Nacompetitie topamateurs 2017/18

Abubakari

Well-known member
Strafschoppen:
WHC-Olde Veste 4-1
Oranje Nassau - WHC 5-3 (dat is een inschatting, ik kon de juiste uitslag niet vinden)

Wint Oranje Nassau de strafschoppen of wordt dat gelijk dan zijn zij sowieso door.
Verliezen ze dan komt het aan op gescoorde goals in die strafschoppenseries:
WHC: 7 raak
Olde Veste: 1 raak
Oranje Nassau: 5 raak.

ON won met 4-2 ns , maar dat was na 4 rake ON penaltys al beslist en zowel ON als WHC heeft de laatste strafschoppen niet meer genomen.ON heeft er 4 genomen en WHC maar 3.
Gescoorde doelpunten is geen criterium.
Dat bedoelde ik inderdaad met doelsaldo. Dat WHC (als Olde Veste-ON 0-0 eindigt) de meeste goals gemaakt heeft.
 

Forza AZ

Well-known member
Tsja, als de KNVB het zelf al niet precies weet...
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat in strafschoppenseries in groepen van 3 altijd alle 10 strafschoppen genomen moeten worden (staat ook in de reglementen). Is niet slim dus van beide clubs om de laatste niet meer te nemen.

"In een strafschoppenserie dient ieder team - ongeacht het aantal gescoorde strafschoppen - vijf strafschoppen te nemen."
 

de waan

Well-known member
En anders in ieder geval de scheidsrechter. Maar ook daar zijn al fraaie voorbeelden van te vinden. Een scheidsrechter die laat verlengen bijvoorbeeld, terwijl dat niet moest (WKE-SC Feyenoord meen ik).
 

Forza AZ

Well-known member
Nee. Toen ON er 4-2 van maakte was het klaar. ON schoot alles raak.
Dan maar hopen dat vanavond niet gelijkgespeeld wordt gevolgd door winst van Olde Veste in de strafschoppenserie (binnen 10 strafschoppen). Anders ontstaat er een probleem met de niet volledig genomen series bij de eerste 2 wedstrijden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het eerste P/D duel voor 2e / 3e divisie tussen Rijnsburgse Boys en Spakenburg is zojuist in 2-1 voor RBB ge?indigd.
Bij FC Lisse - Harkemase Boys is het een kwartier voor tijd 1-1.

Zaterdag zijn de returns.
 

Abubakari

Well-known member
Buitenpost heeft de finaleronde niet gehaald. 2-2 tegen Zuidvogels, beide 7 uit 3, maar Zuidvogels heeft een beter doelsaldo.
 

Abubakari

Well-known member
Olde Veste mist in de 85' minuut een penalty, ON dus nog steeds 0-1 voor. Als ze het redden spelen ze tegen Smitshoek.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ter Leede maakt kort voor tijd de 3-0 en poetst daarmee de 2-0 nederlaag tegen Staphorst weg.
Staphorst dus hoofklasse komend seizoen en Ter Leede nog in de race voor de 3e divisie.

Er wordt verlengd bij:
DOVO-Noordwijk
SteDeCo-CSV Apeldoorn
 
Bovenaan