Oranje Leeuwinnen

De Groene Scout

Well-known member
Maar de bond heeft dus geluisterd naar de oude garde (de ervaren rotten onder de Leuwinnen). Die wilden hem weg hebben.
Tja wat nu? Denk dat Tommy Stroot wel een aardige kandidaat is.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zou het logisch vinden als je een vrouw een vrouwenploeg laat coachen. Is bij Sarina Wiegman ook goed bevallen en deze generatie heeft wel al 2 mannen afgeserveerd waar ze helemaal niks mee hadden.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zou het logisch vinden als je een vrouw een vrouwenploeg laat coachen. Is bij Sarina Wiegman ook goed bevallen en deze generatie heeft wel al 2 mannen afgeserveerd waar ze helemaal niks mee hadden.
Daarnaast had bijna elke Europees of wereldkampioen bij de vrouwen een vrouw als bondscoach.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zou het logisch vinden als je een vrouw een vrouwenploeg laat coachen. Is bij Sarina Wiegman ook goed bevallen en deze generatie heeft wel al 2 mannen afgeserveerd waar ze helemaal niks mee hadden.
Die zijn er (nog) niet. Overigens heb je bij veel andere teamsporten ook een mannelijke coach, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Andries Jonker heeft een verleden in het vrouwenvoetbal, was analist op tv tijdens het EK en heeft sinds deze zomer geen club. Lijkt me dus de ideale keuze!
 

Miramar

Well-known member
Prima coach hoor, maar zeikwijven spanden samen totdat ie weg moest. Let op, die gaan plotseling als de brandweer dadelijk....
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom?

Ik had een vrouwelijke bondscoach aangesteld, werkt volgens mij beter bij de vrouwen. Zie ook het percentage winnaars van EK’s en WK’s met een vrouwelijke bc.

Heeft al eerder kortstondig de vrouwen getraind en ik heb daar wel positieve verhalen over gehoord van de vrouwen die met hem hebben gewerkt. Praat ook met warmte over vrouwenvoetbal en heeft er dus duidelijk al lange tijd affiniteit mee. Daarnaast heeft hij zelfstandig een best aardig CV opgebouwd en daarnaast veelvuldig samengewerkt met een van de betere Nederlandse trainers ooit. Spelers van Telstar waren ook erg over hem te spreken. Heeft denk ik niet een hele goede naam, maar volgens mij is het best een geschikt man. Didactisch is Jonker volgens mij wel sterk en dat kunnen de vrouwen wel gebruiken.

Een vrouwelijke optie is geloof ik nog niet voorhanden. Dacht dat de assistent de zogenoemde kroonprinses is, maar die heeft of de papieren niet of die wil nog even rijpen. Dat kan prima onder de hoede van Andries Jonker.

Wellicht dat er in het buitenland nog een goede vrouwelijke trainer rondloopt, maar na Parsson neig je er toch naar om het lokaal te zoeken en dan weet ik eerlijk gezegd niet zoveel andere opties.
 
Bovenaan