Nacompetitie topamateurs 2017/18

JMD

Well-known member
Ondertussen zijn er al 15 clubs zeker voor de Derde Divisie Zondag

UNA, Westlandia, Dongen, USV Hercules, Quick '20, Be Quick 1887, HSC '21, EVV, HBS, OFC, JVC Cuijk, OJC Rosmalen, Magreb '90, ADO '20 en Blauw Geel '38.

Plus 2 winnaars van de nacompetitie:
De Meern/Juliana’31 – OSS 1920/Woezik
Vlissingen/Jong Den Bosch – SJC/Quick DH

Totaal 16 zondagclubs als Den Bosch zich handhaaft en 17 zondagclubs als Den Bosch degradeerd.

Het ziet er dus naar uit dat er minimaal 1 zondag club op zaterdag moet gaan spelen als je de beloften een beetje netjes wilt verdelen over beide divisie's.

Buiten Jong Den Bosch hebben ook Jong Vitesse, Jong Twente en Jong De Graafschap zondag als voorkeurspeeldag.

Ze zullen dan wel de beloftes allemaal naar zaterdag gooien denk ik.


Is er btw al iets bekend over dat plan van FOX om de 2e divisie op zat 15.30 te laten spelen? Of gaat dat ook pas besproken worden bij de evaluatie?

Rijnsburgse Boys en Lisse dus op drempel 2e divisie.
Hup Bollenstreek!!!
 

Ceephax

New member
9 Clubs die zeker zijn van de Derde Divisie Zaterdag

ASWH, Scheveningen, DVS '33, VVOG, Quick Boys, Capelle, ONS Sneek, Spijkenisse, ACV

Plus de 2 verliezers van
Rijnsburgse Boys – Spakenburg
FC Lisse – Harkemase Boys

En 2 winnaars van
Staphorst/Ter Leede – ODIN’59
Noordwijk/DOVO – CSV Apeldoorn/SteDoCo

Jong Volendam, Jong Groningen en Jong Almere City hebben de zaterdag als voorkeursspeeldag
 

Ceephax

New member
Ze zullen dan wel de beloftes allemaal naar zaterdag gooien denk ik.

Dan krijg je 5 beloften op de zaterdag en 1 of 2 op de zondag. Ik weet niet of de zaterdagclubs daar vrolijk van worden. Maar er zal ongetwijfeld al een plan opgesteld zijn bij de KNVB hoe te handelen bij dit soort situatie's.
 

JMD

Well-known member
Dan krijg je 5 beloften op de zaterdag en 1 of 2 op de zondag. Ik weet niet of de zaterdagclubs daar vrolijk van worden. Maar er zal ongetwijfeld al een plan opgesteld zijn bij de KNVB hoe te handelen bij dit soort situatie's.

Daar zal de zaterdag zeker niet vrolijk van gaan worden, maar de andere optie is zondagclubs naar de zaterdag halen. Daar gaan de zondagclubs niet vrolijk van worden.
EN als ze dat laatste doen, wie dan als eerste? Je zou idd zeggen dat er een plan gemaakt is, maar goed, het is de KNVB... Hypercube zal hier wel niet aan gedacht hebben.
 

Joost

Well-known member
Dan krijg je 5 beloften op de zaterdag en 1 of 2 op de zondag. Ik weet niet of de zaterdagclubs daar vrolijk van worden. Maar er zal ongetwijfeld al een plan opgesteld zijn bij de KNVB hoe te handelen bij dit soort situatie's.

Het staat inderdaad allemaal keurig beschreven dus we hoeven niet te gaan Noord Oosteren en allerlei aannames te doen.

UNA vervangt De Dijk in zondag 3e klasse, die is daarmee vol.
De KNVB zal vervolgens vragen of er vrijwilligers zijn die willen switchen naar de zaterdagklasse.
Die zullen er niet zijn en dus komen Vitesse en Twente op zaterdag terecht.

