Nacompetitie topamateurs 2015-2016

noordooster

Well-known member
De strijd om de landelijke beker wordt een beetje een farce.
Noordwijk en Staphorst gaan vanavond hun wedstrijden aan met het 2e elftal, omdat ze met het 1e elftal nog verwikkeld zijn in de strijd om promotie naar de Topklasse.
Ze gaan dus waarschijnlijk spelen met bijna allemaal spelers die geen enkele inbreng hadden toen ze de districtsbeker wonnen.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, dat is iets wat ieder jaar gebeurt bij clubs die nog andere belangen hebben. Een keuze die ze zelf moeten maken. De KNVB kan het ook niet eeuwig uitstellen, want dan speel je eind juni nog.
 

noordooster

Well-known member
Er waren wel andere mogelijkheden geweest, zoals eerst die p/d wedstrijden afwerken.
Overigens wordt vanwege slecht weer in Kerkrade de wedstrijd Chevremont - Staphorst nu op 8 juni gespeeld.
Dat zouden ze bij Noordwijk toch ook kunnen besluiten ? Lijkt me wel zo eerlijk.
Overigens als dat nu ( noodgedwongen ) zo kan, waarom heeft de KNVB dat niet eerder besloten ?
 

de waan

Well-known member
Er is geen enkele reden deze wedstrijd te verzetten, want er moet minimaal drie dagen tussen zitten, dat is hier het geval. Dat Noordwijk de prioriteiten anders legt is hun (begrijpelijke) keuze.

Ik word er onderhand wel een beetje moe van dat de KNVB altijd overal de schuld van heeft. Lekker makkelijk.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het nadeel van goed presteren. Hier hebben diverse clubs jaarlijks mee te maken.
Als je mee blijft doen voor de beker en meespeelt voor promotie is het in de maand mei gewoon iets drukker. Altijd en overal al zo geweest.
Begrijp het gejammer ook niet zo goed. Een enkeling met een klein pijntje kun je sparen, maar de rest kan gewoon spelen hoor. 1 midweekse training vervalt en wordt vervangen door een wedstrijd. Geen enkel probleem.
 

noordooster

Well-known member
Door de overvloedige regenval is het duel verplaatst.
Staat op de site van beide clubs.
( overigens, wat een irritant muziekje op die site van Chevremont )
 

noordooster

Well-known member
Het nadeel van goed presteren. Hier hebben diverse clubs jaarlijks mee te maken.
Als je mee blijft doen voor de beker en meespeelt voor promotie is het in de maand mei gewoon iets drukker. Altijd en overal al zo geweest.
Begrijp het gejammer ook niet zo goed. Een enkeling met een klein pijntje kun je sparen, maar de rest kan gewoon spelen hoor. 1 midweekse training vervalt en wordt vervangen door een wedstrijd. Geen enkel probleem.

Nogmaals, het had anders gekund.
Maar je hoorde bij Staphorst verder niemand klagen hoor.
Zo krijgen de andere ( tweede) selectiespelers ook een keer een kans werd er gezegd.
Bovendien wordt er bij Staphorst niet echt veel waarde gehecht aan die landelijke beker hoorde ik tijdens de thuiswedstrijd tegen Lisse zeggen.
Het winnen van de districtsbeker en de promotie naar de topklasse worden als grotere prijzen gezien.
 

Mug

Member
Nogmaals, het had anders gekund.
Maar je hoorde bij Staphorst verder niemand klagen hoor.
Zo krijgen de andere ( tweede) selectiespelers ook een keer een kans werd er gezegd.
Bovendien wordt er bij Staphorst niet echt veel waarde gehecht aan die landelijke beker hoorde ik tijdens de thuiswedstrijd tegen Lisse zeggen.
Het winnen van de districtsbeker en de promotie naar de topklasse worden als grotere prijzen gezien.

De penningmeester denkt er anders over. Winnen in Kerkrade en dan weer een prachtige thuiswedstrijd. Het ligt er maar aan wie je spreekt. Natuurlijk ligt de prioriteit bij de derde divisie of blijft Staphorst liever in de hoofdklasse.
 

noordooster

Well-known member
Natuurlijk ligt de prioriteit bij de derde divisie of blijft Staphorst liever in de hoofdklasse.

Ga jij ook al zo'n flauwe opmerking maken, mug ? Ik dacht dat dat goed genoeg was uitgelegd. Lees anders eens terug zou ik zeggen.
Die derde divisie zaterdag wordt trouwens juist een hele mooie competitie met veel aansprekende en prima tegenstanders.
Daar kan 1 van die 2 hoofdklassen die er komt niet tegenop. Minder aansprekende tegenstanders en evengoed het hele land door reizen.
Overigens die prachtige thuiswedstrijd en die penningmeester als je bij de landelijke beker de volgende ronde haalt ??
Als ik zie dat het aantal toeschouwers bij die wedstrijd tegen Lisse toch wat tegenvalt, verwacht ik dan ook niet dat het storm loopt. Maar we zullen zien.
Moet trouwens bij zo' n wedstrijd in de beker de recette gedeeld worden ?
 

