Nacompetitie topamateurs 2015-2016

Joost

Well-known member
Dat zou een verrassende indeling zijn voor IFC, Joost. Denk niet dat ze zelf op dit moment rekening houden met tegenstanders uit het noorden...
Ik acht de kans toch meer dan 50%.

Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat ze de geclusterde clubs in Oost Brabant (Gestel, Nuenen, Gemert, Blauw Geel
38, DESO (+Chevremont)) gaan loshalen van het cluster clubs in Zuid Gelderland (Woezik, Alverna, RKHVV, Silvolde). Dat zijn er al 10.

Dan zijn de EHC, De Bataven en OSS 1920 ook nog eens aan de verliezende hand in de nacompetitie en zit je al op 13.

Met DOSKO en Halsteren heb je nog twee clubs die daar best goed bij kunnen.

Blijft er nog 1 plekje over en dat kan best gaan naar een van de winnaars uit de nacompetitie 1e-HK uit die regio's.

Mug

Member
Wat betreft de Noordelijke hoofd- en eerste klassers vond ik de volgende uitslagen wel opvallend
Be Quick 1887 - DHC 4 - 0 ( Be Quick komend seizoen derde divisie )
Orion - SVBO 0 - 5 ( mooie eerste stap van SVBO, maar de weg is lang )
Achilles 1894 - FVC 1 - 5 ( Achilles met Theo ten Caat komend seizoen 1e klasser )

Als SVBO moet je toch niet willen promoveren, ben je die mooie 1 ste klasse kwijt.

SanMark.

Well-known member
Als er meer mensen over vallen ( Mug de Waan en mijn persoon om er maar even drie te noemen), dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het verrot slecht uitlegt.

SanMark.

Well-known member
Je denkt er ( per definitie ) anders over. Prima .
Als je het er wel mee eens was had ik me echt zorgen gemaakt.
En dat zo iemand als jij het mooi vindt nog wat medestanders te zoeken/vinden kan ik me voorstellen.
Kenmerk van intriganten.

Jij verwijt mij dat ik niet begrijpend kan lezen. Nou ik zie er nog een paar die er net zo in staan als ik.

Dus die kunnen ook niet begrijpend lezen ? Of kun jij het niet uitleggen ?

Unregistere

Well-known member
Wat SVBO er zelf van vindt is natuurlijk het belangrijkste.
Ik zag een mogelijke indeling van de hoofdklasse waarbij SVBO dan naar plaatsen als Halsteren, Vlissingen en/of Hendrik Ido Ambacht moet en naar allemaal verenigingen in de buurt van Amsterdam. Daar word je toch niet echt vrolijk van, lijkt mij. Maar misschien SVBO wel en dat is het belangrijkste.

Hendrik-Ido-Ambacht is anders hartstikke gezellig hoor! :p

Joost

Well-known member
Ik merk in Zuid2 dat het aantal teams dat via de nacompetitie promoveert niet gelijk is aan het aantal degradanten. Dat moet haast wel vanwege de inkrimping van de Hoofdklasse zijn dacht ik en dat wordt landelijk uitgespreid. Na wat doorrekenen lijkt dat ook te kloppen maar het wegvallen van WKE is niet meegenomen door de Bond in het regionale stuk..

In het zondagvoetbal degraderen 6 hoofdklassers. In het oorspronkelijke schema zouden van de 6 herkansers zich maar 2 kunnen handhaven; 4 degradanten. Dat zijn er nu 3 om 3 geworden. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat er alleen maar herkansers zijn die zich handhaven. In totaal dus 9 degradanten in hoofdklasse met 6 promoverende kampioenen. Verschil van 3.

Vanuit de 1e klassen degraderen per district 2 teams; 12 in totaal. Ook 12 teams herkansen. In Noord en West1 kunnen beide herkansers zich handhaven, in de 4 andere districten maar 1 van de 2. Totaal; 16 degradanten.

Er zijn 12 2e klassen dus ook 12 kampioenen. Verschil van 4.

Volgend jaar dus niet 6x14=84 1e klassers maar slechts 83.

Tussen 2 en 3 is het verschil ook 4.

Tussen 3 en 4 is het aantal w?l gelijk. Daar willen ze wel duidelijk clubs uit west1 en zuid1 richting west2 duwen.

Unregistere

Well-known member
Ongetwijfeld, unregistere. Dat is ook niet het punt :eek:mg:

Dat snap ik, was ook meer bedoeld als geintje. Zeker geen aanval, wees gerust! :duim:

Vanavond weer veel nacompetitievoetbal voor de zaterdagclubs.