Zo staat het in de reglementen.
Klein detail is wel dat er dan meer Beloftenteams zijn in de zaterdagklasse dan afgesproken.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ja, maar dat maakte onderdeel uit van de extra instroom en geldt dus komend seizoen nog niet.

Wel fijn dat al meteen in het eerste seizoen duidelijk wordt dat je niet alleen kunt mixen in de tweede divisie.

En ook fijn dat de clubs die tegen mixen zijn vijf beloftenteams als bonus krijgen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja, maar dat maakte onderdeel uit van de extra instroom en geldt dus komend seizoen nog niet.

Wel fijn dat al meteen in het eerste seizoen duidelijk wordt dat je niet alleen kunt mixen in de tweede divisie.

En ook fijn dat de clubs die tegen mixen zijn vijf beloftenteams als bonus krijgen.

Dat is inderdaad wel heel lekker. Jammer dat het er geen zes zijn.
 

Joost

Well-known member
Ja, maar dat maakte onderdeel uit van de extra instroom en geldt dus komend seizoen nog niet.

Wel fijn dat al meteen in het eerste seizoen duidelijk wordt dat je niet alleen kunt mixen in de tweede divisie.

En ook fijn dat de clubs die tegen mixen zijn vijf beloftenteams als bonus krijgen.

Ik twijfelde daar nog over omdat het ook onderdeel was van de aangepaste licentie eisen besprekingen.

Zowel Twente als Vitesse heeft de zondag als voorkeur dus er zal reglementair gezien een verplichte vraag komen aan de zondagclubs of er niemand wil overstappen.
 

JMD

Well-known member
Het staat inderdaad allemaal keurig beschreven dus we hoeven niet te gaan Noord Oosteren en allerlei aannames te doen.

UNA vervangt De Dijk in zondag 3e klasse, die is daarmee vol.
De KNVB zal vervolgens vragen of er vrijwilligers zijn die willen switchen naar de zaterdagklasse.
Die zullen er niet zijn en dus komen Vitesse en Twente op zaterdag terecht.
En dan Jong Vitesse en Jong Twente omdat zij de degradanten/slechtst geplaatsten uit de 2e divisie zijn?
 

De Groene Scout

Well-known member
Weel een fraaie uitdaging voor de competitieleider om dit zo te verdelen dat ze alle clubs tevreden stellen; dat lukt dus nooit.
 

Forza AZ

Well-known member
Klopt. In onderstaand stuk legt de trainer van WHC het uit: WHC won de reeks tegen OV. Dacht eerst dat het Olde Veste was.

http://www.tweenul.nl/nieuws/oranje-nassau-start-nacompetitie-met-remise-tegen-whc

Is het niet zo dat dan het "doelsaldo" van de strafschoppenseries telt?

WHC heeft +1. Oranje Nassau nu +2 en d'Olde Veste nu -3

Oranje Nassau zou dan aan een verlies met 1 verschil genoeg hebben in de strafschoppenserie, en d'Olde Veste zou met 5-0 moeten winnen (bij 4-0 gelijk met WHC, maar die won de onderlinge strafschoppen).
 

Sensini

Active member
Is het niet zo dat dan het "doelsaldo" van de strafschoppenseries telt?

WHC heeft +1. Oranje Nassau nu +2 en d'Olde Veste nu -3

Oranje Nassau zou dan aan een verlies met 1 verschil genoeg hebben in de strafschoppenserie, en d'Olde Veste zou met 5-0 moeten winnen (bij 4-0 gelijk met WHC, maar die won de onderlinge strafschoppen).

De regeling voor poules in nacompetities voor lagere klassen is als volgt. Ik neem aan dat het voor nacompetitie voor plaats in Hoofdklasse hetzelfde is, maar kan dat nergens vinden.

