Nacompetitie topamateurs 2017/18

Unregistere

Well-known member
Viel nog mee. 0-2 voor Xerxes.

Xerxes en Brielle strijden dinsdag om de plek in de Hoofdklasse. Xerxes heeft genoeg aan een gelijkspel.

Rustig aan gedaan, kennelijk. Want er was geen enkele speler van het eerste elftal van Sportlust '46 en de - toch al - vertrekkende trainer kwam ook niet opdagen. Er speelden zelfs B-junioren mee.

Eigenlijk dus gewoon heel matig van Xerxes, maar die waren ook niet geheel compleet.

Zie http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/10327/XerxesDZB_voldoet_aan_minimale_eis/
 

Unregistere

Well-known member
Haha, Aadje. Mooi man, als-ie langs komt. Beetje wedstrijdje kijken, babbeltje maken, pilsje en een frietje - of een hapje uit het sponsorhome - erbij. Bij Spijkenisse was hij laatst ook al een keer hartstikke vroeg aanwezig om lekker een patatje weg te happen in de kantine. Aardige vent hoor.

Nadeel van alle wedstrijdverslagen op VoZ vind ik vaak dat ze zo ontzettend lang zijn, zodat er ook van alles en nog wat kan worden bijgehaald. Los van de inhoudelijke fouten, die vallen toch lang niet alle lezers op. Maar nu had Aad denk ik inderdaad even zin in een potje boos doen op de beloften.
 

JMD

Well-known member
Hillegom wint ook zijn 2e nacompetitieduel en maakt dus toch nog kans om het eersteklasserschap te behouden...
 

Mug

Member
En ook nog het kaartje voor de zondaghoofdklasse. De clubs zijn dit keer wat mooier verdeeld over het land, zodat de clubs uit het Noorden waarschijnlijk niet meer richting Zuid Holland hoeven. Wel zijn er verschillende manieren om de grens te leggen. Magreb en De Meern kunnen bijvoorbeeld ook naar Noord en AWC naar Zuid. Verder is het ook nog de vraag wie de 32e club wordt: DEM (Beverwijk) of HVCH (Heesch).

pgzch2jdvxm.54.56.png

Volgens mij ook de meest logische indeling. Dem en AWC in HKL A. Ga je tellen, kom je op 15, maar Meppel heeft 2 Hoofdklassers , dus 16. Zo geregeld.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ik tel slechts 14 bolletjes in rood. MSC en Alcides is dan 1 bolletje, dus dat is 15.
Dan is AWC al toegevoegd neem ik aan? Geen idee waar die ploeg vandaan komt. DEM is nog niet ingevuld, want zie niks bij Beverwijk.
 

Mug

Member
Ik tel slechts 14 bolletjes in rood. MSC en Alcides is dan 1 bolletje, dus dat is 15.
Dan is AWC al toegevoegd neem ik aan? Geen idee waar die ploeg vandaan komt. DEM is nog niet ingevuld, want zie niks bij Beverwijk.

AWC, komt uit Wijchen, vlak bij Nijmegen, spelen meestal in oost, dit jaar uitgeleend aan Zuid, kampioen geworden in de eerste klasse Zuid.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik tel slechts 14 bolletjes in rood. MSC en Alcides is dan 1 bolletje, dus dat is 15.
Dan is AWC al toegevoegd neem ik aan? Geen idee waar die ploeg vandaan komt. DEM is nog niet ingevuld, want zie niks bij Beverwijk.

Dit kaartje was van voor afgelopen zondag, dus toen was nog niet bekend of DEM of HVCH de laatste Hoofdklasser zou worden.
 

de waan

Well-known member
Ik tel slechts 14 bolletjes in rood. MSC en Alcides is dan 1 bolletje, dus dat is 15.
Dan is AWC al toegevoegd neem ik aan? Geen idee waar die ploeg vandaan komt. DEM is nog niet ingevuld, want zie niks bij Beverwijk.
Klopt. Dit kaartje is van voor de beslissingwedstrijd.

EDIT: sorry
 

Unregistere

Well-known member
Vanavond maken de lamme en de blinde onderling uit wie zich als laatste bij de hoofdklasse zaterdag voegt: https://www.voetbalrotterdam.nl/2018/06/xerxesdzb-en-brielle-gehavend-naar-nacompetitiekraker/

Allebei doen ze in de regionale media hun best om als underdog aan de strijd te beginnen. Ik kan met allebei leven. Gun het Joop van harte om met een promotie afscheid te nemen bij XerxesDZB, maar Brielle in de hoofdklasse met een paar spelers die ik goed ken, zou ik ook leuk vinden.

Wie nog wil gaan... als je in een Xerxes-shirtje komt, mag je gratis naar binnen!

En hopelijk een mooi verslag van Aad morgen op VoZ. :duim:
 

bqandy

Well-known member
Volgens mij ook de meest logische indeling. Dem en AWC in HKL A. Ga je tellen, kom je op 15, maar Meppel heeft 2 Hoofdklassers , dus 16. Zo geregeld.

Lijkt me ook. En ook lekker overzichtelijk met duidelijke districten. Noord, Oost en West I in de hoofdklasse A.
Van de 16 clubs zijn er 8 nieuw, waarvan 7 uit de eerste klasse en daaronder 3 debutanten op hoofdklasse niveau. De namen en rugnummers dan maar:
Hoofdklasse A: Noord: Achilles 1894 (Assen), Alcides (Meppel, promovendus), Be Quick 1887 (Groningen, degradant), Hoogeveen (promovendus), MSC (Meppel). Oost: AWC (Wijchen, promovendus), De Bataven (Gendt), RKHVV (Huissen), RKZVC (Zieuwent, promovendus), Silvolde. West I: DEM (Beverwijk, promovendus), Fortuna Wormerveer (promovendus), Hollandia (Hoorn), Hoogland (Amersfoort, promovendus), Purmersteijn (Purmerend), SDO (Bussum).

Uiteraard onder voorbehoud.
 
Bovenaan