Nacompetitie topamateurs 2017/18

bqandy

Well-known member
Dat zal dan wel het gevolg zijn van de gesprekken tussen de KNVB en Achilles.

Ik denk het ook. Achilles was al bezig het beloftenteam weer op te bouwen en ook is men bezig met versterking voor de dames.
Ik las ergens dat die wedstrijd tussen Velo en Boshuizen niet door zou gaan als Achilles voor vandaag het beloftenteam zou inschrijven voor de hoofdklasse. Dat is dan blijkbaar gebeurd.
Misschien een soort handreiking van de KNVB richting Achilles? Om de verhoudingen weer wat beter te krijgen? Achilles achteraf toch een beetje een profstatus geven, zodat het Jong team er nog even in kan blijven?
 

bqandy

Well-known member
Dan speelt Achilles dus in de tweede divisie de hoofdklasse en de vierde klasse?

Blijkbaar. Van de site van Velo uit Wateringen. Die zijn boos.

De soap rond Achilles'29 eindigt in een grote teleurstelling voor alle betrokken clubs. De KNVB schittert opnieuw in onvermogen!

De beslissingswedstrijd van morgen, FC Boshuizen - VELO, is uit het programma gehaald omdat Achilles '29 2 wel in de standaard hoofdklasse mag uitkomen, merkwaardig.....

De communicatie vanuit de KNVB is op zijn zachtst gezegd onprofessioneel. Voor de finaleronde de achterdeur openzetten is onhandig... maar vandaag als laatste de clubs zelf informeren en dan ook nog met een sms-je is gewoonweg onfatsoenlijk.

Het is jammer voor spelers, staf, supporters en VELO in totaal. Zodra wij worden ingelicht over de achtergronden van dit besluit gaan wij als bestuur ons beraden over de te nemen stappen.

Anyhow: morgen geen wedstrijd !
 

Joost

Well-known member
Bij de proflicentie is de controle voortdurend, de 2e divisie licentie krijg je altijd en controle is pas achteraf.
 

de waan

Well-known member
De enige conclusie is dan dat ze met terugwerkende kracht toch onder een proflicentie hebben gespeeld afgelopen seizoen.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Weer fijn prutswerk al met al.

Van de KNVB dan, niet van jou natuurlijk. Dat is prima werk. :duim:
 

Joost

Well-known member
Ik snap niet waarom VELO zo verbolgen is. Dat het pas zo laat bekend zou worden was al eerder bekend en dat het wellicht afgeblazen zou worden ook.
 

bqandy

Well-known member
Ik snap niet waarom VELO zo verbolgen is. Dat het pas zo laat bekend zou worden was al eerder bekend en dat het wellicht afgeblazen zou worden ook.

Omdat volgens de regels Jong Achilles zou verdwijnen uit de piramide en Velo dus nog een kans had op promotie.
Daarnaast dat de club slechts een sms kreeg.
Ook was er van alles georganiseerd (bussen, kantine open na afloop) en dat kon afgeblazen worden. (Dat heb ik uit het stuk gelaten, want dat was verder niet meer zo relevant).
 

Joost

Well-known member
Het plaatje 1e Klasse zondag is dit jaar zowaar echt een makkelijke.

Onder voorbehoud van typefouten gaat het er zo uit zien denk ik;

Samengevat;
Zowel AWC als Alverna uit Oost in 1C (Zuid1)
Geldrop en De Valk completeren 1D, overige Eindhovense clubs in 1C
Hillegom en Unitas naar 1B
Hoogland in 1A

Voor de volledigheid;
1A
AFC34
AGB
Assendelft
DEM
EDO
FC Uitgeest
Fortuna Wormerveer
Hoofddorp
Hoogland
JOS/Watergraafsmeer
Legmeervogels
LSVV
Velsen
Zeeburgia

1B
BMT
Delft
Den Hoorn
FC Boshuizen
Hillegom
Kocatepe
Nieuwerkerk
Olympia (G)
PSV Poortugaal
RVC'33
Spartaan'20
Unitas (Gorinchem)
VELO
VOC