* Bepalen eindstand in de poules:
De eindstand in de poules wordt als volgt bepaald:
1. Totaal aantal behaalde wedstrijdpunten
2. Is het aantal behaalde wedstrijdpunten gelijk, dan telt het doelsaldo
3. Is ook het doelsaldo gelijk, dan wordt de poulewinnaar bepaald n.a.v. de genomen strafschoppen direct na afloop van de wedstrijden, waarbij de volgende regels van kracht zijn:
In een strafschoppenserie dient ieder team - ongeacht het aantal gescoorde strafschoppen - vijf strafschoppen te nemen. Indien er na deze volledige serie strafschoppen nog geen beslissing is verkregen,
dan dient het nemen van strafschoppen te worden voortgezet conform de regels van het voetbalspel. De scheidsrechter zal zowel de score van de strafschoppen 5/5 dienen bij te houden en door te geven als mede
de uitslag van de strafschoppen die genomen moeten worden om een winnaar te bepalen wanneer dit na 5/5 niet bekend is.
De vereniging die de meeste strafschoppenseries winnend weet af te sluiten is de uiteindelijke winnaar.
? Indien twee teams twee strafschoppenseries weten te winnen telt het onderlinge resultaat vanuit de strafschoppenserie om de winnaar te bepalen.
? Indien er drie teams zijn die ??n strafschoppenserie winnend weten af te sluiten (in een poule met drie teams), dan is het navolgende van toepassing:
De bereikte stand na het nemen van 10 strafschoppen (5 om 5) wordt in wedstrijdpunten omgezet en wel als volgt:
a. winnaar na tien strafschoppen (5/5): drie wedstrijdpunten
b. geen winnaar na tien strafschop (5/5): beide teams ??n wedstrijdpunt
c. verliezer na tien strafschoppen (5/5): geen wedstrijdpunten
Het team dat de meeste wedstrijdpunten behaalt is winnaar. Wanneer er vanuit het aantal behaalde wedstrijdpunten geen winnaar bepaald kan worden, dan telt het aantal benutte strafschoppen na de reeks van 5/5.
Is er na de 5/5 reeks nog geen winnaar aan te wijzen, dan bepaalt het aantal benutte strafschoppen van de gehele strafschoppenreeks (van twee wedstrijden) de winnaar. Is er dan nog geen winnaar dan zal het lot bepalen.
? Indien er drie teams zijn die twee strafschoppenseries winnend weten af te sluiten (in een poule met vier teams), dan is het navolgende van toepassing:
De bereikte stand na het nemen van 10 strafschoppen (5 om 5) wordt in wedstrijdpunten omgezet en wel als volgt:
a. winnaar na tien strafschoppen (5/5): drie wedstrijdpunten
b. geen winnaar na tien strafschop (5/5): beide teams ??n wedstrijdpunt
c. verliezer na tien strafschoppen (5/5): geen wedstrijdpunten
Het team dat de meeste wedstrijdpunten behaalt is winnaar. Wanneer er vanuit het aantal behaalde wedstrijdpunten geen winnaar bepaald kan worden, dan telt het aantal benutte strafschoppen na de reeks van 5/5.
Is er na de 5/5 reeks nog geen winnaar aan te wijzen, dan bepaalt het aantal benutte strafschoppen van de gehele strafschoppenreeks (van drie wedstrijden) de winnaar. Is er dan nog geen winnaar dan zal het lot bepalen.

(http://www.knvb.nl/downloads/bestand/10254/standaard-elftallen-zondag-nacompetitie-west-1-2016-2017)
 

Unregistere

Well-known member
Zaterdag - Zondag 4-0
Dat doet pijn. :werder:

Je had beter moeten weten als je de column van De Waan had gelezen. Nu ging je als een soort Arman Avsaroglu al los woensdag toen de wedstrijd nog niet eens klaar waren. Zo'n jinx loopt altijd fout af. ;)

Weel een fraaie uitdaging voor de competitieleider om dit zo te verdelen dat ze alle clubs tevreden stellen; dat lukt dus nooit.

Gewoon de gaten opvullen zoals ze nu zijn, lijkt mij. Er zijn nog geen afspraken over maxima qua belofteteams, dus dan maar gewoon vijf op zaterdag. Het is niet anders.

