Nacompetitie topamateurs 2015-2016

Unregistere

Well-known member
Totdat ze hun bankafschriften bekijken, dan is de 1e klasse ineens best een mooie uitdaging.

Sliedrecht-Bennekom 8-2, wat is daar gebeurd?

Bennekom al na 3 minuten met tien man. Penalty en 1-0. Koppies gingen toen hangen. Begreep van de Sliedrecht-aanvoerder dat ze toen in het veld steeds meer geloof in het 'onmogelijke' kregen, namelijk winnen met vier goals verschil. Op gegeven moment was het 5-0. Toen kwam Bennekom nog even terug, maar Sliedrecht zette dat toch weer recht en liep uit naar een monsterzege!

XerxesDZB, tot teleurstelling van de nieuwe trainer, ook gedegradeerd. Ik sprak hem nog even in Noordwijk en hij baalde er flink van. Ook omdat bepaalde aanwinsten misschien niet naar de eerste klasse willen en hun keuze zullen heroverwegen.

Brielle ook een mooie zege op SVZW hoor, knap. Met goals van Jo?l da Veiga Martins en Jeffrey Duynstee. Beide op aangeven talent Bj?rn Wagenaar, die dus nog even met zijn club hoopt te promoveren naar de hoofdklasse voor hij zich meldt bij Excelsior. Ik geef Brielle wel een kans tegen Breukelen.

Heinenoord - Sliedrecht wordt een mooie tweekamp trouwens. Vorig seizoen promoveerde Heinenoord op de slotdag omdat Sliedrecht toen compleet in elkaar stortte door de spanning. Nu dus de kans op revanche.

Kunnen gele kaarten in die bekerwedstrijd ook nog consequenties hebben voor de wedstrijd tegen Lisse ?

Het bekertoernooi kent een aparte kaartenregistratie. Echter, mocht een speler zijn vierde (of vijfde, zesde, etc.) gele kaart oplopen in het bekertoernooi, dan geldt de schorsing wel voor de eerstvolgende wedstrijd. Dan zijn ze dus niet van de partij tegen Lisse.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Wij toch met een kleine kater teruggereisd uit Noordwijk. Prima start, al in de vijfde minuut de 0-1 door een schitterend afstandsschot van Jesper van den Bosch. Kort daarna vergeet de scheids rood te trekken als Noordwijker Mark Veerman diezelfde Van den Bosch bij de keel grijpt en omver duwt. Slechts geel. Toch de 1-1 uit een standaardsituatie, feitelijk het enige waarmee Noordwijk vanmiddag gevaarlijk werd. Door een goal in de blessuretijd, knap gedaan door onze linksback Gilmaro van de Werp, gaan we toch met 1-2 de rust in. Na rust verzuimen we de 1-3 te maken, waarbij Robbert Olijfveld voor een vrijwel leeg doel over schiet. Jammer genoeg valt dan toch de 2-2 nog, dus beginnen we zaterdag thuis weer op nul. In de extra tijd kreeg Veerman overigens alsnog zijn rode kaart, toen hij de doorgebroken Olijfveld vloerde. Geel en rood, dus die zal er in Ambacht vast niet bij zijn.

Wordt dus een spannende return!!
 

noordooster

Well-known member
Ik geloof dat de boodschap wel overgekomen is inmiddels.

En allemaal nadat ik aangaf dat de degradatie van Alcides in ieder geval als voordeel had dat ze als ze in 1F komen een mooie competitie krijgen en dat ze in ieder geval niet in 1 van die hoofdklassen het hele land door hoeven te reizen.
En omdat ik aangaf dat MSC als vereniging ook wel ns beter uit zou kunnen zijn als ze 1 of 2 klassen lager zouden spelen, om allerlei redenen .
Een degradatie heeft niet altijd alleen maar nadelen.
Ik vind daar nog steeds niks onlogisch aan.
Dat anderen dat kennelijk graag versimpelen door aan te geven dat een club een klasse lager altijd beter uit is vanwege derbies, het zij zo.
 

SanMark.

