Waarom?
Ik had een vrouwelijke bondscoach aangesteld, werkt volgens mij beter bij de vrouwen. Zie ook het percentage winnaars van EK’s en WK’s met een vrouwelijke bc.
Heeft al eerder kortstondig de vrouwen getraind en ik heb daar wel positieve verhalen over gehoord van de vrouwen die met hem hebben gewerkt. Praat ook met warmte over vrouwenvoetbal en heeft er dus duidelijk al lange tijd affiniteit mee. Daarnaast heeft hij zelfstandig een best aardig CV opgebouwd en daarnaast veelvuldig samengewerkt met een van de betere Nederlandse trainers ooit. Spelers van Telstar waren ook erg over hem te spreken. Heeft denk ik niet een hele goede naam, maar volgens mij is het best een geschikt man. Didactisch is Jonker volgens mij wel sterk en dat kunnen de vrouwen wel gebruiken.
Een vrouwelijke optie is geloof ik nog niet voorhanden. Dacht dat de assistent de zogenoemde kroonprinses is, maar die heeft of de papieren niet of die wil nog even rijpen. Dat kan prima onder de hoede van Andries Jonker.
Wellicht dat er in het buitenland nog een goede vrouwelijke trainer rondloopt, maar na Parsson neig je er toch naar om het lokaal te zoeken en dan weet ik eerlijk gezegd niet zoveel andere opties.