1C
Alverna
AWC
Best Vooruit
Brabantia
DESO
DOSKO
Gestel
HVCH
Nemelaer
Oirschot Vooruit
RKTVV
Rood Wit W
SC 't Zand
TOP

1D
Bekkerveld
Chevremont
De Valk
Deurne
FC Hoensbroek
Geldrop
Minor
Schaesberg
Susteren
Venlosche Boys
Venray
Wilhelmina'08
Wittenhorst
ZSV

1E
BWO
De Zweef
FC Winterswijk
Heino
LONGA'30
NEC
Quick 1888
Rigtersbleek
RKZVC
ROHDA Raalta
SC Bemmel
Schalkhaar
Stevo
Tubantia

1F
Alcides
Bergum
Emmen
FC Assen
FVC
GAVC
GRC
Hoogeveen
LAC Fria 1883
Nieuw Buinen
Noordster
Rolder Boys
SVBO
WVV
 

Joost

Well-known member
Het zijn geen topamateurs meer maar het is wel regio-overstijgend; 2e klasse zondag.

Grootste probleempunt is daarbij het teveel aan 2e klassers in Oost, te weinig in Noord, teveel in Zuid1/2.

Samengevat;
Er moet een Brabants team naar Oost; Prinses Irene of Margriet
Twee teams uit Oost moeten naar noord; ik denk Heerde en Epe
Een team moet vanuit Oost naar West1, ik denk Leones

2I zou in mijn voorspelling een waarschijnlijk unicum krijgen door clubs uit 6 provincies in ??n 2e klasse.

Speciaal voor Maasveld;
2H
Beerse Boys
Blerick
EFC
Eindhoven
Heeze
Marvilde
NWC
RKVVO
Rood Wit V
RPC
Someren
Sparta'18
SC Irene
Wilhelmina Boys

Noot; ik heb het niet doorgerekend dus ik geef geen enkele garantie.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Zullen ze blij mee zijn in Epe en Heerde, die speelden dit seizoen ook al in de Noordelijke 3e klasse. Verklaart ook meteen waarom het probleem zich nu verplaatst naar de 2e klasse.
 
Soms best wel een beetje jaloers op zo'n klasse als 1E.
Mooie grote clubs en allemaal op een half uurtje rijden.

Met dank aan de KNVB. De regio Nijmegen was altijd sterk vertegenwoordigd in de oostelijke eerste klasse. Deze regio wordt nu waarschijnlijk weer verdeeld over het oosten en zuiden. Alverna en AWC naar zuid. NEC, Quick 1888 en Bemmel naar oost. Maar ja, er zullen altijd clubs zijn voor wie het ongunstig uitpakt.
 

Ceephax

New member
Als er teveel niveau verschillen zijn per district/regio, dan kan je toch gewoon het aantal divisie's aanpassen? Dat zie je eigenlijk overal in het buitenland. Nu heeft elk district een mooie piramide, maar daardoor is het niveau van bijvoorbeeld een 2e klasser in West I sterker dan een 2e klasser in Noord. Het is natuurlijk ook logisch omdat er in West I zo'n 4 miljoen mensen wonen en in bijvoorbeeld Noord nog geen 2 miljoen. Misschien trek je dat meer gelijk als je bijvoorbeeld met slechts ??n 2 klasse gaat spelen in Noord en Zuid II, en bijvoorbeeld met twee of drie 2e klassen gaat spelen in Oost, West I en II

In het geval van 23 competitie's hieronder een paar voorbeelden.

1A
2A 2B
3A 3B 3C 3D
4A 4B 4C 4D 4E 4F 4G 4H
5A 5B 5C 5D 5E 5F 5G 5H

1A
2A
3A 3B
4A 4B 4C 4D
5A 5B 5C 5D 5E 5F 5G 5H
6A 6B 6C 6D 6E 6F 6G

1A
2A 2B
3A 3B
4A 4B 4C 4D
5A 5B 5C 5D 5E 5F 5G
6A 6B 6C 6D 6E 6F 6G
 
Bovenaan