Olympische allerlei

Mario

Well-known member
Alles wordt duurder, dus ook dit soort evenementen. Kijk alleen maar wat je tegenwoordig betaal voor concertkaarten ed.
Tussen Londen en Parijs zit natuurlijk ook 12 jaar.

Zal alles vol zitten? Of zou je ten tijde van de Spelen zelf nog aan kaartjes kunnen komen als je op de bonnefooi naar Parijs gaat?
 

erka

Well-known member
Alle 'grote' evenementen zullen wel vol zijn, maar er zijn altijd wel kaartjes voor minder belangrijke evenementen te vinden.
 

Joost

Well-known member
Grote sportevenementen kosten nu eenmaal veel geld als je er zelf naar toe wil.
Ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat je entree moet betalen en dat betere plaatsen duurder zijn maar deze prijzen zijn simpelweg te hoog.

Wie betaald er 135 euro voor een handbalwedstrijd tussen twee landen waarvan je nu nog geen enkel idee hebt wie het zijn.

Ongeveer 80% van alle tickets valt in de duurste twee categorieën.

Concertkaarten zijn tegenwoordig ook veel te duur in mijn ogen maar dat is dan enkel voor de echte topartiesten.
 

erka

Well-known member
Dat doet natuurlijk ook niemand. Helemaal niet nodig ook want voor voorrondewedstrijden met teamsporten kun je meestal wel kaartjes kopen ter plaatse, stuk goedkoper ook. In Athene was het zo dat als je vooraf een kaartje kocht voor voorronde volleybal bv. je 50-60 euro kwijt was, maar op de dag zelf 10 euro aan de kassa. Je moet er nu vooral bij zijn als je naar atletiek wil, zwemfinales, judo (Parijs=judofiel) en de finales van teamsporten, en nog een paar van dat soort events.

Ze kijken eerst wat ze nu zo kunnen verkopen, hopen dat er veel vol komt. En dan in latere rondes en ter plekke krijg je lagere prijzen.
 

Joost

Well-known member
Dat doet natuurlijk ook niemand. Helemaal niet nodig ook want voor voorrondewedstrijden met teamsporten kun je meestal wel kaartjes kopen ter plaatse, stuk goedkoper ook. In Athene was het zo dat als je vooraf een kaartje kocht voor voorronde volleybal bv. je 50-60 euro kwijt was, maar op de dag zelf 10 euro aan de kassa. Je moet er nu vooral bij zijn als je naar atletiek wil, zwemfinales, judo (Parijs=judofiel) en de finales van teamsporten, en nog een paar van dat soort events.

Ze kijken eerst wat ze nu zo kunnen verkopen, hopen dat er veel vol komt. En dan in latere rondes en ter plekke krijg je lagere prijzen.
Dat wist ik niet, prettig om te weten.
 

JMD

Well-known member
Vwb atletiek vind ik het eigenlijk nog wel meevallen. Ik zat bij de avondsessie van het WK Atletiek van Londen 2017 en toen betaalde ik voor een plaats hoog ik het stadion ook zo 80 pond ofzo...

Opvallend overigens dat bij die ticketprijzen een aantal avondsessies ontrbeken, die van 3 en 6 aug
 

Joost

Well-known member
Vwb atletiek vind ik het eigenlijk nog wel meevallen. Ik zat bij de avondsessie van het WK Atletiek van Londen 2017 en toen betaalde ik voor een plaats hoog ik het stadion ook zo 80 pond ofzo...

Opvallend overigens dat bij die ticketprijzen een aantal avondsessies ontrbeken, die van 3 en 6 aug
Vrijwel alle finales zijn niet te boeken.
 

JMD

Well-known member
Vrijwel alle finales zijn niet te boeken.
Voor de andere dagen wordt tenminste nog in dat ticketdocument verteld dat je kan boeken, op die 3 en 6 augustus kan dat helemaal niet. Heel opvallend... Want 80.000 tickets kan je echt niet alleen kwijt zijn aan sponsors e.d., en verder gaan die mensen echt nooit op de bovenste ring van het Stade de France zitten
 

Joost

Well-known member
Er is vandaag geloot voor het OKT van de volleyballers. Beide Nederlandse teams mogen naar China daarvoor.

Zeker voor de mannen is dat een heel gunstige loting want China fungeert als groepshoofd maar is zelf heel zwak.
 

JMD

Well-known member
Volgende zomer, vlak voor de start van de Zomerspelen zal op de IOC-sessie in Parijs de lokatie gekozen worden van de Winterspelen van 2030. Dat zou eigenlijk dit jaar gebeuren, maar het IOC heeft de beslissing naar achter geschoven om te kijken naar de gevolgen van klimaatverandering voor de Winterspelen. Voor het bid van 2030 lijkt dat nog geen gevolgen te hebben, maar het IOC kijkt bv naar het houden van de Winterspelen in maar 2 of 3 steden en dat dan te roteren.

Voor 2030 zijn op dit moment in de race Salt Lake City, Stockholm/Are, Provence/Alpen/Côted'Azur en Zwitserland (onderdelen door het hele land).
 

erka

Well-known member
Goed idee om de Winterspelen te laten roteren, maar dan wel met een paar meer landen, inderdaad zonder vaste stad maar meer als land. En dan zou je tussen 3 continenten kunnen rouleren. Bijvoorbeeld
- Canada of VS
- Scandinavië of Alpenlanden
- China of Japan
Dus bijvoorbeeld
2030: VS
2034: Japan
2038: Scandinavië
2042: Canada
2046: China
2050: Alpenlanden
Etc. en dan weer opnieuw.
 

JMD

Well-known member
Jep. Maar effectief gebeurt dat bij de Winterspelen nu ook al
2026 Alpenland
2022 China
2018 Rusland
2014 Azië
2010 Canada
2006 Alpenland
2002 VS
1998 Japan
1994 Scandinavië
1992 Alpenland
1988 Canada
Alleen Rusland en Zuid Korea zijn dan anders tov jouw lijstje.
 

JMD

Well-known member
Squash, cricket, lacrosse, flag football en honkbal/softbal worden toegevoegd aan de Spelen van 2028.
 
Bovenaan