Nacompetitie topamateurs 2017/18

Joost

Well-known member
33995238603_72c0e7d23b_b.jpg
 

Abubakari

Well-known member
De KNVB kan het wel, goed antwoorden op publieksvragen.

Mwoah...

WHC-Olde Veste 2-2 (OV wns)
Oranje Nassau-WHC 1-1 (ON wns)

Is WHC winnaar als het bij Olde Veste-Oranje Nassau 0-0 eindigt en is Olde Veste winnaar bij een gelijkspel met goals? Of tellen dan eerst de strafschoppenseries en zou het dan op de penaltys aankomen bij Olde Veste-ON?

Groet, de Vries

Geachte heer / mevrouw,

Hartelijk dank voor je vraag aan de KNVB.

In de reglementen staat het niet duidelijk en de secretaris van de vereniging kan het beste contact opnemen met de competitieleider van het district Oost van de KNVB hierover.

Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND

Kortom, we hebben zelf ook geen idee.
 

de waan

Well-known member
Ze hadden al een duidelijk antwoord gegeven, dus ze waren waarschijnlijk al wel tevreden voor vandaag.
 

Unregistere

Well-known member
SC Feyenoord, Oude Maas en de KNVB hebben in onderling overleg besloten dat de derde poulewedstrijd tussen beide teams niet meer wordt gespeeld. Ze zijn allebei immers al uitgeschakeld in de poule van vier, waarin Buitenpost en Zuidvogels in een rechtstreeks duel zullen bepalen wie poulewinnaar wordt.
 

Joost

Well-known member
Dan zullen er wel meer duels niet worden gespeeld. Feijenoord en Oude Maas was nog een redelijk lokaal onderonsje. Ik zie EDO niet naar Wijchen rijden voor een oefenpotje.
 

de waan

Well-known member
Sensini had gisteren het hele riedeltje al gepost toch? Of gaf dat ook nog geen duidelijkheid?
 

Abubakari

Well-known member
Sensini had gisteren het hele riedeltje al gepost toch? Of gaf dat ook nog geen duidelijkheid?

Ik had de KNVB al gemaild voor Sensini antwoord gaf, maar volgens de regels in de quote van Sensini gaat het eerst om doelsaldo terwijl ik elders (voorbeschouwing van ON) weer lees dat bij een gelijkspel de strafschoppenserie(s) doorslag geven.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik had de KNVB al gemaild voor Sensini antwoord gaf, maar volgens de regels in de quote van Sensini gaat het eerst om doelsaldo terwijl ik elders (voorbeschouwing van ON) weer lees dat bij een gelijkspel de strafschoppenserie(s) doorslag geven.
Bij een gelijkspel is natuurlijk het doelsaldo van alle 3 clubs gelijk, namelijk 0. Gescoorde doelpunten is geen criterium, dus dan wordt er inderdaad naar de strafschoppen gekeken.

Volgens de reglementen die in dit topic zijn gepost gaat het dan eerst om aantal gewonnen strafschoppenseries. Wint ON die morgen dan zijn zij de winnaar met 2 gewonnen series. Wint Olde Veste dan hebben alle clubs 1 serie gewonnen.
Vervolgens gaat het om de strafschoppenserie na 10 strafschoppen met 3 punten voor winst en 1 voor gelijkspel. Staat het morgen na 10 strafschoppen gelijk dan wint ON met 4 punten voor WHC met 3 en Olde Veste met 1. Wint Olde Veste binnen 10 strafschoppen dan gaat het om aantal benutte strafschoppen. WHC heeft er 6, ON 4+, Olde Veste 1+.
ON heeft dan genoeg aan 3 benutte strafschoppen voor winst. WHC wint als ON er minder dan 2 maakt en Olde Veste minder dan 5 (Olde Veste moet er natuurlijk wel meer maken dan ON, anders is het al op een eerder criterium beslist). Maakt ON er 2 en/of Olde Veste 5, dan moet er geloot worden.

Samengevat per club wat nodig is voor winst van de groep zonder loting:
-Oranje Nassau: gewonnen wedstrijd of gelijkspel + winst of gelijkspel in strafschoppenserie na 10 strafschoppen of gelijkspel + 3 benutte strafschoppen
-Olde Veste: gewonnen wedstrijd
-WHC: gelijkspel + winst Olde Veste binnen 10 strafschoppen + maximaal 4 benutte strafschoppen Olde Veste + maximaal 1 benutte strafschop Oranje Nassau
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik had de KNVB al gemaild voor Sensini antwoord gaf, maar volgens de regels in de quote van Sensini gaat het eerst om doelsaldo terwijl ik elders (voorbeschouwing van ON) weer lees dat bij een gelijkspel de strafschoppenserie(s) doorslag geven.

Ik denk dat je aantal gescoorde goals verward met doelsaldo.

Bij een gelijkspel van welke score dan ook is het doelsaldo bij alledrie +0.
Dan gaan dus de strafschoppen tellen.

Doelsaldo kun je bij drie gelijke spelen overslaan eigenlijk. Dat is alleen doorslaggevend als er twee teams gelijk eindigen of wanneer ze alledrie een duel winnen.

Strafschoppen:
WHC-Olde Veste 4-1
Oranje Nassau - WHC 5-3 (dat is een inschatting, ik kon de juiste uitslag niet vinden)

Wint Oranje Nassau de strafschoppen of wordt dat gelijk dan zijn zij sowieso door.
Verliezen ze dan komt het aan op gescoorde goals in die strafschoppenseries:
WHC: 7 raak
Olde Veste: 1 raak
Oranje Nassau: 5 raak.

Olde Veste is dus uitgeschakeld op moment dat er strafschoppen genomen gaan worden. Oranje Nassua moet er 3 raak schieten en is dan altijd door. (Tenzij ze met 4-3 de strafschoppen wonnen van WHC, dan moeten ze er vier in schieten).

Eindigen WHC en Oranje Nassau met hetzelfde aantal benutte strafschoppen dan wordt er geloot.
 

Forza AZ

Well-known member
Dan zullen er wel meer duels niet worden gespeeld. Feijenoord en Oude Maas was nog een redelijk lokaal onderonsje. Ik zie EDO niet naar Wijchen rijden voor een oefenpotje.
EDO heeft inderdaad een verzoek ingediend om de wedstrijd bij Alverna te schrappen, dus die zal wel niet doorgaan inderdaad. In alle overige groepen staat er bij alle wedstrijden nog wat op het spel. Bij Susteren-GRC is dat wel theoretisch aangezien Susteren met minimaal 11-0 moet winnen om nog kans te maken.
 
Bovenaan