Oranje Leeuwinnen

DeMaster

Active member
Aanstaande dinsdag beginnen de Oranje Leeuwinnen in Groningen aan hun WK-kwalificatie voor het WK 2019 die in Frankrijk plaatsvindt.
De Leeuwinnen zitten in groep 3 bij Noorwegen, Ierland, Noord-Ierland en Slowakije. De 1e tegenstander is Noorwegen voor de ploeg van bondscoach Sarina Wiegman die afgelopen zomer het EK in eigen land wist te winnen in een finale tegen Denemarken (4-2).
De groepswinnaars plaatsen zich voor het WK, de beste vier nummers 2 strijden om het laatste WK-ticket.
Voor aanloop naar het duel met Noorwegen werd er afgelopen donderdag nog een oefenwedstrijd gespeeld in en tegen Oostenrijk. Oranje won dit duel met 0-2.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ben benieuwd of al die mensen die van de zomer de stadions bevolkten toen de Oranje Leeuwinnen kampioen werden en continu zeiden 'dat zij meer aandacht verdienden' komende week ook in het stadion zitten en naar de TV kijken (Veronica zendt het uit).
 

gevegt

Well-known member
Wat is dat toch dat zo'n beetje iedereen de reclame van ING overneemt met dat infantiele 'Leeuwinnen?'
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oranje Leeuwinnen

Misschien omdat ze zelf infantiel het KNVB logo hebben aangepast? Maar dan nog slaat het inderdaad nergens op.
 

Forza AZ

Well-known member
Ben benieuwd of al die mensen die van de zomer de stadions bevolkten toen de Oranje Leeuwinnen kampioen werden en continu zeiden 'dat zij meer aandacht verdienden' komende week ook in het stadion zitten en naar de TV kijken (Veronica zendt het uit).
De wedstrijd is al weken uitverkocht, net als de volgende thuiswedstrijd tegen Ierland in november in Nijmegen.

De TV-cijfers zullen vast niet zo hoog zijn als op het EK, maar dat is bij de mannen natuurlijk ook het geval. Daar kijken naar de kwalificatiewedstrijden ook minder mensen dan naar een eindronde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee. Maar als ik het over Oranje heb bedoel ik het Nederlands Mannenelftal. Oranje Leeuwinnen maakt dan direct duidelijk dat je het vrouwenteam bedoelt.

Met Oranje dames of de vrouwen of de wijven zou ik inderdaad geen idee hebben waarover je het hebt.
 
Bovenaan