ik. Bij Bijlow denk ik aan een vaak geblesseerde keeper die voor een top 3 keeper te vaak de fout in gaat.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nou ja, het is toch niet heel gek dat je spelers kiest die NU in vorm zijn? Dan is Noppert best logisch.

Bovendien hoeft een speler soms maar één kans te krijgen en alles is anders. Lewandowski was op z'n 20e ook een verdediger, totdat hij een keer als stormram inviel.
 

Maasveld

Well-known member
Hoe kan het dan dat die kerel pas op zijn 27e voor het eerst basisspeler werd bij Go Ahead Eagles en daarvoor jarenlang bij achtereenvolgens NAC, Foggia, FC Dordrecht en in eerste instantie ook bij GAE op de bank heeft gezeten? Dat hij het nu een half jaar heel aardig doet, ga ik niet ontkennen. Maar dan nog is zijn selectie boven Bijlow extreem opportunistisch in mijn ogen.
Het is toch al vaak genoeg aangetoond dat niet alle carrièrepaden op dezelfde wijze verlopen.
 

Hankie

Well-known member
Waar zou Bijlow dat krediet dan aan danken? Want behalve bij Feyenoord is er verder niet zoveel enthousiasme over Bijlow. Zegt genoeg dat keepersprofessor Hoek het ook niet zo in hem ziet denk ik. Bij Bijlow denk ik aan een vaak geblesseerde keeper die voor een top 3 keeper te vaak de fout in gaat.
Zijn interlands van voor zijn laatste blessure, en veel fouten kan ik mij ook niet echt herinneren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Waar zou Bijlow dat krediet dan aan danken? Want behalve bij Feyenoord is er verder niet zoveel enthousiasme over Bijlow. Zegt genoeg dat keepersprofessor Hoek het ook niet zo in hem ziet denk ik. Bij Bijlow denk ik aan een vaak geblesseerde keeper die voor een top 3 keeper te vaak de fout in gaat.

Ik weet niet hoeveel het oordeel van de zelfbenoemd keepersprofessor zegt. Zonder Van Gaal, Danny Blind en Jan Olde Riekerink heeft hij vrijwel geen baan in de voetballerij gehad. Op Van Gaal en Frans Hoek na hoor ik eigenlijk zelden iemand zich nou heel erg lovend over Frans Hoek uitlaten.
 

Batigoal

Well-known member

Altijd kansloos als spelers met een dubbel paspoort eventjes over willen stappen naar een andere nationale ploeg omdat ze er bij hun eerste keuze niet in komen.
Waarom is dat kansloos? Die jongen heeft 7 jaar gewacht op een kans die niet kwam. Is er in zijn goeie periode in Engeland een keertje dichtbij geweest, maar toch afgevallen. Als je dan de mogelijkheid hebt om over te stappen naar een land dat wel op hem zit te wachten, dan is dat toch prima.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom is dat kansloos? Die jongen heeft 7 jaar gewacht op een kans die niet kwam. Is er in zijn goeie periode in Engeland een keertje dichtbij geweest, maar toch afgevallen. Als je dan de mogelijkheid hebt om over te stappen naar een land dat wel op hem zit te wachten, dan is dat toch prima.
Het is kansloos dat hij uberhaubt die mogelijkheid heeft. Hij had al heel bewust gekozen en alleen maar omdat het sportief niet loopt zoals ie wenst stapt ie 7 jaar later dan over. Interlandvoetbal moet geen transfermarkt worden. Moet overigens nog zien of Marokko wel op hem zit te wachten voor een langere periode.
 

Abubakari

Well-known member
Genoeg oud-keepers die het wel in Bijlow zien zitten.
En ook genoeg die hem niet als een topkeeper zien.
Maar goed, echt onomstreden keepers hebben we sowieso niet meer. Maar Bijlow lijkt mij niet zoveel beter dan de rest dat die er altijd bij zou moeten zitten.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is momenteel qua keepers vooral lood om oud ijzer. Ik had Bijlow er waarschijnlijk wel bijgenomen, maar heel verheffend is het allemaal niet. In Bijlow zie ik ook geen toekomstige bijzondere doelman.
 

Batigoal

Well-known member
Het is kansloos dat hij uberhaubt die mogelijkheid heeft. Hij had al heel bewust gekozen en alleen maar omdat het sportief niet loopt zoals ie wenst stapt ie 7 jaar later dan over. Interlandvoetbal moet geen transfermarkt worden. Moet overigens nog zien of Marokko wel op hem zit te wachten voor een langere periode.
Net zo kansloos als dat landen voorheen bepaalde spelers konden 'kapen' door ze op hun 19e, 20e één interland te laten spelen zodat ze de rest van hun leven daaraan vastzaten. Heel goed dat die nieuwe regel is ingevoerd. Gaat om max 3 interlands die voor de 22e verjaardag moeten zijn gespeeld, dus het is ook niet dat die regel massaal misbruikt wordt als transfermethode. En het is vrij bekrompen als je je in deze tijd nog verbaast dat sommige mensen een speciaal gevoel kunnen hebben bij 2 verschillende landen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet wel dat zijn oordeel meer zegt dan dat van een Feyenoord supporter.
Van Gaal zal niet voor niks hoog opgeven van Hoek.

Na twee minuten googlen.
 
Bovenaan