Oranje 2020

Marinos

Well-known member
Gast Dost is vorig jaar doorgebroken, daar waar Huntelaar al een aantal jaar minder presteert. Zelfs V Persie scoorde vorig jaar meer in de competitie. En die was het halve jaar geblesseerd.
Huntelaar is passe nooit een top spits geweest, leuk voor de middenmoot in Duitsland meer niet. V Persie heeft zijn beste tijd ook gehad. Dus dan heb je momenteel 2 opties en dat zijn de Jong en Dost.
We hebben geen top spits, maar om dan te gaan gokken op iemand die en niet in het systeem past, en al een aantal jaar een dalende lijn laat zien en in Oranje het vaak laat afweten. Lijkt mij geen goed plan. Geef Dost maar de kans, presteert beter en is een stuk jonger.

De roep om Huntelaar begint zielig te worden, met hem sta je gewoon met 10 man op het veld. Was de laatste 2 wedstrijden onzichtbaar.

Ho ho, ik roep nergens om Huntelaar. Ik weerleg alleen jou bewering dat Dost beter is dan Huntelaar. Dat blijkt namelijk niet uit de statistieken van de afgelopen jaren waarin beide in de bundesliga gespeeld hebben. Dan kan je allemaal subjectieve beweringen gaan doen maar dat ondersteunt je punt niet.

Huntelaar is de afgelopen jaren per gespeelde wedstrijd bij meer goals betrokken dan Dost. Feit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap dat je de statistieken niet voor handen hebt, maar in de discussie Van Persie Huntelaar kijken we altijd weer naar de gespeelde minuten.
 

Marinos

Well-known member
Ik snap dat je de statistieken niet voor handen hebt, maar in de discussie Van Persie Huntelaar kijken we altijd weer naar de gespeelde minuten.

Oh die kan ik er ook wel bij zoeken zo. Staat namelijk ook allemaal op transfermarkt.de
 

Marinos

Well-known member
Ik snap dat je de statistieken niet voor handen hebt, maar in de discussie Van Persie Huntelaar kijken we altijd weer naar de gespeelde minuten.


Om het helemaal af te maken dan nu met de betrokkenheid bij doelpunten per aantal gespeelde minuten.
huntdost.jpg

Ontloopt elkaar dus ook niet bijster veel, de balans slaat nu iets door naar Dost. Geen statistieken waarvan je zegt dat de een beter of slechter dan de ander is.

Om dan toch nog iets op te merken betreft deze statistieken, Huntelaar staat vrijwel altijd basis en wordt zelden gewisseld. Dost wordt of vaak gewisseld, of mag niet eens starten.

Bij Wolfburg hebben ze dit jaar als nieuwe spits overigens de eeuwige faalhaas Bendtner gehaald als concurrent van Dost.
 

Eef de Kip

Well-known member
Typisch een DVK discussie. Iemand roept dat speler A beter is dan B. Een ander probeert met argumenten en evt met feiten te komen om aan te tonen dat dat niet pers? het geval is om vervolgens weggezet te worden als een fan van speler B, ongelofelijk weer. Als je het dan vervolgens iets te lang vol blijft houden dan wordt je af geserveerd door te roepen dat het diep zit.

Wat een prachtforum.
 

Marinos

Well-known member
Typisch een DVK discussie. Iemand roept dat speler A beter is dan B. Een ander probeert met argumenten en evt met feiten te komen om aan te tonen dat dat niet pers? het geval is om vervolgens weggezet te worden als een fan van speler B, ongelofelijk weer. Als je het dan vervolgens iets te lang vol blijft houden dan wordt je af geserveerd door te roepen dat het diep zit.

Wat een prachtforum.

Jamaar Huntelaar Ajax pyjama bril.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Faalhaas Bendtner hadden ze vorig jaar toch al gehaald? Doordat hij faalde kwam Dost weer in beeld. Als je puur naar het recente verleden kijkt en richting toekomst, zou ik Dost toch de voorkeur geven boven Huntelaar. Ik hoop zelf overigens dat Van Persie zich net als Sneijder herpakt in Turkije en nog een rol van betekenis gaat spelen. Al moet je Van Persie ook wel met Dost kunnen combineren in een systeem. Robben is er toch in principe nooit bij en Depay brengt ook niks.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Typisch een DVK discussie. Iemand roept dat speler A beter is dan B. Een ander probeert met argumenten en evt met feiten te komen om aan te tonen dat dat niet pers? het geval is om vervolgens weggezet te worden als een fan van speler B, ongelofelijk weer. Als je het dan vervolgens iets te lang vol blijft houden dan wordt je af geserveerd door te roepen dat het diep zit.

Wat een prachtforum.

Dan ben je niet volledig. Als er argumenten worden gebruikt zou je een dergelijke reactie niet oproepen.

Als er nu echter de naam van Cillessen valt, sta je vooraan met enkel een cynische quote. Dat valt dan op.

Kijk, als je de discussie zat bent, allemaal prima maar bemoei je er dan niet mee. Laat het lekker varen. Maar toch kun je het telkens niet laten.

Dus wat dat betreft, wil ik ook best zeggen: Wat een prachtforum.

Maar ik heb geleerd. Ik zal nu niet beweren dat het diep zit omdat ik zei dat het diep zat.
 

Marinos

Well-known member
Faalhaas Bendtner hadden ze vorig jaar toch al gehaald? Doordat hij faalde kwam Dost weer in beeld. Als je puur naar het recente verleden kijkt en richting toekomst, zou ik Dost toch de voorkeur geven boven Huntelaar.

Oh zou kunnen, ik dacht deze zomer.

Maar goed, Dost heeft vorig seizoen een goed jaar gehad, momenteel draaien ze weer gelijkwaardig. Daarnaast vergelijkbare types. Mochten ze dit jaar qua productie ook gelijk blijven word het interessant om Huntelaar te vervangen voor Dost, met name omdat Dost jonger is. Aan de andere kant scoort Huntelaar al jaren veel in het Nederlands elftal zonder dat hij alle minuten speelt. Dus waarom dan wisselen.

Mocht Dost dit seizoen nou beduidend beter gaan presteren dan Huntelaar bij hun beider clubs is het natuurlijk wel een goede optie om Dost eens een paar potjes de kans te geven.
 

Marinos

Well-known member
Dan ben je niet volledig. Als er argumenten worden gebruikt zou je een dergelijke reactie niet oproepen.

Als er nu echter de naam van Cillessen valt, sta je vooraan met enkel een cynische quote. Dat valt dan op.

Kijk, als je de discussie zat bent, allemaal prima maar bemoei je er dan niet mee. Laat het lekker varen. Maar toch kun je het telkens niet laten.

Dus wat dat betreft, wil ik ook best zeggen: Wat een prachtforum.

Maar ik heb geleerd. Ik zal nu niet beweren dat het diep zit omdat ik zei dat het diep zat.

Het gaat hier toch niet om Cillessen?
 

zwammy

Well-known member
Typisch een DVK discussie. Iemand roept dat speler A beter is dan B. Een ander probeert met argumenten en evt met feiten te komen om aan te tonen dat dat niet pers? het geval is om vervolgens weggezet te worden als een fan van speler B, ongelofelijk weer. Als je het dan vervolgens iets te lang vol blijft houden dan wordt je af geserveerd door te roepen dat het diep zit.

Wat een prachtforum.

En dat al 15 jaar :D
 

Marinos

Well-known member
De quote: wat zit het diep, kwam even geleden van mij omtrent de reactie van Eef op het moment dat de naam Cillessen even gevallen was. Daar reageer ik nu op.

Oh op die fiets.

Maar goed, hier wordt Bobba om de oren geslagen met feiten tegen over zijn beweringen. Maar daar wordt aan voorbij gegaan.
 

Fabian

Active member
Oh op die fiets.

Maar goed, hier wordt Bobba om de oren geslagen met feiten tegen over zijn beweringen. Maar daar wordt aan voorbij gegaan.

