Het is in elk geval nog overal vrij spannend, zelfs FC Lisse lijkt mij nog niet geheel veilig.
TEC wint toch wel knap bij Jong FC Volendam, al was het volgens de berichtgeving tegen de verhouding in. En UNA gelijk in Almere, niet verkeerd. Las dat ook daar Jong Almere voor rust een stuk beter was, maar dat UNA in de tweede helft met succes overschakelde op een mannelijkere aanpak.
Zelf ben ik naar Quick - Scheveningen geweest. Tweede potje in twee dagen, maar ach, het is lekker weer, dus waarom niet? Het was gezellig druk op het sportpark, met een behoorlijk fanatieke Quick-aanhang. Wel op een leuke manier. In de eerste helft speelden beide ploegen heel aftastend. Leek toen af toe wel op een loom zomeravondpotje, misschien niet gek gezien de temperatuur. Voetballend was het op zich wel in orde aan beide kanten, niveau lag duidelijk hoger dan bij SteDoCo - Berkum een dag eerder. Alleen de organisatie was aan beide kanten ook goed, dus er gebeurde in de eerste helft vrij weinig voor de doelen. Na rust was dat anders. Scheveningen opende de score door een kopbal van Tim Peters. De aanvaller was toen al noodgedwongen naar de positie van verdedigende middenvelder verhuisd, maar dat belette hem niet om te scoren. Quick zette het een minuut of tien later recht toen Frank van der Heiden, de langste man van het veld, na een inworp veel te veel vrijheid en dus raak kopte. Beide ploegen claimden nog een strafschop, maar scheidsrechter De Brito Roque gaf hem beide keren niet. Wel geel voor een schwalbe. Twijfelachtig, vond ik vanuit mijn positie. Hij had ze ook bij allebei wel op de stip kunnen leggen, denk ik. Overall was 1-1 wel een terechte uitslag in mijn ogen.
Beste man aan Quick-zijde vond ik doelman Jari Puister, die met enkele goede reddingen op schoten van Bj?rn Wagenaar meer Scheveningen-goals voorkwam. En spits Van der Heiden. Sterk, balvast en ook zeer behoorlijk meevoetballend. Daar had Scheveningen het lastig mee. De vleugelspitsen Meinema en Boshoff, die ik in de samenvattingen op TV West vaak goede dingen zie doen, en nummer tien Bouyaouzan zaten wat minder in de wedstrijd deze keer. Scheveningen was gewoon het Scheveningen dat ik ken en uiteindelijk denk ik ook net een fractie beter en slimmer. Of ze het thuis echter af zullen maken, durf ik niet te zeggen. Ze verloren gisteren Levi Schwiebbe al voor rust en in de tweede helft moest ook Samir El Moussaoui geblesseerd naar de kant. Zijn toch belangrijke spelers voor ze, trainer Blok moest dat oplossen door enkele improvisaties. Als die twee niet fit zijn zaterdag, wordt het toch wel moeilijker. Heel veel mogelijkheden zijn er namelijk verder niet, selectie is redelijk krap.