Nacompetitie topamateurs 2017/18

de Kok

Member
Het staat gewoon niet duidelijk in de reglementen, dat is zelfs door KNVB-mensen zelf erkend en aangekaart. Dat het te lang gaat duren is geen argument. Hadden ze desnoods een toernooitje kunnen organiseren met wedstrijden van 45 minuten of zo.

Maar goed, als het Be Quick en Halsteren niet boeit, wie ben ik dan om me daar druk om te maken.

Andy: Is men daar bij Be Quick niet achteraan?
 

Forza AZ

Well-known member
Het staat gewoon niet duidelijk in de reglementen, dat is zelfs door KNVB-mensen zelf erkend en aangekaart. Dat het te lang gaat duren is geen argument. Hadden ze desnoods een toernooitje kunnen organiseren met wedstrijden van 45 minuten of zo.
Halve finales midweeks en finale a.s. zaterdag, en het had geen dag langer hoeven duren.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zal wel een beetje last hebben van beroepsdeformatie.

Begreep gisteren dat ze het bij Halsteren uiteindelijk wel best vonden dat ze niet promoveerden, omdat ze twee keer volledig zijn weggetikt door Quick '20. Onder het motto 'als dat het niveau derde divisie is, hebben wij daar nog niet zo gek veel te zoeken'. Dus zelfs als ze de mogelijkheid kenden, denk ik niet dat ze er iets mee zouden doen.
 

de waan

Well-known member
En bij Be Quick moeten ze ook zo'n beetje opnieuw beginnen. Voor hen is de hoofdklasse misschien ook wel beter.
 

Joost

Well-known member
Ook Jong de Graafschap trekt zich terug.

De verliezers van de finales Alcides-DEM en Hoogland-HVCH krijgen dus een herkansing.
 

Abubakari

Well-known member
En bij Be Quick moeten ze ook zo'n beetje opnieuw beginnen. Voor hen is de hoofdklasse misschien ook wel beter.

Klopt. Er vertrekken zoveel spelers dat het embleem zelfs aangepast diende te worden.

5b2124bd99d2e-2018.png
 

Jacco

Well-known member
Begreep gisteren dat ze het bij Halsteren uiteindelijk wel best vonden dat ze niet promoveerden, omdat ze twee keer volledig zijn weggetikt door Quick '20. Onder het motto 'als dat het niveau derde divisie is, hebben wij daar nog niet zo gek veel te zoeken'. Dus zelfs als ze de mogelijkheid kenden, denk ik niet dat ze er iets mee zouden doen.

hmm, dan krijgen ze een beetje een vertekend beeld. Op dit moment is Quick'20 zeker niet een van de mindere derde klasse ploegen. Desondanks hebben ze het Quick uitermate lastig gemaakt.
Een absurd eigen doelpunt verhinderde dat zij twee keer wonnen. Ik denk dat je door goed georganiseerd te spelen ook wel de nodige punten kunt halen in de derde divisie; ook al zijn de spelers gemiddelde technisch iets minder onderlegd.

Aan de andere kant heb ik ze wel horen zeggen dat Quick'20 de beste ploeg is waartegen ze ooit hebben gespeeld.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Oei, arme Joop. Achter bij Twenterand.

De Ajax amateurs leken op rozen te zitten door een dubbelslag van de naar Cambuur verkassende Stanley Akoy. Kort voor rust deed Angelmo Vyent iets terug namens Capelle. Er is dus nog spanning!
 

Unregistere

Well-known member
Begreep van iemand die er was dat het volledig terecht was en dat de Ajax amateurs Capelle nog veel te lang in leven hielden. Maar ja, zo'n strafschop, dan kan het zo maar 2-2 zijn. Dure misser van de wat mij betreft toch al wat overschatte Olaf van der Sande. We mogen volgend seizoen dus naar Amsterdam, lang geleden in competitieverband. Wel leuk voor onze nieuwe spits, tegen zijn oude club.

En Capelle dus voor het eerst sinds 2010 weer in de hoofdklasse. Met de aantekening dat dit destijds nog het hoogste amateurniveau was. Pijnlijk. Heel het seizoen hebben ze gedacht dat het nog wel goed zou komen, tot en met deze onverwachte herkansing. Niet dus.

DETO Twenterand (3-0 tegen XerxesDZB, arme Joop) en WHC (2-3 bij Sportlust '46) naar de hoofdklasse zaterdag.

Xerxes, Sportlust en Brielle gaan vanaf dinsdag nog een weekje nacompetitie spelen om de laatste open plek.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Lekkere hoofdklasse wordt dat hoor. Komend seizoen misschien toch maar af en toe eens buurten bij CSV Apeldoorn.
 
Bovenaan