Oranje Leeuwinnen

Batigoal

Well-known member
Prima keuze. Eén van de weinigen die en thuis is in het vrouwenvoetbal en ook de nodige ervaring heeft bij de mannen. Ik denk dat dit de best mogelijke optie op dit moment was.
 

Abubakari

Well-known member
Als jullie het zeggen…

Eerste vereiste lijkt me een goeie keeperstrainer, volgens mij word je in het vrouwenvoetbal ongeslagen kampioen en win je alle prijzen met een goeie keeper.
 

Batigoal

Well-known member
Het lijkt er een beetje op dat ze bij de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal zijn vergeten dat je ook vrouwelijke trainers moet gaan opleiden. Er zijn er ook in de Eredivisie als ik de VI seizoensgids doorblader bijna geen. Wel cultheld Mark de Vries, dat is dan wel erg leuk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ex-profs hebben schijnbaar ook de ambitie niet. Manon Melis heeft het gehele vrouwenvoetbal bij Feyenoord opgezet, maar heeft niet de behoefte om op het veld te staan.
 

Pascallovic

Well-known member
Bij Ajax dat een Daphne Koster een rol heeft die je kunt vergelijken als TD, maar dan bij de vrouwentak. Anouk Hoogendijk richt zich ook meer op andere zaken zoals analist op televisie. Dus nee echt op het veld staan trekt de dames schijnbaar nog niet. Al hebben de Ajaxvrouwen met Suzanne Bakker nu wel voor het eerst een vrouw als trainer. Wellicht zou die in de toekomst de stap kunnen maken naar Oranje.
 

Mommiej

Well-known member
Een vrouwelijke optie is geloof ik nog niet voorhanden. Dacht dat de assistent de zogenoemde kroonprinses is, maar die heeft of de papieren niet of die wil nog even rijpen. Dat kan prima onder de hoede van Andries Jonker.

Zij (Jessica Torny) beschikt wel over de juiste papieren, maar ze achten haar nog niet geschikt als bondscoach qua ervaring (ze staat in nacht van donderdag op vrijdag met de onder 20 ploeg in halve finale WK tegen Spanje). Verder hebben naast Wiegman en Torny voor zover ik weet alleen Vera Pauw, Hesterine de Reus en Renee Slegers de juiste papieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

André

Well-known member
De 'achternaam' bestaat uit de voornaam van de vader met als achtervoegsel 'son' (zoon) of 'dóttir' (dochter)
 
Bovenaan