Nacompetitie topamateurs 2015-2016

noordooster

Well-known member
Vooropgesteld , ik kan en wil niet oordelen over de jeugdopleiding van HHC.
Maar volgens de KNVB zegt zo'n RJO juist wel iets over de kwaliteit van de jeugdopleiding.
Als zoiets alleen afgemeten wordt aan hoeveel jeugdspelers het eerste halen, dan zouden lager spelende verenigingen gemakkelijker RJO worden dan een club als HHC.
 

Joost

Well-known member
Vooropgesteld , ik kan en wil niet oordelen over de jeugdopleiding van HHC.
Maar volgens de KNVB zegt zo'n RJO juist wel iets over de kwaliteit van de jeugdopleiding.
Als zoiets alleen afgemeten wordt aan hoeveel jeugdspelers het eerste halen, dan zouden lager spelende verenigingen gemakkelijker RJO worden dan een club als HHC.

Toch is de opmerking van Waan wel terecht. HHC speelt met haar jeugd niet op bijzonder hoog niveau;
A1 > 4e Divisie
B1 > 4e Divisie
C1 > 1e Klasse

HSC'21 speelt met de A1 ook in die 4e Divisie (en werd afgetekend kampioen) en speelt met de B en C op hoger niveau.
 

noordooster

Well-known member
Toch is de opmerking van Waan wel terecht. HHC speelt met haar jeugd niet op bijzonder hoog niveau;
A1 > 4e Divisie
B1 > 4e Divisie
C1 > 1e Klasse

HSC'21 speelt met de A1 ook in die 4e Divisie (en werd afgetekend kampioen) en speelt met de B en C op hoger niveau.

Maar kennelijk stond dit voor de KNVB de toekenning RJO niet in de weg, er waren neem ik aan meer factoren die meespeelden.
Overigens wordt er naar mijn mening te vaak gedaan alsof een vereniging als Be Quick 1887, HZVV of HSC '21 deugt omdat die hun jeugdteams op een aanvaardbaar niveau hebben en daarom wellicht wat minder vaak spelers hoeven te halen en te betalen .
En dat clubs als Harkemase Boys of HHC niet of minder zouden deugen omdat zij minder hoog spelende jeugdteams hebben , waardoor er minder jeugdspelers doorstromen naar het eerste.
Ik kijk daar anders tegenaan en ik vind het minstens zo belangrijk hoe de leden en de supporters oordelen over het beleid van een vereniging .
Ik ken trouwens zeer vele voetbalverenigingen die helemaal weigeren om spelers te halen en te betalen, die het helemaal doen met eigen jeugd of spelers die zich spontaan aanmelden en die niet koste wat kost ( soms letterlijk ) zo hoog mogelijk willen spelen.
Daarvoor heb ik dan nog meer respect dan voor verenigingen met enkele " eigen spelers" in het eerste en verder in meerderheid gehaalde en betaalde spelers die afgeven op clubs met geen of minder eigen spelers in het eerste.
( Een club als Be Quick 1887 met zijn hoog spelende jeugd zit voor komend seizoen intussen ook al op 9 spelers van buitenaf )
Overigens zegt het niet altijd alles over de eigen jeugdopleiding wanneer je junioren op een hoog niveau spelen.
Hier in de regio ken ik amateurverenigingen die die al vanaf de d-pupillen spelers in de regio scouten en overhalen bij hen te komen spelen.
 

Joost

Well-known member
Maar kennelijk stond dit voor de KNVB de toekenning RJO niet in de weg, er waren neem ik aan meer factoren die meespeelden.
Overigens wordt er naar mijn mening te vaak gedaan alsof een vereniging als Be Quick 1887, HZVV of HSC '21 deugt omdat die hun jeugdteams op een aanvaardbaar niveau hebben en daarom wellicht wat minder vaak spelers hoeven te halen en te betalen .
En dat clubs als Harkemase Boys of HHC niet of minder zouden deugen omdat zij minder hoog spelende jeugdteams hebben , waardoor er minder jeugdspelers doorstromen naar het eerste.
Ik kijk daar anders tegenaan en ik vind het minstens zo belangrijk hoe de leden en de supporters oordelen over het beleid van een vereniging .
Ik ken trouwens zeer vele voetbalverenigingen die helemaal weigeren om spelers te halen en te betalen, die het helemaal doen met eigen jeugd of spelers die zich spontaan aanmelden en die niet koste wat kost ( soms letterlijk ) zo hoog mogelijk willen spelen.
Daarvoor heb ik dan nog meer respect dan voor verenigingen met enkele " eigen spelers" in het eerste en verder in meerderheid gehaalde en betaalde spelers die afgeven op clubs met geen of minder eigen spelers in het eerste.
( Een club als Be Quick 1887 met zijn hoog spelende jeugd zit voor komend seizoen intussen ook al op 9 spelers van buitenaf )
Overigens zegt het niet altijd alles over de eigen jeugdopleiding wanneer je junioren op een hoog niveau spelen.
Hier in de regio ken ik amateurverenigingen die die al vanaf de d-pupillen spelers in de regio scouten en overhalen bij hen te komen spelen.

