Nacompetitie topamateurs 2017/18

De Groene Scout

Well-known member
Excelsior'31 is het volgens mij ook helemaal kwijt. Na een prima seizoensstart is het wel aanmodderen geweest dit seizoen.
Drang om hoger te spelen is er ook niet, zeker niet vanwege het feit dat de zaterdaghoofdklasse een mooie regionale klasse is. SVZW komt daar ook nog eens bij.
 

Unregistere

Well-known member
Capelle zet dus een goede stap richting handhaving, dat lijkt wel beslist. Olaf van der Sande was met twee goals belangrijk voor Capelle.

Spijkenisse moet nog aan de bak in de return na de nederlaag bij Hoek. Moeten vol op de aanval, daar ligt dus ruimte voor de Zeeuwen. Die kunnen vermoedelijk niet beschikken over spits Daniel Akindayini, die uitviel met een op het oog zware blessure.

Ter Leede zal ook aan de bak moeten tegen Ajax. Begreep dat ze beter waren, maar dat zij niet scoorden en de Amsterdammers wel.

Zelf gisteravond bij SteDoCo - Berkum geweest. Aftrap werd steeds verder uitgesteld door het noodweer, maar uiteindelijk begon de wedstrijd dus wel. Een half uur later dan gepland, maar vooruit. SteDoCo had de bal, maar Berkum maakte de goals. Zowel voor rust als in de tweede helft scoorden ze redelijk uit het niets, hoewel de 1-2 in de tweede helft wel viel in een fase waarin ze al eerder een paar keer gevaarlijk konden worden op de counter. SteDoCo viel me niet mee. Waren wel beter, hadden het initiatief, maar speelden in een te laag tempo. Voorin was het ook wat magertjes. De winnende goal kwam van een lid van de Bacuna-familie. Ben wel nieuwsgierig of de ambitieuze club uit Hoornaar dit in de return nog om kan buigen of dat ze volgend seizoen wederom veroordeeld zijn tot het spelen in de hoofdklasse.
 

de waan

Well-known member
Berkum verrast me wel. Die hebben zaterdag toch ook al een aardig slopend potje gehad.

Ben wel benieuwd naar de potjes vanavond. Toch weer afwachten hoe de verhoudingen liggen tussen de drie afdelingen.
 

Joost

Well-known member
Berkum verrast me wel. Die hebben zaterdag toch ook al een aardig slopend potje gehad.

Ben wel benieuwd naar de potjes vanavond. Toch weer afwachten hoe de verhoudingen liggen tussen de drie afdelingen.

JVC is beter hoor ik van een aanwezige.
 

de waan

Well-known member
Maar de kansen lijken al gekeerd te zijn:

44. Wat is dit dan? Een penalty voor FC Lisse, rood voor Alakmak. Maar met zijn handsbal ontneemt hij geen duidelijke scoringskans? De pingel gaat erin, 0-1 #jvclis
 

Joost

Well-known member
Maar de kansen lijken al gekeerd te zijn:

44. Wat is dit dan? Een penalty voor FC Lisse, rood voor Alakmak. Maar met zijn handsbal ontneemt hij geen duidelijke scoringskans? De pingel gaat erin, 0-1 #jvclis

Volgens de bron; 'hij sloeg de bal uit het doel', terecht rood.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk heeft een gouden kans op een stunt laten liggen. Zonder zelf goed te spelen was JVC Cuijk beter dan het bijzonder armoedige fc Lisse. Bij Lisse twee goede middenvelders (Ayoub Ait Afkir en Moubarak Adouch) gezien, maar voor de rest was het pijnlijke middelmaat. Met een houterige verdediger in de spits als absoluut dieptepunt. Dan kun je beter een A-junior opstellen.

Breekpunt in de wedstrijd was de rode kaart voor Furkan Alakmak, een minuut voor rust. Hij maakte hands in het strafschopgebied. De aansluitende penalty werd benut.
JVC Cuijk was in de tweede helft met 10 man gevaarlijker dan fc Lisse, dat in de laatste minuut van de offici?le speeltijd de voor hen bevrijdende 0-2 maakte.

Deze ronde gaat fc Lisse wel overleven, maar de volgende?
Voor JVC Cuijk lijkt het wel voorbij. Geloof ook niet dat daar iemand echt rouwig om is.
 

de waan

Well-known member
Het verschil tussen nacompetitie voor promotie en degrdadatie is trouwens maar 10 punten. JVC haalde 50 punten, Lisse 40.

(Sorry voor dit verder nutteloze intermezzo.)
 

Unnekuukse

Active member
Volgens de bron; 'hij sloeg de bal uit het doel', terecht rood.

Nou... de bal kwam in een scrimmage via de lat tegen de hand van Alakmak.
Volgens de ook aanwezige Reinold Wiedemeijer, tegenwoordig scheidsrechtersbegeleider, was de drievoudige straf (strafschop tegen, doelpunt tegen, met een man minder verder moeten) terecht. Dat is dan zo.