Well-known member
En allemaal nadat ik aangaf dat de degradatie van Alcides in ieder geval als voordeel had dat ze als ze in 1F komen een mooie competitie krijgen en dat ze in ieder geval niet in 1 van die hoofdklassen het hele land door hoeven te reizen.
En omdat ik aangaf dat MSC als vereniging ook wel ns beter uit zou kunnen zijn als ze 1 of 2 klassen lager zouden spelen, om allerlei redenen .
Een degradatie heeft niet altijd alleen maar nadelen.
Ik vind daar nog steeds niks onlogisch aan.
Dat anderen dat kennelijk graag versimpelen door aan te geven dat een club een klasse lager altijd beter uit is vanwege derbies, het zij zo.


He ja wil je er nog een keer over gaan beginnen ?
 

noordooster

Well-known member
Dat is wel een hele vreemde plek.

Het lijkt alsof de KNVB in dit soort gevallen al gauw aan Emmen denkt.
Eerder werden bv ook Go Ahead Eagles - Ferencvaros en een bekerwedstrijd Vitesse - Ajax daar gespeeld omdat het risicowedstrijden waren .
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Uitslagen nacompetitie hoofdklasse/1e klasse
Boshuizen - SJC 0-1
EDO - Purmersteijn 1-0
HVCH - VC Vlissingen 0-4
Groene Ster - Heidebloem 1-0
ROHDA Raalte - Tubantia 2-1
SVBO - FVC 2-1
 

Unregistere

Well-known member
SJC dendert dus weer door. Bij Boshuizen waren ze naar verluidt al zenuwachtig, blijkt dus terecht.

Volgens mij doen de hoofdklassers het op de zondag op zich wel wat beter dan op de zaterdag. Nog een aantal dat een goede kans maakt deze ronde te overleven.
 

bqandy

Well-known member
Volgens mij doen de hoofdklassers het op de zondag op zich wel wat beter dan op de zaterdag. Nog een aantal dat een goede kans maakt deze ronde te overleven.
Vlissingen is toch door een grote puntenaftrek in de nacompetitie terecht gekomen? Dan ben je ook geen echte p/d kandidaat.
En Rohda Raalte had gewoon heel wat punten meer moeten hebben. Zo speelden ze in de competitie twee keer gelijk, terwijl een hele ruime overwinning gezien de kansen normaal was geweest.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, die puntenaftrek speelde wel een rol bij Vlissingen. Anderzijds pakten ze in de derde periode slechts acht punten. Maar inderdaad, met die vier punten er wel bij waren ze net boven Halsteren en DESO ge?indigd (33 punten versus 32 en 31). Ook weer niet spectaculair veel beter natuurlijk.
 

bqandy

Well-known member
Dat is zo. Maar in de hoofdklasse C wisten de nummers 11 en 12 zich enkele jaren achter elkaar te handhaven op dat niveau. Dat zegt toch wel iets over de verschillen tussen de hoofdklasse en de eerste klasse.
 

Joost

Well-known member
Vlissingen is toch door een grote puntenaftrek in de nacompetitie terecht gekomen? Dan ben je ook geen echte p/d kandidaat.
En Rohda Raalte had gewoon heel wat punten meer moeten hebben. Zo speelden ze in de competitie twee keer gelijk, terwijl een hele ruime overwinning gezien de kansen normaal was geweest.

Zelfs zonder die aftrek had Vlissingen in het slot van de competitie voor nacompetitie moeten vrezen. 17 punten in de 1e periode van 8 duels. In de volgende 16 duels nog maar 12 punten.
 

de waan

Well-known member
Ze pieken op het juiste moment. Vorig seizoen stonden ze op de rand van de topklasse en zoveel is de selectie volgens mij niet veranderd. Ze hebben dus een behoorlijk dip gehad en laten nu weer zien dat ze veel beter kunnen.
 

Unregistere

Well-known member
De koude oorlog tussen Heinenoord en Sliedrecht is gestart. Heinenoord wenst niet mee te werken aan het verzoek van Sliedrecht om zaterdag later te spelen. Dat wilde Sliedrecht graag, omdat de Baggercup ook op die dag geprogrammeerd staat. Een groot toernooi bij de club.
 

Unregistere

Well-known member
De Baggercup? Is dat serieus?

Zeker!

217.jpg


:duim:

Sliedrecht staat van oudsher bekend als baggerdorp, vandaar.
 
Bovenaan