Een hele hoop tekst die volledig het onderwerp voorbij gaat. De status van RJO is leuk maar vooral een papieren status; je hebt je documentatie in orde. Mij bevreemdt het juist dat bij een club als HHC de jeugd schijnbaar alle aandacht krijgt met gediplomeerde trainers en processen maar dat het er in competitieverband niet echt uit komt.
 

noordooster

Well-known member
Een hele hoop tekst die volledig het onderwerp voorbij gaat. De status van RJO is leuk maar vooral een papieren status; je hebt je documentatie in orde. Mij bevreemdt het juist dat bij een club als HHC de jeugd schijnbaar alle aandacht krijgt met gediplomeerde trainers en processen maar dat het er in competitieverband niet echt uit komt.

Ik ga niet aan een onderwerp voorbij.
Ik geef juist aan dat de KNVB vindt dat clubs met de RJO status de jeugdopleiding goed voor elkaar hebben.
En dat ze kennelijk niet enkel kijken naar hoe hoog de jeugdteams spelen.
Een verklaring voor de niveaus waarop de jeugdteams spelen zou kunnen zijn ( althans zo hoorde ik ) dat HHC pas de laatste jaren meer werk maakt van het opkrikken van de jeugdopleiding.
 

de waan

Well-known member
Is HHC zaterdag eigenlijk nog van de partij op de finaledag van het Beltona-beloftentoernooi?
 

noordooster

Well-known member
Is HHC zaterdag eigenlijk nog van de partij op de finaledag van het Beltona-beloftentoernooi?

Ik heb werkelijk geen idee.....
( kBen trouwens helemaal niet goed op de hoogte van wat er bij HHC allemaal speelt en zeker niet wat betreft andere teams dan HHC 1 )
 

Forza AZ

Well-known member
De 4 Zondag Hoofdklassers zijn door naar de laatste ronde van de nacompetitie om behoud:

Purmersteijn-HFC EDO 1-1 (tot. 1-2)
Vlissingen-HVCH 3-1 (tot. 7-1)
Heidebloem-Groene Ster 0-0 (tot. 0-1)
Tubantia-Rohda Raalte 0-3 (tot. 1-5)

Andere uitslagen:
SJC-Boshuizen 4-2 (tot. 5-2)
FVC-SVBO 2-3 (tot. 3-5)

Programma 3e ronde:
HFC EDO-Vlissingen
Groene Ster-SVBO
SJC-Rohda Raalte
 

Unregistere

Well-known member
Poeh, het begint nu toch wel echt spannend te worden hoor. Gaat het dan morgen eindelijk lukken? Blijft jammer dat we niet gewonnen hebben vorige week, had echt gekund. Dan hadden we nu iets meer marge. Aan de andere kant, duidelijker kan het natuurlijk niet. De winnaar gaat door....
 

noordooster

Well-known member
En minstens even interessant wordt morgen natuurlijk Lisse - Staphorst.
Is de 1 - 0 in Staphorst voldoende ?
vv Staphorst zou niet misstaan in de za Derde Divisie.
 

de waan

Well-known member
Tussenstanden:
Lisse - Staphorst 3-1
ASWH - Noordwijk 0-1

De 3e Divisie op zaterdag lijkt de Holland-Divisie te worden. Als het zo blijft 8 clubs uit Zuid Holland en 4 uit Noord Holland. In totaal 2/3e deel dus.
 

de waan

Well-known member
Oei oei, als dit misgaat is dat wel heel zuur voor ASWH als ik de berichten zo volg. Eenrichtingsverkeer, maar hij wil niet vallen. Nog ruim vijf minuten voor de gelijkmaker.
 

Joost

Well-known member
De keeper van Noordwijk mag wel bloemen krijgen na afloop, die laat zich wel heel makkelijk passeren bij de 1-1.

Ziet er wel lekker druk uit daar.
 
Bovenaan