Nacompetitie topamateurs 2017/18

Unregistere

Well-known member

JMD

Well-known member
Assendelft zit fout, waarom stop je met trainen?

Ja, inderdaad. Nou snap ik dat ze even het trainen gestopt hebben toen de ere-voorzitter overleed (dat deden ze bv ook bij Katwijk toen die oud-teamleider overleed), maar dat ze zeggen dat ze al sinds 10 juni niet meer getraind hebben is hun eigen keus. En verder was op dat moment al bekend dat het einde van de nacompetitie later zou zijn vanwege die tuchtzaak. Je kan dat Hillegom niet verwijten, die hadden zich nota bene al neergelegd bij degradatie, maar kregen een onverwachte reddingsboei toegeworpen.

En dat Hillegom voordeel heeft van het thuisspelen, tsja, zo staat dat in het KNVB-schema, daar kan de ploeg ook weinig aan doen.

(Maar goed, ik kan me ook wel vinden in het feit dat je hoofd niet staat naar spelen na zo'n week)
 

JMD

Well-known member
Wel een lullig einde zo. Niet dat ze daar bij Hillegom een boodschap aan zullen hebben.

Tegenstander inderdaad niet op komen dagen, men speelt nu een onderling partijtje tot 14.30.
Zonde ook voor het publiek dat flink opgekomen is


Ben wel benieuwd wat de KNVB gaat doen. Gaan die niet alsnog het duel ongeldig verklaren en Hillegom dwingen volgende week te spelen?
 

de waan

Well-known member
De wedstrijd stond toch gewoon gepland voor vandaag en de tegenstander is niet komen opdagen. Zou niet weten waarom de KNVB deze wedstrijd ongeldig gaat verklaren.

Overigens is op voetbal.nl alle informatie van het afgelopen seizoen al verdwenen. Ik kan over deze wedstrijd ook niets vinden. Dat is wel bijzonder.
 

JMD

Well-known member
Assendelft dus definitief niet komen opdagen, Hillegom blijft eersteklasser.
 

JMD

Well-known member
Overigens is op voetbal.nl alle informatie van het afgelopen seizoen al verdwenen. Ik kan over deze wedstrijd ook niets vinden. Dat is wel bijzonder.
1 juli zal wel de 'resetdatum' zijn ofzo...

Wie verwacht er dan ook nog dat er op 1-7 nog gespeeld wordt. :)
 

JMD

Well-known member
Dat heb ik nog nooit meegemaakt in ieder geval.

Nee inderdaad. Nou scheelt natuurlijk ook wel dat dit seizoen voor het eerst er pas eind mei gestopt werd met de reguliere competitie, dat scheelde 3 weken. Ik kan me van 'vroeger' (zeker nog ten tijde van het algeheel amateurkampioenschap en beslissingsduels) dat er wel eens duels waren rond 17 juni ofzo, zou je daar 3 weken bij optellen dan was je nog verder in juli uitgekomen.
 

Unregistere

Well-known member
Meestal was half juni zo'n beetje de einddatum, dat stond vaak ook zo vermeld in de speeldagenkalender die de KNVB dan voor het seizoen stuurde. Dus het loopt nu wel heel lang door inderdaad. Maar we hadden dan ook her en der te maken met nacompetities van de nacompetitie.
 

de waan

Well-known member
Wij werden op 26 juni 1999 algeheel amateurkampioen (ja, die datum ken ik uit het hoofd), dus toen gingen we ook vrij lang door.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is vrij laat. Waarom duurde dat zo lang?

Er werd niet midweeks gespeeld in de kampioenscompetitie van de Hoofdklassen, dus die duurde van 15 mei t/m 13 juni (1x een dubbelprogramma met pinksteren). En daarna nog de zaterdag-zondag op 2 zaterdagen (19 en 26 juni).
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ja, alle wedstrijden waarin inderdaad op zondag (en thuis tegen Argon op pinksterzaterdag).
 
Bovenaan