Nacompetitie topamateurs 2015-2016

noordooster

Well-known member
FC Hilversum is echt een verschrikkelijk niksige club. Blij dat we daar vanaf zijn.

Een aantal jaren geleden bij een beslissingswedstrijd voor promotie/handhaving topklasse tegen WKE viel het hoge "kak"- gehalte op bij het Hilversum-publiek.
WKE won toen die wedstrijd en niet lang erna stapte Hilversum over naar het zaterdagvoetbal.
 

de waan

Well-known member
Kak-gehalte? Meer een hoog bontjassen- en snelle jongens gehalte. Volgens zat er ook nogal wat fout geld daar.

Overigens bleven ze er toen toch in, omdat RBC failliet ging. Pas een paar laat later (toen ze inmiddels hoofdklasse speelden) stopten ze ermee.
 

noordooster

Well-known member
Kak-gehalte? Meer een hoog bontjassen- en snelle jongens gehalte. Volgens zat er ook nogal wat fout geld daar.

Overigens bleven ze er toen toch in, omdat RBC failliet ging. Pas een paar laat later (toen ze inmiddels hoofdklasse speelden) stopten ze ermee.

Kouwe kak en bontjassen kunnen best samen gaan.
En ik kreeg het idee dat ze het talrijke WKE-publiek een beetje "vreemd" vonden.
 

Jef400

Well-known member
Dan heb ik me daar lelijk in vergist. Het kwam altijd op me over als een kleine vredelievende club met een topklasse onwaardige accomodatie.
 

noordooster

Well-known member
Nou ja, ik kan me alleen die wedstrijd van Hilversum herinneren en er was niet veel publiek uit het Gooi.
Daar moest ik aan denken toen ik " FC Hilversum is echt een verschrikkelijk niksige club " van de waan las.
 

de waan

Well-known member
Klopt. Een soort bushokje als tribune. Complex ligt ook kilometers buiten de stad (eigenlijk nog dichter bij Bussum), dus dat is voor de toestroom van leden en toeschouwers ook niet echt bevorderlijk.

Volgens mij verdiende de hoofdsponsor zijn geld in de gokbrance (fruitautomaten en zo). Niet per definitie fout, maar een beetje op het randje natuurlijk.

Overigens is het niet helemaal raar dat ze de fans van WKE nogal vreemd vonden. Het is ook niet echt doorsnee voetbalpubliek natuurlijk.
 

Unregistere

Well-known member
Bij Brielle heeft men het erover dat de hoofdsponsor van SVZW de spelers een ton heeft beloofd als ze in de hoofdklasse blijven. Eerlijk te verdelen onder de selectiespelers. Lijkt me wel erg veel of zou dat best kunnen, SVZW-kenners?
 

de waan

Well-known member
Nou, dat lijkt me er toch wel eentje uit de categorie "hele wilde verhalen." De reputatie is ze kennelijk vooruitgesneld.
 

noordooster

Well-known member
Zou men niet hiermee in de war zijn?
Twintig inwoners Brielle winnen samen 100.000 euro
Bron: Briels Nieuwsblad | Brielle Briels Nieuwsblad | Brielle23 mei 2016, 15:14
Brielle - Brielsnieuwsland.nl - Brielle - Een grote verrassing voor twintig bewoners van de straat Baljuw in Brielle. Op hun postcode 3232 PH is 100.000 euro gevallen in de apriltrekking van de Postcode Loterij, zo werd afgelopen zaterdag bekend. De winnaars verdelen deze prijs met elkaar.
 

JMD

Well-known member

Sorry hoor, maar dat weet ik echt niet, en had ik me ook echt nog niet in verdiept... Ik weet redelijk hoe het zit met 2e/3e divisie, maar hou me verder niet zo met de amateurs bezig, behalve dat ik op zondagavond altijd even opzoek wat SV Hillegom gedaan heeft, maar die spelen 2e klasse.
 

Bonehead

Well-known member
Bij Brielle heeft men het erover dat de hoofdsponsor van SVZW de spelers een ton heeft beloofd als ze in de hoofdklasse blijven. Eerlijk te verdelen onder de selectiespelers. Lijkt me wel erg veel of zou dat best kunnen, SVZW-kenners?