Ben trouwens wel benieuwd wat Harkemase Boys gaat doen nu. Die willen eigenlijk niet promoveren vanwege de eisen waaraan ze officieel niet kunnen voldoen. Maar als je eenmaal zo ver bent gekomen, kan ik me niet voorstellen dat ze er niet alles aan zullen doen.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
UNA ook nog gedegradeerd dus. Oei, maar weer opnieuw beginnen. Verder nog clubs uit Groot Eindhoven die aan de hoogste klassen zitten?
 

JMD

Well-known member
Ben trouwens wel benieuwd wat Harkemase Boys gaat doen nu. Die willen eigenlijk niet promoveren vanwege de eisen waaraan ze officieel niet kunnen voldoen. Maar als je eenmaal zo ver bent gekomen, kan ik me niet voorstellen dat ze er niet alles aan zullen doen.
Ook bij FC Lisse staan ze niet te springen... Daar vinden ze behalve de contracteisen ook de verschillende begintijden onhandig. Nou gaat dat laatste misschien veranderen, maar toch.
 

Forza AZ

Well-known member
De regeling voor poules in nacompetities voor lagere klassen is als volgt. Ik neem aan dat het voor nacompetitie voor plaats in Hoofdklasse hetzelfde is, maar kan dat nergens vinden.



(http://www.knvb.nl/downloads/bestand/10254/standaard-elftallen-zondag-nacompetitie-west-1-2016-2017)

Dus geen loting. Dan is de situatie als volgt:

-winnaar d'Olde Veste-Oranje Nassau wint de groep
-bij gelijkspel wint Oranje Nassau als ze de strafschoppenserie winnen of gelijkspelen (na 10 strafschoppen)
-wint d'Olde Veste de strafschoppenserie binnen 10 strafschoppen dan telt het totaal aantal benutte strafschoppen: WHC (6), Oranje Nassau (4+), d'Olde Veste (1+)
-Staan hierin ook meerder clubs gelijk dan wordt er geloot

Oranje Nassau heeft dus aan 3 benutte strafschoppen genoeg om de groep te winnen. d'Olde Veste moet ze alle 5 benutten voor een loting. WHC moet hopen dat Oranje Nassau er maximaal 1 maakt en d'Olde Veste maximaal 4 om zonder loting te winnen.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Je had beter moeten weten als je de column van De Waan had gelezen. Nu ging je als een soort Arman Avsaroglu al los woensdag toen de wedstrijd nog niet eens klaar waren. Zo'n jinx loopt altijd fout af. ;)

Zie je wel, het klopt dus wel.

Ben trouwens wel benieuwd wat Harkemase Boys gaat doen nu. Die willen eigenlijk niet promoveren vanwege de eisen waaraan ze officieel niet kunnen voldoen. Maar als je eenmaal zo ver bent gekomen, kan ik me niet voorstellen dat ze er niet alles aan zullen doen.

De spelers moeten het doen en die boeit het echt geen reet wat het bestuur of wie dan ook vindt, dus die gaan er echt wel gewoon voor.

Ben trouwens ook wel benieuwd wat AFC gaat doen komend seizoen.

Ook bij FC Lisse staan ze niet te springen... Daar vinden ze behalve de contracteisen ook de verschillende begintijden onhandig. Nou gaat dat laatste misschien veranderen, maar toch.

Dat is toch ook wel werkelijk het meest overdreven gezeur wat ik in jaren heb gehoord. Af en toe om zes uur moeten spelen, het is me toch wat zeg.
 

de waan

Well-known member
Juliana'31 maakt het nog weer spannend. Nog voor rust 2-0 voor tegen De Meern. Nog maar ??n doelpuntje nodig voor een verlenging.

Heeft iemand hier ook zitten jinxen toevallig?

EDIT: Oeps, 2-1.
EDIT 2: Nog meer oeps, 2-2.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan