Nacompetitie topamateurs 2015-2016

Joost

Well-known member
De wedstrijd Chevremont - Staphorst is afgelast.
Ik dacht dat bij een afgelasting voor de districtsbeker in zo'n geval de wedstrijd wordt omgedraaid.
Afgezien van de organisatorische problemen die zoiets zou opleveren , moet ik nu begrijpen dat bij deze wedstrijd die regel niet geldt ?

Het reglement zegt dit:
Kan de thuisspelende vereniging ??n van bovengenoemde finales niet op het hoofdveld spelen, wordt de wedstrijd op het terrein van de tegenstander vastgesteld. Beschikt de tegenstander ook niet over het hoofdveld, dan wordt de wedstrijd op een neutraal terrein vastgesteld.

Maar dit is overmacht. Je kunt niet verlangen van Chevremont dat zij op een doordeweekse dag plots haar selectie al om 12 uur paraat heeft voor een duel in Staphorst terwijl er eigenlijk om 20:00 in eigen huis gespeeld zou worden.

Vandaar dit in het reglement;
In alle
gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bestuur amateurvoetbal.
 

de waan

Well-known member
Die regel van het hoofdveld is na 2010 ingevoerd toen Quick'20 een kort geding tegen de KNVB won, waardoor de bekerfinale (de tegenstander kun je vast wel raden) op een onmogelijk bijveldje werd gespeeld.
 

noordooster

Well-known member
Ruststand in Emmen bij DOVO - VVOG 0 - 1
en bij de wedstrijd voor de landelijke beker : HHC - Noordwijk 2 staat bij rust nog 0 - 0.
 

noordooster

Well-known member
HHC verliest met 0 - 2 van Noordwijk 2 en is daarmee uitgeschakeld voor de landelijke beker.
Een beschamend resultaat.
 

noordooster

Well-known member
Oei, HHC deugt nu ook al niet.
Wanneer HHC van de KNVB het predicaat Regionale Jeugdopleiding krijgt kun je moeilijk volhouden dat ze de jeugd niet serieus nemen.
Dat er de laatste jaren geen jeugdspeler vast in het eerste komt vindt men ook in Hardenberg jammer.
Bedenk wel dat hoe hoger het niveau van het eerste is, hoe moeilijker de aansluiting vanuit de jeugd wordt.
Voor zover ik weet is men bij HHC ook niet erg actief in het scouten van talentvolle jeugd in de regio.
Ik heb begrepen dat er clubs zijn met hoog spelende jeugdteams die daar meer werk van maken.
Daar is tie al, DGS.
 

noordooster

Well-known member
Overigens vraag ik me wel af wanneer een vereniging wel deugt.
Hoeveel " eigen jeugdspelers " moeten er dan in het eerste spelen ?
Of is dat nog afhankelijk van hoe hoog het eerste speelt ?
En hoelang moeten die " eigen jeugdspelers" dan bij die club in de jeugd hebben gespeeld willen ze meetellen ?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat heeft niks met borrelnootjes te maken DGS.

Natuurlijk is het makkelijker om jeugd in te passen als het niveau lager is, maar het is maar net welke ambitie je hebt als club. Veel clubs, waaronder HHC draaien de boel om vind ik. Eerst zo hoog mogelijk spelen met allerlei spelers van buitenaf en dan kijken of er iets aan de jeugd gedaan kan worden. Je zou de jeugd als basis moeten hebben en van daaruit moeten kijken of je omhoog kunt met het eerste.
 

noordooster

Well-known member
Met dat standpunt is ook niets mis, PES5. Ik kijk daar anders tegenaan.
Ik vind dat je ook best mag kijken hoe breed het beleid van een club gedragen wordt door de leden en de supporters.
Wat dat betreft hoor ik in Hardenberg weinig kritiek.
 

de waan

Well-known member
Het stempeltje RJO krijg je als je maar genoeg gediplomeerde trainers in dienst hebt, de processen tot in de puntjes hebt beschreven en het handboek op de juiste plek in de kast hebt staan. Dat zegt dus niet zo veel over de kwaliteit van de opleiding, HHC is daarvan het levende bewijs.
 
Bovenaan