Ons Europees voetbaltopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
De 8 overgebleven ploegen:
PSV, Feyenoord, Bodo, AS Roma, Leicester, Marseille, PAOK en Slavia Praag

Mijn voorkeur:
Bodo, PAOK en Slavia. Daar moet de volgende ronde tegen mogelijk zijn
AS Roma, Marseille en Leicester lijkt een onhaalbare kaart
En Feyenoord liever gewoon helemaal niet. Brengt iets te veel 2002 vibes bij me naar boven.... Plus dat ik het gewoon niet leuk vind om in Europa tegen een NL club te spelen.
Slavia is pittiger dan Roma en Leicester.
 

erka

Well-known member
Slavia is pittiger dan Roma en Leicester.

Ik heb eens even gekeken op Elofootball. Daar staan alle clubs van Europa op met een Elo-rating, vergelijkbaar met een schaakrating. Het is in mijn ogen de beste indicator om de onderlinge sterkte te bepalen. De actuele ratings van de 8 kwartfinalisten:

AS Roma 2050
Slavia Praag 2041
Leicester 2037
PSV 2018
Marseille 1960
Bodo 1954
Feyenoord 1952
PAOK 1931

Ik zou dus niet blij zijn als ik Slavia zou loten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb eens even gekeken op Elofootball. Daar staan alle clubs van Europa op met een Elo-rating, vergelijkbaar met een schaakrating. Het is in mijn ogen de beste indicator om de onderlinge sterkte te bepalen. De actuele ratings van de 8 kwartfinalisten:

AS Roma 2050
Slavia Praag 2041
Leicester 2037
PSV 2018
Marseille 1960
Bodo 1954
Feyenoord 1952
PAOK 1931

Ik zou dus niet blij zijn als ik Slavia zou loten.
Interessant! Op basis waarvan berekenen ze die Elo-rating?

Databureau FiveThirtyEight heeft nu PSV als favoriet, voor Feyenoord en Roma. https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/europa-conference-league/

Ik als voetballiefhebber, zonder statistieken en alles, denk dat PAOK en Bodo de zwakst overgebleven ploegen zijn en dat de overige zes behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn en allemaal het toernooi kunnen winnen.
 

erka

Well-known member
Elofootball.com

Zelfde systematiek als schaken, alle competitie- beker- en Europese wedstrijden tellen mee. Ze hebben ook lagere divisies.
 

Mario

Well-known member
De 8 overgebleven ploegen:
PSV, Feyenoord, Bodo, AS Roma, Leicester, Marseille, PAOK en Slavia Praag

Mijn voorkeur:
Bodo, PAOK en Slavia. Daar moet de volgende ronde tegen mogelijk zijn
AS Roma, Marseille en Leicester lijkt een onhaalbare kaart
En Feyenoord liever gewoon helemaal niet. Brengt iets te veel 2002 vibes bij me naar boven.... Plus dat ik het gewoon niet leuk vind om in Europa tegen een NL club te spelen.
Doe maar PAOK, die liggen ons wel. Die komen we ook zowat elk Europees seizoen tegen
 

Mario

Well-known member
Nou, hup PSV.

Op zich mooi affiche tegen Leicester, geen idee wat ik er van moet verwachten.
 

JMD

Well-known member
Ik denk twee nul.
Toch?
Ik heb echt geen idee over vanavond. Leicester draait niet het beste seizoen, staan 10e, maar lijken alles nu te gooien op de Conference League. Aan de andere kant wisselt PSV hele goede duels (bv Kopenhagen uit) af met hele slechte (begin van Twente uit).

Als we vanavond fatsoenlijk overleven geef ik ons volgende week eigenlijk wel een goede kans. Maar als je net zo begint als bij Twente staat het 5-0 bij rust, want zij zullen wel de energie en kracht hebben om dat vol te houden.
 

BlauwVinger

Well-known member
Ja dan zie je toch, als Europese wedstrijden graadmeter mogen zijn, dat Gakpo opnieuw boven zichzelf uitstijgt en PSV op sleeptouw neemt. De voetbalmakelaars zullen over elkaar heen struikelen om hem richting Arsenal te loodsen.
 
Bovenaan