Overigens floot de scheidsrechter een uitstekende wedstrijd.
 

Unregistere

Well-known member
Het is in elk geval nog overal vrij spannend, zelfs FC Lisse lijkt mij nog niet geheel veilig.

TEC wint toch wel knap bij Jong FC Volendam, al was het volgens de berichtgeving tegen de verhouding in. En UNA gelijk in Almere, niet verkeerd. Las dat ook daar Jong Almere voor rust een stuk beter was, maar dat UNA in de tweede helft met succes overschakelde op een mannelijkere aanpak.

Zelf ben ik naar Quick - Scheveningen geweest. Tweede potje in twee dagen, maar ach, het is lekker weer, dus waarom niet? Het was gezellig druk op het sportpark, met een behoorlijk fanatieke Quick-aanhang. Wel op een leuke manier. In de eerste helft speelden beide ploegen heel aftastend. Leek toen af toe wel op een loom zomeravondpotje, misschien niet gek gezien de temperatuur. Voetballend was het op zich wel in orde aan beide kanten, niveau lag duidelijk hoger dan bij SteDoCo - Berkum een dag eerder. Alleen de organisatie was aan beide kanten ook goed, dus er gebeurde in de eerste helft vrij weinig voor de doelen. Na rust was dat anders. Scheveningen opende de score door een kopbal van Tim Peters. De aanvaller was toen al noodgedwongen naar de positie van verdedigende middenvelder verhuisd, maar dat belette hem niet om te scoren. Quick zette het een minuut of tien later recht toen Frank van der Heiden, de langste man van het veld, na een inworp veel te veel vrijheid en dus raak kopte. Beide ploegen claimden nog een strafschop, maar scheidsrechter De Brito Roque gaf hem beide keren niet. Wel geel voor een schwalbe. Twijfelachtig, vond ik vanuit mijn positie. Hij had ze ook bij allebei wel op de stip kunnen leggen, denk ik. Overall was 1-1 wel een terechte uitslag in mijn ogen.

Beste man aan Quick-zijde vond ik doelman Jari Puister, die met enkele goede reddingen op schoten van Bj?rn Wagenaar meer Scheveningen-goals voorkwam. En spits Van der Heiden. Sterk, balvast en ook zeer behoorlijk meevoetballend. Daar had Scheveningen het lastig mee. De vleugelspitsen Meinema en Boshoff, die ik in de samenvattingen op TV West vaak goede dingen zie doen, en nummer tien Bouyaouzan zaten wat minder in de wedstrijd deze keer. Scheveningen was gewoon het Scheveningen dat ik ken en uiteindelijk denk ik ook net een fractie beter en slimmer. Of ze het thuis echter af zullen maken, durf ik niet te zeggen. Ze verloren gisteren Levi Schwiebbe al voor rust en in de tweede helft moest ook Samir El Moussaoui geblesseerd naar de kant. Zijn toch belangrijke spelers voor ze, trainer Blok moest dat oplossen door enkele improvisaties. Als die twee niet fit zijn zaterdag, wordt het toch wel moeilijker. Heel veel mogelijkheden zijn er namelijk verder niet, selectie is redelijk krap.
 

Joost

Well-known member
Net het potje tussen Bekkerveld en Geldrop gezien. Eindstand 2-6 maar dat is maar de helft van het verhaal.

Bekkerveld vlot op 2-0 voor met een paar dikke kansen op meer. Vlak voor de pauze komt Geldrop terug tot 2-1 vanaf elf meter, speler krijgt bal tegen arm bij een hoekschop. Nog geen twee minuten later uit het niets vanuit de scrimmage bij een hoekschop 2-2.

Tweede helft blijft Bekkerveld de betere ploeg maar blijft het de kansen verprutsen. Geldrop daarentegen komt op 2-3, vrije trap vanaf de zijkant en de keeper blijft staan en wordt van dichtbij gepasseerd. Bekkerveld blijft kansen missen en Geldrop komt met 3 counters tot 2-6.

Daar moet Alcides wel van kunnen winnen want Geldrop stelt maar weinig voor.
 

Fregge

Well-known member
Ik was bij Gemert - Be Quick. 2-0 terechte misschien wat geflatteerde uitslag. Ik zie Be Quick nog wel doorgaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoofdklasse/1e klasse zondag:

Legmeervogels-JOS Watergraafsmeer 1-2
TOP-Rood Wit W 0-1
WVV-VV Emmen 2-1
Nieuwerkerk-VOC walk-over *
Bekkerveld-Geldrop 2-6
Rohda Raalte-NEC 2-1 nv

*: Nieuwerkerk heeft zich teruggetrokken omdat ze na dit seizoen stoppen met het zondag-elftal.

2e ronde (3 juni):

Rood Wit W-WVV
Hoogland-Longa'30
JOS Watergraafsmeer-Chevremont
HVCH-DHC
VOC-BVC'12
Juliana'31-DEM
Sneek Wit Zwart-Rohda Raalte
Alcides-Geldrop
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan