Oefenwedstrijden amateurvoetbal

bqandy

Well-known member
Be Quick 1887 - Oranje Nassau 2-2. Had ook 5-5 kunnen zijn. Veel kansen. BQ raakt twee keer de lat en nog een keer de paal en miste een strafschop. ON kreeg ook legio kansen die net naast of over vlogen. BQ stond terecht met 2-0 voor toen het "grote wisselen" begon. Toen werd ON sterker en het gelijkspel was uiteindelijk terecht.
 
Quick'20-Deto 2-4.

Over de kracht van Quick'20 weet ik weinig. Er zijn heel wat andere spelers dan vorig jaar.

Ik ben benieuwd of ze mee gaan doen bovenin in de Hoofdklasse. Zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als ze er aankomend seizoen weer uitvliegen.
Zie geen 1 (nieuwe) speler bij Quick'20 die het verschil zou kunnen maken. Wellicht Eulderink maar die is er ook vaker niet dan wel.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH speelde vanavond een leuke oefenwedstrijd tegen Jong RKC Waalwijk. Een fris voetballende tegenstander, waardoor een open wedstrijd ontstond. Die won ASWH met 2-0. Lester Pires maakte beide goals, keurig verdeeld over beide helften.

Verder een mooie gelegenheid om spelers die de afgelopen duels niet in de basis stonden veel minuten te laten maken. Ook aanwinst Koen Wesdorp debuteerde en deed dat prima. De andere aanwinst ontbrak nog.
 

Mug

Member
Alcides - DOS Kampen 2-1

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Na de nederlaag van afgelopen zondag en de oefenwinst tegen Dos Kampen ben ik zeer benieuwd naar de opstelling tegen Hoogeveen a.s zondag. Mooie test voor trainer en spelers.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond speelde ASWH nog een oefenwedstrijd in en tegen Spijkenisse. Op het bijveld van de zaterdaghoofdklasser werd het 1-1. Na een half uur zette linksback Roy van 't Hoog ASWH op voorsprong, kort voor rust maakte Spijkenisse gelijk. Weinig verheffend potje, maar wel handig om bepaalde spelers ritme te laten kweken. Dat was dan ook het hoofddoel. Verder speelde David Almeida weer mee. De 35-jarige verdediger zou eigenlijk vertrekken naar Barendrecht, maar trainer Jack van den Berg kreeg geen groen licht van het bestuur. Daarom besloot Almeida zijn overschrijving in te trekken. Is in principe aangesloten bij het tweede, maar gaat ook weer vaker met 1 meetrainen. Gisteren dus al gespeeld in de oefenwedstrijd en dat ging zoals verwacht prima.

Ook wel leuk om weer even wat oude bekenden te spreken bij Spijkenisse. Spits Michael van Dommelen maakte er zijn rentree, mocht 20 minuten meespelen. En dat op zijn verjaardag.
 

Arjen

Member
Ook zondag tegen Hollandia kreeg Alcides weer dik aan de broek.
Het wil tot nu toe nog niet erg vlotten, hoewel de derby gewonnen werd.
Het is toch niet alleen het gemis van Wobbes ( die nu geloof ik anders heet ) , Arjen ?
Ik ben zondag wel een beetje geschrokken. Aan de andere kant,....ik denk dat we tot nu toe ook nog geen degradatiekandidaten hebben getroffen. In mei worden de prijzen verdeeld h?.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond stond er voor ASWH weer eens een oefenpotje gepland. Vooral bedoeld om de spelers die de afgelopen competitieduels niet veel in actie kwamen minuten te laten maken. Tegenstander was TOGB uit Berkel en Rodenrijs. Ploeg die vorig jaar afgetekend kampioen werd in de tweede klasse zondag en nu in 1B ook de eerste twee duels won. Ronald Ermes is daar trainer. Hij was verdeeld over drie perioden bij ASWH actief als keeper, jeugdtrainer (+ later stand-in keeper bij 1 na blessures bij reservedoelman) en assistent-trainer.