Het zou mij niks verbazen. SVZW en Jos Heutink doen er alles aan om de concurrentie met Excelsior'31 aan te gaan terwijl SVZW in alle opzichten twee maten kleiner is. Een tijd geleden had SVZW Poolse spelers in hun gelederen die op papier vrachtwagenchauffeur waren bij Nijhof/Wassink. Dan heb je gelijk de twee enige sponsoren van formaat die toevallig beide in Rijssen zijn gevestigd.
 

de waan

Well-known member
E?n van die jongens heb ik ooit nog eens ge?nterviewd. Sprak drie woorden Engels en Duits, dus dat ging lekker. Die heeft daarna nooit meer een minuut gevoetbald volgens mij, terwijl hij zichzelf toch eigenlijk wel wat beter vond dan de rest.
 

Bonehead

Well-known member
Qua ledenaantal zijn ze niet veel groter dan SVVN. En ook de jeugdelftallen spelen vaak tegen elkaar. Dan weet je dat er veel geld tegenaan gekwakt moet worden wil je Hoofdklasse spelen.
 

noordooster

Well-known member
Qua ledenaantal zijn ze niet veel groter dan SVVN.

SVVN heeft 5 seniorenteams en SVZW 12
SVVN heeft 1 damesteam en 1 meisjesteam, SVZW 10 dames en meisjesteams
SVVN heeft 6 juniorenteams en SVZW 11
SVVN heeft 12 pupillenteams en SVZW 19
Wat betreft het aantal spelende leden is SVZW meer dan 2x zo groot als SVVN.
Gezien de grootte van de vereniging voetballen de hoogste jeugdteams op een te laag niveau.
 

Bonehead

Well-known member
Ik denk dat SVZW op 800 leden zit. SVVN zit op iets meer dan 600. Excelsior tikt de 1500 aan. Het verschil tussen SVZW en Excelsior is dus veel groter dan het verschil tussen SVZW en SVVN. Dat is mijn punt. Ik ga straks de teams inschrijven voor SVVN en we komen op 8 seniorenteams (2 dames wat we nu al hadden en 1x 35+). 10 juniorenteams (2x meisjes), 3 zaalteams en waarschijnlijk 11 pupillenteams. We komen met de jeugdteams regelmatig dezelfde teams van SVZW (en ook DETO trouwens) tegen. Dat zegt genoeg over de verhouding tussen de jeugd en senioren bij die clubs.
 

SanMark.

Well-known member
SVVN heeft 5 seniorenteams en SVZW 12
SVVN heeft 1 damesteam en 1 meisjesteam, SVZW 10 dames en meisjesteams
SVVN heeft 6 juniorenteams en SVZW 11
SVVN heeft 12 pupillenteams en SVZW 19
Wat betreft het aantal spelende leden is SVZW meer dan 2x zo groot als SVVN.
Gezien de grootte van de vereniging voetballen de hoogste jeugdteams op een te laag niveau.

Ik denk dat SVZW op 800 leden zit. SVVN zit op iets meer dan 600. Excelsior tikt de 1500 aan. Het verschil tussen SVZW en Excelsior is dus veel groter dan het verschil tussen SVZW en SVVN. Dat is mijn punt. Ik ga straks de teams inschrijven voor SVVN en we komen op 8 seniorenteams (2 dames wat we nu al hadden en 1x 35+). 10 juniorenteams (2x meisjes), 3 zaalteams en waarschijnlijk 11 pupillenteams. We komen met de jeugdteams regelmatig dezelfde teams van SVZW (en ook DETO trouwens) tegen. Dat zegt genoeg over de verhouding tussen de jeugd en senioren bij die clubs.

Nou als ik de opsomming van N-O zie is het qua elftallen bijna een keer zo groot, en dan zitten er maar 200 leden verschil in ?
 

Bonehead

Well-known member
Die opsomming was ook niet correct. Het verschil zit in de senioren. Ik kan niet bij SVZW naar binnen kijken maar weet wel dat bij SVVN de teams bestaan uit 20 tot 25 man.Het is schandalig dat je maar 5 teams kunt maken uit zoveel spelers heb ik al meerdere keren gezegd. Maar nogmaals mijn punt is dat het verschil tussen Excelsior en SVZW vele malen groter is dan tussen SVZW en SVVN. Dit terwijl Excelsior 1 en SVZW 1 op hetzelfde niveau voetballen terwijl SVVN 1 vier klassen (nu dus drie) lager speelt.
 
Bovenaan