Oranje Leeuwinnen

Maasveld

Well-known member
Toch spijtig voor hem dat ie niet langer de tijd heeft gekregen om de puinhoop die Wiegman heeft achtergelaten op te kunnen ruimen.

• Leuk
Waarderingen: Max

Jef400

Well-known member
Mooi hoor. Heeft de KNVB een jaar gezocht naar een bondscoach die Wiegman na de zomerspelen zou vervangen. Kwamen ze dus uit bij deze knakker die niet over de juiste papieren beschikte en pas 3 maanden later kon beginnen. Blijkt ook nog eens totaal ongeschikt te zijn om in de Nederlandse voetbalcultuur te werken. Echt hoe kon je na een jaar zoeken bij hem uitkomen?

Daarover gesproken: Wie zijn er verantwoordelijk voor zijn aanstelling?
Het is makkelijk om nu Parsons te slachtofferen maar de echte fout ligt bij de minkukels die hem geschikt hebben bevonden.

Abubakari

Well-known member
Volgens mij is Nico Jan Hoogma verantwoordelijk voor het aanstellen van Frank de Boer en heeft van der Zee daar niks mee te maken.
Is ook logisch want die is directeur amateurvoetbal en heeft dus niks met het Nederlands elftal te maken.

Vraag Noord-Ooster wie verantwoordelijk is voor de inval van Rusland in Oekraine of de dood van Olivia Newton John en zijn antwoord zal zijn Jan Dirk van der Zee.
Wie hebben Tadic overvallen? Jan en Dirk van der Zee. Wie schoot zaterdag in eigen doel tegen PSV? Jan Dirk van der Zee.
Wie blunderde zondagmiddag opzichtig in het doel bij Vitesse? Jan Dirk van der Zee.
Wie is verantwoordelijk voor de toeslagenaffaire en de afhandeling van de aardbevingsschade in Groningen? Jan Dirk van der Zee.
Wie is de satan van het zaterdagvoetbal?
Jan Dirk van der Zee.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Het is dan ook een raadsel waarom Foppe nooit BC is geweest van het grote Oranje.

De Groene Scout

Well-known member
Maar de bond heeft dus geluisterd naar de oude garde (de ervaren rotten onder de Leuwinnen). Die wilden hem weg hebben.
Tja wat nu? Denk dat Tommy Stroot wel een aardige kandidaat is.

Pascallovic

Well-known member
Ik zou het logisch vinden als je een vrouw een vrouwenploeg laat coachen. Is bij Sarina Wiegman ook goed bevallen en deze generatie heeft wel al 2 mannen afgeserveerd waar ze helemaal niks mee hadden.

Abubakari

Well-known member
Ik zou het logisch vinden als je een vrouw een vrouwenploeg laat coachen. Is bij Sarina Wiegman ook goed bevallen en deze generatie heeft wel al 2 mannen afgeserveerd waar ze helemaal niks mee hadden.
Daarnaast had bijna elke Europees of wereldkampioen bij de vrouwen een vrouw als bondscoach.

Batigoal

Well-known member
Die zijn er (nog) niet. Overigens heb je bij veel andere teamsporten ook een mannelijke coach, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Andries Jonker heeft een verleden in het vrouwenvoetbal, was analist op tv tijdens het EK en heeft sinds deze zomer geen club. Lijkt me dus de ideale keuze!

Miramar

Well-known member
Prima coach hoor, maar zeikwijven spanden samen totdat ie weg moest. Let op, die gaan plotseling als de brandweer dadelijk....

Laatst bewerkt:
Bovenaan