Uiteindelijk was ASWH toch wel een stuk sterker, al antwoordde TOGB nog rap met de gelijkmaker na de vroege openingstreffer door 'Samba Sam' van de Kreeke. Via goals van Ayta? Asim Metin en Clarence Bijl liep een scherp spelend ASWH nog voor rust uit naar een ruime marge. Bijl, nu weer eens linksback, heeft dit seizoen kruit in zijn schoenen. Inclusief oefenduels maakte hij al weer zijn vijfde goal van het seizoen. Best een mooi aantal voor een vleugelverdediger. Na rust werd er veel gewisseld. Jesper Stijnman, voormalig reservedoelman van ASWH, stond nu tussen de palen bij TOGB. Hij heeft veel stappen gemaakt. Dat toonde hij aan met enkele goede reddingen. Pas in de laatste tien minuten moest hij twee keer buigen voor Lester Pires.

DSC_4243_500x400.jpg

Ayta? Asim Metin (nummer 34), de maker van de 2-1, neemt koppend het doel van TOGB onder vuur

Al met al dus een eenvoudige 5-1 overwinning tegen toch vrij behoorlijke ploeg, die het onlangs Excelsior Maassluis en Quick Boys nog erg lastig maakte in oefenduels. Volgens de trainer van TOGB waren wij beter, al zegt dat niet zo gek veel. Ik weet namelijk niet met welk team Maassluis en QB speelden. Wel was het goed om te zien dat diverse jongens in korte tijd toch wel gegroeid zijn, want zij kwamen veel beter voor de dag dan pakweg twee maanden terug het geval was. Gelukkig maar, want dat is ook nodig om in de tweede divisie te kunnen blijven.
 

Arjen

Member
Was het tegen HHC 1 ?
Op de sociale media van HHC wordt er voor en na deze wedstrijd met geen woord over gerept.

Onlangs meldde ook Hoogeveen, dat ze doordeweeks tegen "tweede divisionist" HHC hadden gevoetbald en gewonnen, maar bij HHC speelde geen enkele speler uit HHC 1 mee en ook de trainers van HHC 1 waren niet aanwezig .
Ik heb geen idee welke opstellingen het waren. Ze waren in ieder geval aan elkaar gewaagd gezien de uitslag. Ik zag w?l dat er bij Alcides veel spelers waren opgesteld die normaal niet in de basis staan.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk
 

Joost

Well-known member
Groene Ster oefende gisteren tegen een versterkt Jong MVV, het werd 1-3.
Mark van Bommel en Bert van Marwijk waren er ook bij, geen idee waarom.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond is voor ASWH het regionale bekertoernooi om de VoetbalRijnmond Cup weer begonnen. Er werd een thuiswedstrijd gespeeld tegen SC Botlek, een derdeklasser uit Spijkenisse. Het elftal bestond uit reserves van de afgelopen weken en twee jongens uit het tweede elftal. Echt indruk maakten zij niet, dus de trainer zal nog weinig aanleiding zien om deze spelers een basisplaats in 1 te geven. Een plichtmatig spelend ASWH won met 3-1. Kenny Anderson opende voor rust de score uit de enige fatsoenlijke aanval, waarna SC Botlek kort voor rust verrassend 1-1 maakte. In de tweede helft maakte Amar Klepo, een speler van het 2e, er al snel 2-1 van. Halverwege de tweede helft werd Toby Mulder uit voorzorg naar de kant gehaald. Hij speelde voor het eerst sinds augustus weer mee en zou eigenlijk in de rust al gewisseld worden, maar hij moest nog even verder door een blessure bij een ander. Daarom moesten we met tien man door omdat er geen wissels meer waren. Uiteindelijk besliste Amar Klepo kort voor het eind de wedstrijd met zijn tweede van de avond. Leuk voor hem uiteraard!

Binnenkort de loting voor de volgende ronde.
 

De Groene Scout

Well-known member
In de 3e divisie is er slechts een mini-winterstop. Volgende week al weer competitie, dus moet er vandaag wel even geoefend worden.
HSC'21 is om 12.30 uur begonnen aan een 1e test uit tegen DOVO. Halverwege is het 0-1.
 

De Groene Scout

Well-known member
In de 3e divisie is er slechts een mini-winterstop. Volgende week al weer competitie, dus moet er vandaag wel even geoefend worden.
HSC'21 is om 12.30 uur begonnen aan een 1e test uit tegen DOVO. Halverwege is het 0-1.

Eindstand 1-2. Voor HSC'21 scoorden Diego v.d. Weide en Cenk Uguz.
Zondag wint dus van zaterdag:duim:
Nu snel de bus in, want om 16.00 uur is de nieuwjaarsreceptie.
 
Bovenaan