Lijkt me een goed idee om in de 1e ronde de teams meer regionaal in te delen voortaan. Dan zullen teams niet zo snel afzeggen als de al voor de laatste wedstrijd uitgeschakeld zijn.De KNVB zal deze vorm van nacompetitie maar eens goed moeten evalueren.
Aangezien ze gewoon met de poules gaan starten lijkt me de enige optie om de nummers 2 (op 11 juni?) nog tegen elkaar te laten spelen. Als het tenminste al 100% zeker is dat Jong Achilles'29 niet aan de Hoofdklasse mag meedoen.Is er al bekend hoe ze de extra promotieplek in gaan vullen?
Hoe stel je dat voor? Niet alle periodekampioenen meer laten meedoen? Want je hebt zo ie zo al 6 kampioenen die promoveren, en dan blijven er weinig plekken over.Stoppen met die ingewikkelde systemen. Terug naar simpeler playoffs, met vooral veel minder ploegen.
Hoe stel je dat voor? Niet alle periodekampioenen meer laten meedoen? Want je hebt zo ie zo al 6 kampioenen die promoveren, en dan blijven er weinig plekken over.
Nouja, Susteren was officieel nog niet uitgeschakeld dus het duel tegen GRC had nog wel degelijk sportieve waarde.
Hoe stel je dat voor? Niet alle periodekampioenen meer laten meedoen? Want je hebt zo ie zo al 6 kampioenen die promoveren, en dan blijven er weinig plekken over.
Of je houd het huidige systeem, maar per groep in de 1e ronde zet je de 3 clubs uit een eerste klasse bij elkaar en 4 van de 6 groepen vul je aan met een herkanser uit de Hoofdklasse uit ongeveer dezelfde regio.Je kunt makkelijk de drie periodekampioenen laten spelen om het klasse periodekampioenschap.
Laat er dan op zondag drie rechtstreeks degraderen en je hebt voor een slotfase van de nacompetitie nog maar 8 teams over.
Of je houd het huidige systeem, maar per groep in de 1e ronde zet je de 3 clubs uit een eerste klasse bij elkaar en 4 van de 6 groepen vul je aan met een herkanser uit de Hoofdklasse uit ongeveer dezelfde regio.
Ik zou er zelfs meer voor voelen om vanuit de hoofdklasse 1 ploeg naar de nacompetitie te sturen en vanuit de 1e klasse maar twee ploegen. Je kunt dan de heen en terugronde als periode nemen.
Stoppen met die ingewikkelde systemen. Terug naar simpeler playoffs, met vooral veel minder ploegen.
Prima toch? Een 'amateur'ploeg met 6 keepers, weg ermee.