Sliedrecht verloor bij Nootdorp met 3-1. Nootdorp verloor eerder met 2-1 bij Bennekom, dus als Sliedrecht zaterdag thuis met drie goals verschil wint van Bennekom, zijn ze alsnog door. Bennekom heeft genoeg aan een puntje.

Heinenoord won met 1-2 bij Go-Ahead Kampen. Balk won in die poule met 0-3 bij Oranje Wit. Heinenoord nu op 6, Balk op 4 punten. Balk - Heinenoord wordt zaterdag dus beslissend, Heinenoord heeft genoeg aan een punt.

Brielle begon met een 1-1 bij Berkum. Berkum dus uitgeschakeld, want zij verloren eerder met 4-1 bij SVZW. Als Brielle zaterdag thuis wint van SVZW, gaan zij door. Anders gaat SVZW verder.

In de andere poule versloeg Breukelen PKC '83 (2-1), terwijl 's-Gravenzande verloor van SVL (0-2). Breukelen heeft zaterdag aan een punt tegen 's-Gravenzande genoeg. Die ploeg moet winnen om kans te houden. SVL zou in theorie ook nog door kunnen als ze PKC '83 ruim kloppen en 's-Gravenzande niet al te dik van Breukelen wint.

XerxesDZB blijft in leven door een 0-3 bij Roda '46. Als Dronten zaterdag thuis echter met hetzelfde verschil of meer van het nu uitgeschakelde Roda '46 wint, degraderen de Rotterdammers alsnog.

Rijsoord verloor thuis met 1-2 van HZVV en is dus klaar. Zwaluwen '30 klopte Nunspeet met 3-0 en heeft nu zes punten. Een puntje tegen Rijsoord is genoeg voor de ploeg uit Hoorn.

Forza AZ

Well-known member
Sliedrecht verloor bij Nootdorp met 3-1. Nootdorp verloor eerder met 2-1 bij Bennekom, dus als Sliedrecht zaterdag thuis met drie goals verschil wint van Bennekom, zijn ze alsnog door. Bennekom heeft genoeg aan een puntje.
Sliedrecht moet met 4 doelpunten verschil winnen. Bij 3 doelpunten verschil staan ze gelijk met Nootdorp, maar die wonnen gisteren de onderlinge strafschoppenserie. Nootdorp moet hopen op een winst van Sliedrecht met maximaal 3 doelpunten verschil.

In de andere poule versloeg Breukelen PKC '83 (2-1), terwijl 's-Gravenzande verloor van SVL (0-2). Breukelen heeft zaterdag aan een punt tegen 's-Gravenzande genoeg. Die ploeg moet winnen om kans te houden. SVL zou in theorie ook nog door kunnen als ze PKC '83 ruim kloppen en 's-Gravenzande niet al te dik van Breukelen wint.
SVL moet met 4 doelpunten verschil meer winnen dan 's Gravenzande, ook omdat SVL gisteren de strafschoppenserie verloor.

Rijsoord verloor thuis met 1-2 van HZVV en is dus klaar. Zwaluwen '30 klopte Nunspeet met 3-0 en heeft nu zes punten. Een puntje tegen Rijsoord is genoeg voor de ploeg uit Hoorn.
Zelfs bij een nederlaag gaat Zwaluwen'30 waarschijnlijk door tenzij de winnaar van Nunspeet-HZVV een doelsaldoverschil van 9 goedmaakt.

Unregistere

Well-known member
Het enige uitje dat ik daar ooit had was met opa naar ASWH, of naar de kerk waar hij als NH predikant altijd hard stond te schreeuwen. :)

Haha, dan had je tenminste nog iets. ;)

Tegenwoordig zijn er gelukkig wel wat meer opties hoor. Dus mocht je er ooit nog eens belanden... Misschien wel om een wedstrijd van IFC te bekijken tegen een ploeg uit het noorden. Ben echt heel erg benieuwd of de optie die Joost voor hen noemde klopt. Zou ik persoonlijk best aardig vinden, eens een keer wat compleet nieuwe tegenstanders als ik voor de krant naar IFC mag.

Sliedrecht moet met 4 doelpunten verschil winnen. Bij 3 doelpunten verschil staan ze gelijk met Nootdorp, maar die wonnen gisteren de onderlinge strafschoppenserie. Nootdorp moet hopen op een winst van Sliedrecht met maximaal 3 doelpunten verschil.

Ah, die had ik even gemist, die verloren penaltyreeks. Dan wordt het wel erg pittig voor Sliedrecht. Zeker omdat ze wat spelers missen. Nou ja, dan zijn ze in elk geval een grote titelkandidaat in de eerste klasse.

Ik zou het wel leuk vinden als Brielle het zaterdag redt tegen SVZW trouwens. Zal moeilijk worden, maar wie weet... Ze zijn er in elk geval klaar voor, begreep ik van enkele spelers.

de waan

Well-known member
Bij SVZW weet je het nooit. Als ze er zin in hebben kunnen ze er waarschijnlijk simpel overheen lopen, maar voor hetzelfde geld zakken ze weer compleet door de ondergrens.

Een aantal spelers van SVZW hadden het afgelopen zondag trouwens erg gezellig in de supportersbus van HSC'21 als ik zo op de vage filmpjes afga.

Unregistere

Well-known member
Ik heb ook wel het idee dat Brielle een goede dag moet hebben om SVZW te kloppen. Maar ze hebben een paar spelers van goed niveau, dus het is ook weer niet onmogelijk. Alles moet dan wel kloppen, is een beetje het verhaal. De 1-1 bij Berkum viel pas laat, maar daardoor kregen ze wel een oppepper.

Sensini

Well-known member
DOVO - VVOG die a.s. zaterdag op het programma stond is door de burgemeester van Veenendaal verboden. "Er zouden sterke aanwijzingen zijn dat hooligans van rivaliserende betaalde voetbalclubs de wedstrijd willen aangrijpen om tot een confrontatie te komen.". De wedstrijd zal later op een andere locatie worden gespeeld.
http://tweededivisie.org/burgemeester-verbiedt-dovo-vvog/

de waan

Well-known member
Het vervolg:

Hoofdklasse A:
Boshuizen - SJC
EDO - Purmersteijn
(Nieuwerkerk gedegradeerd; Fortuna Wormerveer, VOC en Alphense Boys uuitgeschakeld)

Hoofdklasse B:
Vlissingen - HVCH
Groene Ster - Heidebloem
(Meerssen, Bekkerveld, Nemelaer en SC 't Zand uitgeschakeld)

Hoofdklasse C:
SVBO - FVC
Rohda Raalte - Tubantia
(Achilles 1894 gedegradeerd; Orion, LONGA'30 en WVV uitgheschakeld)

Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
DOVO - VVOG die a.s. zaterdag op het programma stond is door de burgemeester van Veenendaal verboden. "Er zouden sterke aanwijzingen zijn dat hooligans van rivaliserende betaalde voetbalclubs de wedstrijd willen aangrijpen om tot een confrontatie te komen.". De wedstrijd zal later op een andere locatie worden gespeeld.
http://tweededivisie.org/burgemeester-verbiedt-dovo-vvog/

Hoorde net op de radio een hele geheimzinnige burgemeester, die maar vooral niet de namen van De Graafschap en Go Ahead Eagels wilde noemen.

De Groene Scout

Well-known member
Maakt niet zo veel uit waar je speelt, er staat gewoon nog een rekening open tussen beide clubs.
Een oefenpotje van DEO (Dijkhoek En Omstreken) is om diezelfde reden ook afgeblazen.

de waan

Well-known member
Bij de heenwedstrijd in Harderwijk was ook al trammelant geweest. Alleen toen tussen bezopen DOVO-fans en Harderwijkse ettertjes. Wat een treurigheid.

de waan

Well-known member
Op basis van de huidige stand van zaken zal dit de indeling van de hoofdklassen op zondag worden denk ik:
https://www.google.com/maps/d/edit?...0&authuser=0&mid=1A-l1AD-GziD8urQDJGjW_yw33TA

De lichtere blokjes zijn de onzekere factoren. En veel is nog afhankelijk van met name de play-offs voor promotie. Als De Bataven, UDI'19, OSS'20 en EHC promoveren ten koste van OFC, Sneek, De Dijk en Quick'20 is de verhouding noord/zuid behoorlijk anders.

Clubs die afhankelijk daarvan kunnen verschuiven: Silvolde (naar Zuid), De Bataven, RKHVV, Woezik, Alverna (naar Noord), IFC, RKAVV, Quick, DHC (naar Zuid).

Een variant op de indeling volgens bovenstaand kaartje is nog: De Bataven, RKHVV, Alverna en Woezik naar Noord en IFC, RKAVV, Quick en DHC naar Zuid. Dan wordt de "pijn" wat eerlijker verdeeld.

Laatst bewerkt:
Bovenaan