Ons Europees voetbaltopic

Pascallovic

Well-known member
Alsof er achter Transfermarkt enige vorm van wetenschap zit. Pure natte vingerwerk van mensen die vanaf zolderkamertjes het voetbal volgen.
 

JMD

Well-known member
Na afloop van Arsenal - PSV waren er wat debielen die zich PSV-supporter noemen die zich misdroegen en o.a. vuurpijlen afschoten. PSV heeft een boete gekregen van de UEFA, moet contact opnemen met Arsenal voor het vergoeden van de schade en mag geen supporters meenemen naar Bodo Glimt. Terecht hoor, ik ben ook wel klaar met die kleuters, maar stel je hebt als fatsoenlijke PSV-supporter direct na bekend worden programma bij je baas vrij gevraagd om naar de uitduels te gaan... Dan is er 1 uitgesteld (waardoor alles overhoop moest) wegens overlijden Queen Elizabeth, 1 was normaal en 1 kan je dus niet naartoe door die debielen... Ben je lekker mee...

Overigens vind ik het goed dat er gestraft wordt maar ik blijf zo'n collectieve straf toch vreemd vinden. Bij groepsdidactiek heb ik geleerd dat je nooit de hele groep verantwoordelijk mag maken voor het gedrag van een paar. Als de politiek maatregelen zou nemen tegen alle ... (vul maar een groep mensen in) op basis van wat een paar doen is het land te klein (en terecht). Blijft toch apart dat dat bij voetbalsupporters wel gewoon normaal is.
 

Pascallovic

Well-known member
Zo vreemd is een collectieve straf niet als je het individueel niet rond krijgt en dat is meestal het geval met voetbalgeweld. De echte raddraaiers genieten bescherming van hun harde kern, zijn niet herkenbaar in beeld, want hebben altijd heel toevallig bivakmutsen in de zak. Ook weten ze precies wat hun rechten zijn, staat de voetbaladvocaat onder de sneltoets en maken ze gebruik van alle hiaten in de wet en bewijsvoering. Individueel zijn ze dus nauwelijks voor langere tijd aan te pakken, alleen de kneuzen en het kanonnenvoer pakt men. Dan is het alternatief om maar een groep te straffen, scheelt in elk geval 1 wedstrijd gezeik. We horen ook altijd spreekkoren, die krijg je er ook niet op individuele basis uit (zoals recent bij PSV - Utrecht bijzonder dat deze geen enkele aandacht kregen), dus dan maar het collectief pakken.
 

JMD

Well-known member
PSV flink onder druk, maar scoorde wel zelf al, fraai ook, maar Gakpo stond buitenspel.
 

Pascallovic

Well-known member
Die Nketiah, die zou bij Sparta geen basisspeler zijn. Dat die meer dan 100x heeft mogen meedoen bij Arsenal en zelfs 70 PL wedstrijden gespeeld heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan me voorstellen dat van Gaal geen zin heeft om 5 weken tegen dat lelijke huilhoofd aan te kijken cq dat ie dat de rest van de selectie aan wil doen.

Dat zou je zeggen, maar dan had hij Simons net zoals Veerman überhaupt niet in de voorselectie opgenomen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Beetje off topic misschien, maar nu het over Xavi Simons gaat zag ik gisteren nog een mooie rechtbank-tekening van Glennis Grace.
Echt die lijken dus echt als 2 druppels water op elkaar.
 
Bovenaan