Ik heb het nergens over 5 tweede klassen toch? Dat lijkt me veelste veel.
Het plaatje 1e Klasse zondag is dit jaar zowaar echt een makkelijke.
Onder voorbehoud van typefouten gaat het er zo uit zien denk ik;
Samengevat;
Zowel AWC als Alverna uit Oost in 1C (Zuid1)
Geldrop en De Valk completeren 1D, overige Eindhovense clubs in 1C
Hillegom en Unitas naar 1B
Hoogland in 1A
1B
BMT
Delft
Den Hoorn
FC Boshuizen
Hillegom
Kocatepe
Nieuwerkerk
Olympia (G)
PSV Poortugaal
RVC'33
Spartaan'20
Unitas (Gorinchem)
VELO
VOC
Zullen ze blij mee zijn in Epe en Heerde, die speelden dit seizoen ook al in de Noordelijke 3e klasse. Verklaart ook meteen waarom het probleem zich nu verplaatst naar de 2e klasse.
De moeilijke keuze voor de zaterdaghoofdklasse;
Er zijn 15 bolletjes rood=B, 17 zijn er blauw=A. 1 club moet dus nog verhuizen. Ajax, AFC of Swift. Of Achilles Veen?
Hoek zit denk ik net niet op de kaart.
Na wat rondbellen/berichten de volgende conclusie. Achilles en KNVB proberen kou uit de lucht te krijgen. Beloften spelen daarom volgend seizoen toch hoofdklasse in de standaardcompetitie. Dames mogen in de eredivisie spelen. Velo overweegt stappen. Boshuizen had geen telefoonnummers op de site, maar laat elders weten dat ze het er bij laten zitten.
http://www.tweenul.nl/nieuws/velo-overweegt-stappen-tegen-knvb-na-afblazen-beslissingswedstrijd
Het zijn geen topamateurs meer maar het is wel regio-overstijgend; 2e klasse zondag.
Grootste probleempunt is daarbij het teveel aan 2e klassers in Oost, te weinig in Noord, teveel in Zuid1/2.
Samengevat;
Er moet een Brabants team naar Oost; Prinses Irene of Margriet
Twee teams uit Oost moeten naar noord; ik denk Heerde en Epe
Een team moet vanuit Oost naar West1, ik denk Leones
2I zou in mijn voorspelling een waarschijnlijk unicum krijgen door clubs uit 6 provincies in ??n 2e klasse.
Speciaal voor Maasveld;
2H
Beerse Boys
Blerick
EFC
Eindhoven
Heeze
Marvilde
NWC
RKVVO
Rood Wit V
RPC
Someren
Sparta'18
SC Irene
Wilhelmina Boys
Noot; ik heb het niet doorgerekend dus ik geef geen enkele garantie.