Excuses. Ik vind die vergelijking te verwaarlozen. Huntelaar of Dost... waarschijnlijk heb je over vier jaar meer aan Dost.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan ben je niet volledig. Als er argumenten worden gebruikt zou je een dergelijke reactie niet oproepen.

Als er nu echter de naam van Cillessen valt, sta je vooraan met enkel een cynische quote. Dat valt dan op.

Kijk, als je de discussie zat bent, allemaal prima maar bemoei je er dan niet mee. Laat het lekker varen. Maar toch kun je het telkens niet laten.

Volgens mij doen we daar met z'n allen aan mee en idd, als er tot in den einde argumenten gebruikt worden waar gewoon aan voorbij wordt gegaan dan kan ik enig cynisme niet onderdrukken en ik ben niet van plan daar verandering in te brengen. Me dunkt dat dit forum drijft op cynisme.

Dus wat dat betreft, wil ik ook best zeggen: Wat een prachtforum.

Zijn we het daar tenminste over eens.
 
G

Gast

Guest
Ho ho, ik roep nergens om Huntelaar. Ik weerleg alleen jou bewering dat Dost beter is dan Huntelaar. Dat blijkt namelijk niet uit de statistieken van de afgelopen jaren waarin beide in de bundesliga gespeeld hebben. Dan kan je allemaal subjectieve beweringen gaan doen maar dat ondersteunt je punt niet.

Huntelaar is de afgelopen jaren per gespeelde wedstrijd bij meer goals betrokken dan Dost. Feit.

Dost speelt er een stuk korter, dus je variabelen kloppen niet.
En je moet een spits op meer dan alleen doelpunten afrekenen. Wat is zijn bijdrage aan het spel. V Persie draagt meer bij aan het spel van Oranje dan Huntelaar. Gewoon omdat hij een ander type speler is waar met name Robben en Sneijder meer profijt van hebben.
Huntelaar is een statische spits die het moet hebben van anderen, als die anderen naar binnen trekken en voor het schot gaat kan je beter V Persie laten spelen.

En je moet kijken naar wat brengt iemand in Oranje. Huntelaar nog amper wat, de laatste potjes is hij vooral onzichtbaar, daar waar Dost is de minuten die hij kreeg zich meteen liet zien.
Het wordt tijd voor verversing, Huntelaar heeft het altijd laten afweten op belangrijke momenten in Oranje. Dat soort spelers, zeker op die leeftijd moet je lozen als je een jongere versie klaar hebt staan die minstens even goed is. Hetzelfde voor V Persie, alleen zie ik daar niet direct een vervanger voor.

Waarom spelers laten staan op basis van het verleden? Deze selectie heeft openlijk gefaald. Huntelaar was (met nog een aantal anderen) 1 van de zwakkere spelers. Als je gaat vernieuwen, wat nu wel zal gaan gebeuren neem je toch afscheid van dit soort spelers? Hetzelfde met een Kuyt vorig jaar, al voelde die het zelf aan dat zijn tijd gekomen is. Huntelaar brengt nu al weinig, laat staan over 2 jaar, laat staan over 4 jaar.
 
Laatst bewerkt:

Marinos

Well-known member
Dost speelt er een stuk korter, dus je variabelen kloppen niet.

Je hebt de statistieken dus niet bekeken die ik je voorgeschoteld heb? Ik heb notabene de seizoenen opgenoemd waar in beide in de bundesliga speelden. Ik had natuurlijk ook het jaar daar voor er bij kunnen pakken waarin Huntelaar 45 goals maakte in 45 wedstrijden maar dat heb ik je bespaard.

Wat heeft Dost precies laten zien in de afgelopen potjes in Oranje? Volgens mij hebben we m?t Dost net zo weinig gepresteerd als zonder Dost maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.

En dan nog even over je bewering dat Huntelaar een van de zwakkere spelers was. Topscorer van Nederland tijdens de mislukte EK kwalificatie: Klaas Jan Huntelaar met 5 goals.
 
Bovenaan