Oranje 2020

JMD

Well-known member

Eef de Kip

Well-known member
Maar Bobba, statische spits Dost staat toch ook in de weg voor Depay en Robben?

Ik heb de indruk dat Huntelaar en Dost toch wel redelijk dezelfde type spitsen zijn, beiden afhankelijk van een goede aanvoer.
Ik denk wel dat je met Dost iets opportunistischer kunt voetballen maar als de nieuwe speelstijl wordt dat we alles blind naar voren gaan pompen heb ik nog liever dat ze 4-3-3 blijven voetballen.
 
G

Gast

Guest
Maar Bobba, statische spits Dost staat toch ook in de weg voor Depay en Robben?

Dost is bewegelijker en veel meer een aanspeelpunt.
Maar het systeem is gewoon achterhaald. Net als Huntelaar die al bij Schalke al jaren niks presteert.
Voortaal 4-4-2 spelen met een ruit op het middenveld, en met Dost en Robben in de spits.
 
G

Gast

Guest
Ik heb de indruk dat Huntelaar en Dost toch wel redelijk dezelfde type spitsen zijn, beiden afhankelijk van een goede aanvoer.
Ik denk wel dat je met Dost iets opportunistischer kunt voetballen maar als de nieuwe speelstijl wordt dat we alles blind naar voren gaan pompen heb ik nog liever dat ze 4-3-3 blijven voetballen.

4-3-3 gaat met Huntelaar niet lukken, niet met Depay en Robben op de vleugels. Buiten dat presteert Dost beter dan Huntelaar in dezelfde competitie. Dost is Huntelaar voorbij.
De Jong en V Persie zijn een ander soort spitsen, voetballend een stuk beter.
 

Marinos

Well-known member
Interessant.

Ik heb het maar eens even opgezocht. Ik heb de afgelopen jaren naast elkaar gezet die ze beide in de Bundesliga gespeeld hebben. Aantal wedstrijden/goals/assists gaat over alle competities, dus Bundesliga, Champions League, Europa Leauge en de Duitse Beker. Het gemiddelde betreft het aantal wedstrijden dat ze nodig hebben om bij een goal betrokken te zijn.

huntdost.jpg

Ze ontlopen elkaar dus praktisch niets. En als je vind van wel dan heeft Huntelaar het beter gedaan.

EDIT: Even als afbeelding anders trekt hij mn tabel uit elkaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij vooral interessant om naar de laatste jaren te kijken. Verder moet je er rekening mee houden dat Huntelaar vrijwel altijd basisspeler is en Dost ook wel vanaf het bankje moet komen.
 
G

Gast

Guest
Interessant.

Ik heb het maar eens even opgezocht. Ik heb de afgelopen jaren naast elkaar gezet die ze beide in de Bundesliga gespeeld hebben. Aantal wedstrijden/goals/assists gaat over alle competities, dus Bundesliga, Champions League, Europa Leauge en de Duitse Beker. Het gemiddelde betreft het aantal wedstrijden dat ze nodig hebben om bij een goal betrokken te zijn.

Bekijk bijlage 175

Ze ontlopen elkaar dus praktisch niets. En als je vind van wel dan heeft Huntelaar het beter gedaan.

EDIT: Even als afbeelding anders trekt hij mn tabel uit elkaar.

JE ziet dat Huntelaar met het jaar minder gaat scoren, het is dalende bij hem. Dost begint net.
@ Max Dost speelt ook bij een beter team met meer concurentie. Daar waar Schalke volledig is afgesteld op Huntelaar. En dat is ook de enige manier waarop hij kan presteren. Iedereen moet in dienst van Huntelaar spelen. Never nooit dat Sneijder, Depay en Robben dat gaan doen.
Ik zou nog eerder voor De Jong kiezen, voetballen na van Persie de beste spits. Een ideaal aanspeelpunt.
 

Batigoal

Well-known member
Dost heeft net als Huntelaar een neusje voor de goal, dus daar ga je niet erg veel op achteruit. Heel veel beter of anders gaat je spel ook niet worden door deze vervanging.
 
G

Gast

Guest
Dost heeft net als Huntelaar een neusje voor de goal, dus daar ga je niet erg veel op achteruit. Heel veel beter of anders gaat je spel ook niet worden door deze vervanging.

Dost brengt veel meer gevaar. Is veel meer aanwezig, veel bewegelijker.
Huntelaar zijn neus voor de goal zit al een paar jaar verstopt. Hij is op leeftijd en het beste is er al lang vanaf. Net als bij V Persie, maar die compenseert nog wat doordat hij voetballend veel meer brengt.
 

Marinos

Well-known member
Dost brengt veel meer gevaar. Is veel meer aanwezig, veel bewegelijker.
Huntelaar zijn neus voor de goal zit al een paar jaar verstopt. Hij is op leeftijd en het beste is er al lang vanaf. Net als bij V Persie, maar die compenseert nog wat doordat hij voetballend veel meer brengt.

Gast, als je naar het schema kijkt zie je dat Huntelaar enkel vorig jaar minder gedraaid heeft als Dost en verder elk jaar beter. Kan je met een heleboel blabla laat anderen beter spelen komen maar een spits reken je af op goals en, in mindere mate, assists.

