Programma van de 2e ronde Hoofdklasse/1e klasse:
Sliedrecht is al gedegradeerd.
Sliedrecht deed naar verluidt eigenlijk alles fout. Kregen veel kansen in het eerste half uur, maar weigerden de trekker over te halen. Na rust kwamen ze nota bene op 0-1, waar een gelijkspel genoeg was. Toch nog verloren uiteindelijk, dus de Langerak-brigade degradeert. Een fikse tegenvaller. Wel mooi voor Nootdorp, waar de 40-jarige Richard Lodder (ex-ASWH) voor de laatste duels weer is opgetrommeld. Zou leuk zijn voor hem als ze promoveren!
Ook leuk dat Smitshoek nog altijd kansrijk is om erin te blijven. Geen idee hoe de verhoudingen zullen liggen tegen Oranje Nassau, maar op zich biedt thuis eindigen wel perspectief. Tenzij ze dik onderuit gaan in Groningen uiteraard...
Verder knap van Harkemase Boys dat ze winnen in Lisse, had ik zeker niet verwacht. Rijnsburgse Boys won van Spakenburg, maar kan nog niet gerust zijn.
Persoonlijk vind ik het ook wel jammer dat CSV Apeldoorn niet promoveert. Was toch een kans op een bezoek aan een sportpark dat ik nog niet ken. SteDoCo kwam erg goed weg met een goal in blessuretijd, maar liep daarna wel duidelijk weg van Apeldoorn in de verlenging. Dan moet DOVO ze maar naar de hoofdklasse schieten...
En hopelijk wint Ter Leede van ODIN '59, vind ik toch een leukere tegenstander.