Olympische allerlei

erka

Well-known member
Ten opzichte van wat het oplevert zijn met name de Winterspelen erg negatief en bovendien slecht voor de natuur. Dus hoe minder hoe beter.

Het zou ook niet gek zijn om de Winterspelen vast te laten rouleren tussen een stuk of 4 gebieden en dan met vaste faciliteiten te gaan werken.
bv. Salt Lake City, Noorwegen/Zweden, Alpen en Japan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Calgary er nog bij dan?

Overigens is 2026 dus in de Alpen, 2030 ook, 2034 Salt Lake, voor 2038 lijkt het tussen Zwitserland en Zweden te gaan. Dan zit je al een heel eind in de richting van wat jij aangeeft
 

erka

Well-known member
Waarom is Futsal eigenlijk niet Olympisch ipv gewoon voetbal? Futsal leent zich echt perfect voor Olympische Spelen. Korte wedstrijden, lekker snel, spectaculair en kan makkelijk binnen twee weken. En schrap dan het echte voetbal want dat hangt er toch maar sneu bij.
 

JMD

Well-known member
Simpel, omdat de fifa dat niet toestaat en het ioc de grootste sport ter wereld zeker op de spelen wil hebben. Eens verder hoor met je, maar dat geldt dan alleen voor de mannen, de vrouwen vinden dit minstens net zo belangrijk als het wk
 

gevegt

Well-known member
Mag ik er van uit gaan dat de meest fanatieke leden van dit mooie forum de OS voor deelnemers met een kleine verhindering om mee te doen met die andere Spelen net zo fanatiek posten mbt tot de prestaties?
En waarom is er nog geen nieuwe sectie voor dit evenement aangemaakt?
 

Joost

Well-known member
Nee, ik ben er nauwelijks in geïnteresseerd. Het is zeker knap hoor en organiseer dit ook zeker maar het mist voor mij de magie van de echte topsport die je op de Olympische Spelen wel ziet, uitzonderingen daargelaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

gevegt

Well-known member
Nee, ik ben er nauwelijks in geïnteresseerd. Het is zeker knap hoor en organiseer dit ook zeker maar het mist voor mij de magie van de echte topsport die je op de Olympische Spelen wel ziet, uitzonderingen daargelaten.
Net zoiets als vrouwenvoetbal?
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Eef de Kip

Well-known member
Dat zal best maar het gaat er mij om dat ik vermaakt wil worden en dat gevoel krijg ik nu eenmaal niet bij de paralympics of vrouwenvoetbal.
Daar mag je van alles van vinden maar het is niet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Als ik gehandicaptensport wil zien kijk ik wel naar mijn zwaargehandicapte nichtje die probeert te lopen ondanks dat ze al 16 jaar oud is.

Dus nee, ik kijk er niet naar. Vind het heel knap, dat zeker, maar zet er de TV niet voor aan.

Overigens zijn ze ook gewoon oneerlijk: ;)
 

erka

Well-known member
Dat zal best maar het gaat er mij om dat ik vermaakt wil worden en dat gevoel krijg ik nu eenmaal niet bij de paralympics of vrouwenvoetbal.
Daar mag je van alles van vinden maar het is niet anders.

Dit.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Ik ga niet naar de d3 kijken, dus ik kijk ook niet naar vrouwenvoetbal. Dan maar de oude manier van denken. En leuk dat de gehandicapten nog wat aandacht krijgen, kunnen ze ook lekker hun ding doen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gelukkig is er hier veel meer aandacht voor dan in Nederland. Er zijn 4 zenders die de hele dag Paralympics uitzenden. Ik zal het de hele dag aan hebben, net als de OS. Het wordt hier terecht als topsport gezien.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze moeten het omdraaien. Eerst de paralympics en dan de OS.

Nu krijg je de WK finale, gevolgd door vrouwenvoetbal
 

Joost

Well-known member
Gelukkig is er hier veel meer aandacht voor dan in Nederland. Er zijn 4 zenders die de hele dag Paralympics uitzenden. Ik zal het de hele dag aan hebben, net als de OS. Het wordt hier terecht als topsport gezien.
Je kunt hier ook alles live zien. Maar wel via de streams van de NOS. Kijkcijfers uit het verleden hebben aangetoond dat er gewoon weinig interesse in is.
 
Bovenaan