Unregistere

Well-known member
Zo, afgelast. Dat is wel opmerkelijk. De planning gaat aardig door de war zo, finale op 11 juni is dan niet meer haalbaar.

Nou ja, het is niet anders. Scheelt voor ons wel een midweekse verre reis.
 

noordooster

Well-known member
Er is geen enkele reden deze wedstrijd te verzetten, want er moet minimaal drie dagen tussen zitten, dat is hier het geval. Dat Noordwijk de prioriteiten anders legt is hun (begrijpelijke) keuze.

Ik word er onderhand wel een beetje moe van dat de KNVB altijd overal de schuld van heeft. Lekker makkelijk.

Het nadeel van goed presteren. Hier hebben diverse clubs jaarlijks mee te maken.
Als je mee blijft doen voor de beker en meespeelt voor promotie is het in de maand mei gewoon iets drukker. Altijd en overal al zo geweest.
Begrijp het gejammer ook niet zo goed. Een enkeling met een klein pijntje kun je sparen, maar de rest kan gewoon spelen hoor. 1 midweekse training vervalt en wordt vervangen door een wedstrijd. Geen enkel probleem.

Er zijn er meer die denken dat het anders had gekund :

http://www.tweenul.nl/nieuws/noordw...-knvb-en-stuurt-tweede-elftal-naar-hardenberg
 

de waan

Well-known member
Ik reageerde ook op dat stuk. Ik neem althans aan dat dit hetzelfde is als op vidb.nl

De planning is voor de tijd al bekend en er is geen enkele reden om daar vanaf te wijken, want het voldoet aan de regels die staan voor de pauze die tussen een wedstrijd moet zitten. Als de KNVB daar aan toe gaat geven worden andere clubs weer benadeeld. Dat die andere kwartfinale door overmacht wordt uitgesteld is niet relevant en dat is bovendien al beroerd genoeg, want zoals Unregistere an aangeeft gaat nu alles weer schuiven.

Misschien moet Noordwijk dan maar niet promoveren, want met 34 speelrondes zul je ook wel eens drie keer per week moeten spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Heeft het verplaatsen van de wedstrijd Chevremont - Staphorst nu ook consequenties voor ASWH ?
Zo ja welke ?
Ja, de winnaar van Chevremont-Staphorst speelt nu tegen ASWH op 11 juni (in plaats van 8 juni). En de finale is verschoven naar 18 juni (in plaats van 11 juni).
 

noordooster

Well-known member
Vooraf maak je een planning, achteraf had het altijd anders gekund.

Wellicht had men er ook geen rekening mee gehouden dat 3 van de 6 districtsbekerwinnaars ook p/d wedstrijden moeten spelen.
Inderdaad die planning stond en Noordwijk en eerst Staphorst wisten ervan.
Dat Noordwijk nu met een tweede elftal optreedt en dat Staphorst hetzelfde had gedaan als de wedstrijd vanavond wel door zou gaan vind ik erg begrijpelijk.
Ik denk dat iedere trainer op dat niveau dat zo zou doen, ondanks dat er 3 dagen tussen zitten.
Al was het alleen maar om de event. schorsingen, blessures , vermoeidheid enz.
En dat vind ik dan wel wat een devaluatie van dat landelijke bekerkampioenschap.
Iets waar de KNVB toch ook niet vrolijk van wordt, lijkt me.
Door de afgelasting bij Chevremont lost het probleem voor Staphorst zich vanzelf op en dan blijkt het toch wel anders te kunnen.
Keerzijde is dan inderdaad dat er ook voor de andere districtswinnaars wat verandert.
 

Joost

Well-known member
Ja, de winnaar van Chevremont-Staphorst speelt nu tegen ASWH op 11 juni (in plaats van 8 juni). En de finale is verschoven naar 18 juni (in plaats van 11 juni).

Dat is wel mooi nieuws voor mij, ik ben het weekend van 18/19 juni in de buurt van Wolvega dus dan is een potje in Staphorst of Hardenberg wel aantrekkelijk. Moeten ze wel tegen elkaar spelen in de finale anders is het zeker niet in Noord Nederland.
 

noordooster

Well-known member
De wedstrijd Chevremont - Staphorst is afgelast.
Ik dacht dat bij een afgelasting voor de districtsbeker in zo'n geval de wedstrijd wordt omgedraaid.
Afgezien van de organisatorische problemen die zoiets zou opleveren , moet ik nu begrijpen dat bij deze wedstrijd die regel niet geldt ?
 
Bovenaan