Dost kan wel voor lekker veel gevaar zorgen maar als hij die bal vervolgens naast het doel pist zou ik hem ook gewoon laten schieten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laatste jaren lijken mij wel relevanter dan de oudere jaren Marinos. Zeker in de wetenschap dat Dost in die oudere jaren nauwelijks aan spelen toe kwam. Verder zit er niet veel verschil tussen die twee spitsen behalve dat Huntelaar meer interland ervaring heeft en Dost iets meer toekomst heeft.
 

Batigoal

Well-known member
Dost brengt veel meer gevaar. Is veel meer aanwezig, veel bewegelijker.
Huntelaar zijn neus voor de goal zit al een paar jaar verstopt. Hij is op leeftijd en het beste is er al lang vanaf. Net als bij V Persie, maar die compenseert nog wat doordat hij voetballend veel meer brengt.

Van Persie en Huntelaar zijn klaar qua leeftijd met het oog op 2018. Maar Dost is natuurlijk niet beter dan laatstgenoemde. Je vervangt dan gewoon de ene statische goalgetter voor de volgende. Wat op zich al prima is, want op andere posities binnen het team zijn we er flink op achteruit gegaan de laatste jaren.
 
G

Gast

Guest
Gast, als je naar het schema kijkt zie je dat Huntelaar enkel vorig jaar minder gedraaid heeft als Dost en verder elk jaar beter. Kan je met een heleboel blabla laat anderen beter spelen komen maar een spits reken je af op goals en, in mindere mate, assists.

Dost kan wel voor lekker veel gevaar zorgen maar als hij die bal vervolgens naast het doel pist zou ik hem ook gewoon laten schieten.

Gast Dost is vorig jaar doorgebroken, daar waar Huntelaar al een aantal jaar minder presteert. Zelfs V Persie scoorde vorig jaar meer in de competitie. En die was het halve jaar geblesseerd.
Huntelaar is passe nooit een top spits geweest, leuk voor de middenmoot in Duitsland meer niet. V Persie heeft zijn beste tijd ook gehad. Dus dan heb je momenteel 2 opties en dat zijn de Jong en Dost.
We hebben geen top spits, maar om dan te gaan gokken op iemand die en niet in het systeem past, en al een aantal jaar een dalende lijn laat zien en in Oranje het vaak laat afweten. Lijkt mij geen goed plan. Geef Dost maar de kans, presteert beter en is een stuk jonger.

De roep om Huntelaar begint zielig te worden, met hem sta je gewoon met 10 man op het veld. Was de laatste 2 wedstrijden onzichtbaar.
 

Janssen

Well-known member
Ik heb het idee dat Huntelaar in zijn spel niet zo afhankelijk is van zijn fysiek/wendbaarheid. Die kan tot zijn 35ste blijven doen wat-ie nu doet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van Persie en Huntelaar zijn klaar qua leeftijd met het oog op 2018. Maar Dost is natuurlijk niet beter dan laatstgenoemde. Je vervangt dan gewoon de ene statische goalgetter voor de volgende. Wat op zich al prima is, want op andere posities binnen het team zijn we er flink op achteruit gegaan de laatste jaren.

Ik ben wel benieuwd of Dost wel onomstreden basisspeler gaat worden. Huntelaar heeft altijd op de grote toernooien er naast gepist.

Ik heb het idee dat Huntelaar in zijn spel niet zo afhankelijk is van zijn fysiek/wendbaarheid. Die kan tot zijn 35ste blijven doen wat-ie nu doet.

Misschien dat hij zelfs nog wel beter wordt doordat hij nu helemaal opgeeft om iets buiten de zestien te gaan doen. Een Inzaghi die had er geen zin meer in, maar die had ook tot zijn vijftigste door gekund.
 
G

Gast

Guest
Van Persie en Huntelaar zijn klaar qua leeftijd met het oog op 2018. Maar Dost is natuurlijk niet beter dan laatstgenoemde. Je vervangt dan gewoon de ene statische goalgetter voor de volgende. Wat op zich al prima is, want op andere posities binnen het team zijn we er flink op achteruit gegaan de laatste jaren.

Waar uit blijkt dat Huntelaar beter is? Echt je leeft in het verleden. Natuurlijk zijn het dezelfde types alleen is Dost Huntelaar gewoon voorbij. Hij is sterker, doelgerichter, bewegelijker.
Bij een lange bal Huntelaar wint geen enkel kopduel, Dost wel. Daar kan je, je team aan ophangen. Huntelaar is onzichtbaar. Ieder duel met de rug naar de goal verliest hij.
 
G

Gast

Guest
Ik heb het idee dat Huntelaar in zijn spel niet zo afhankelijk is van zijn fysiek/wendbaarheid. Die kan tot zijn 35ste blijven doen wat-ie nu doet.

Wel van zijn wendbaarheid, zijn cijfers worden ook minder. Huntelaar is nooit een top spits geweest zoals van Persie. Maar beide zijn aan het aftakelen. Tijd voor de nieuwe generatie.
 

Batigoal

Well-known member
Waar uit blijkt dat Huntelaar beter is? Echt je leeft in het verleden. Natuurlijk zijn het dezelfde types alleen is Dost Huntelaar gewoon voorbij. Hij is sterker, doelgerichter, bewegelijker.
Bij een lange bal Huntelaar wint geen enkel kopduel, Dost wel. Daar kan je, je team aan ophangen. Huntelaar is onzichtbaar. Ieder duel met de rug naar de goal verliest hij.

Zou je willen aanwijzen waar ik zeg dat Huntelaar beter is dan Dost?
 
Bovenaan