Nacompetitie topamateurs 2015-2016

Forza AZ

Well-known member
Ik had me gebaseerd op jou eerdere post, maar het is toch weer anders?
Ik denk dat je een vergissing hebt gemaakt met de volgorde van de "3e periode" en de vervangende periode. Als er geen 3e periode is gespeeld dan wordt die eerst uitgedeeld aan de hoogste in de eindstand zonder periode, en daarna pas wordt aan de volgende club de vervangende periode van de kampioen uitgedeeld.

Het blijft inderdaad wel eens lastig in de klasses waar clubs zich tijdens het seizoen teruggetrokken hebben.

Joost

Well-known member
Ik denk dat je een vergissing hebt gemaakt met de volgorde van de "3e periode" en de vervangende periode. Als er geen 3e periode is gespeeld dan wordt die eerst uitgedeeld aan de hoogste in de eindstand zonder periode, en daarna pas wordt aan de volgende club de vervangende periode van de kampioen uitgedeeld.

Het blijft inderdaad wel eens lastig in de klasses waar clubs zich tijdens het seizoen teruggetrokken hebben.

Ik zag later pas dat jou post nog weer was verbeterd. Het probleem bij zulke gevallen is dat er vaak niets over wordt gedocumenteerd door de bond.

Unregistere

Well-known member
Bij de zondag zijn de teams uit de drie afdelingen wel keurig gehusseld. Blijft jammer dat dit voor de zaterdag niet kon, maar goed, het is niet anders.

Joost

Well-known member
De nacompetitie 1e-HK is op zondag en vervolgens op donderdag. Met afstanden als Vlissingen-Meerssen, Tilburg-Geleen, Heerlen-Heesch, Winschoten-Hengelo en Nijmegen-Barger Oostveld is dat toch wel merkwaardig.

Ik vraag me af of al die teams compleet zijn want niet iedereen kan op zulke korte termijn vrije uren plannen bij zijn werkgever.

Forza AZ

Well-known member
De nacompetitie 1e-HK is op zondag en vervolgens op donderdag. Met afstanden als Vlissingen-Meerssen, Tilburg-Geleen, Heerlen-Heesch, Winschoten-Hengelo en Nijmegen-Barger Oostveld is dat toch wel merkwaardig.

Ik vraag me af of al die teams compleet zijn want niet iedereen kan op zulke korte termijn vrije uren plannen bij zijn werkgever.
Er zijn 3 rondes, dus alles op zondagen plannen kan ook niet, want dan zijn de clubs pas klaar op 26 juni.
Wel hadden ze in plaats van de 3e ronde alleen in weekenden plannen dat met de 1e ronde kunnen doen. Dan zouden minder clubs midweeks moeten reizen.

Unregistere

Well-known member
Keeper Mustafa Amezrine (Noordwijk) kreeg gisteren rood in de bekerfinale. Die is er dus sowieso de eerste pot van de nacompetitie niet bij. Benieuwd of ze Van der Sar weer optrommelen...

Joost

Well-known member
Be Quick, OFC en Quick 20 hard op weg naar de derde divisie. Die andere pot werd gelijk.

de waan

Well-known member
De derby komt terug. Had ik overigens liever niet gehad.

Is toch juist mooi man. Na vijf seizoenen eindelijk weer eens een derby. Of speel je liever tegen een ploeg uit Zuid Limburg?

Ga er alleen wel vanuit dat we hem dan ook gewoon winnen. :oops:

Gaat de KNVB nog iets doen met het dossier OFC trouwens? Anders voorzie ik alweer dat we komend seizoen opnieuw niet met alle clubs eindigen.

de waan

Well-known member
Wat betreft de Noordelijke hoofd- en eerste klassers vond ik de volgende uitslagen wel opvallend
Be Quick 1887 - DHC 4 - 0 ( Be Quick komend seizoen derde divisie )
Orion - SVBO 0 - 5 ( mooie eerste stap van SVBO, maar de weg is lang )
Achilles 1894 - FVC 1 - 5 ( Achilles met Theo ten Caat komend seizoen 1e klasser )

Dat zijn inderdaad wel opvallende uitslagen. Orion is met een behoorlijk hoog puntenaantal tweede geworden. En ik had Achilles toch ook wel een stuk sterker ingeschat dan FVC.

Be Quick is natuurlijk dikke prima. Hup, Andy :duim:

Joost

Well-known member
Het lijkt erop dat de clubs uit Hoofdklasse C die zich voor de Hoofdklasse van volgend jaar hebben geplaatst er waanzinnig veel kilometers op vooruit gaan. Er ontstaat een mooie scheidslijn waarbij de clubs uit Oost-Brabant, Limburg en het zuiden van Gelderland de helft van alle Hoofdklassers kunnen vormen.

Ik acht de kans momenteel zelfs best wel groot dat IFC komend jaar MSC en Heerenveen op bezoek krijgt.

Unregistere

Well-known member
Dat zou een verrassende indeling zijn voor IFC, Joost. Denk niet dat ze zelf op dit moment rekening houden met tegenstanders uit het noorden...

Als ik nu zo eens naar de nacompetitie voor zaterdag kijk, dan zie ik toch wel wat opvallende resultaten.

Heinenoord - Oranje Wit 4-0 (kwam hard aan in het Dordtse kamp, ze hadden gedacht een goede kans te maken en gingen er direct dik af)

Lijkt er dus op dat Heinenoord met Balk en Go-Ahead Kampen (speelden 1-1) gaat strijden om de poulewinst.

Dan komen ze in de finale vermoedelijk Bennekom of Sliedrecht tegen. Bennekom begon met een 2-1 overwinning op Nootdorp, morgen speelt Sliedrecht de eerste wedstrijd uit in Nootdorp.

In groep 2 is het voor Brielle belangrijk om morgen niet te verliezen bij Berkum, dat na de 4-1 nederlaag bij SVZW wel uitgeschakeld lijkt. Lukt dat, dan kan Brielle het misschien zaterdag thuis afmaken tegen SVZW. Zal niet makkelijk zijn, maar ook niet onmogelijk.

In de andere poule lijken FC Breukelen en FC 's-Gravenzande om de finaleplaats te strijden. SVL koerst af op degradatie na de thuisnederlaag tegen Breukelen, maar heeft nog wel twee potjes te gaan.

In groep 3 is XerxesDZB dus niet best begonnen. 1-1 tegen ASV Dronten, dat betekent dat ze morgen wel moeten winnen bij Roda '46. Anders valt het doek voor de Rotterdammers.

Rijsoord verloor in de andere poule bij Nunspeet (3-2) en krijgt het dus lastig om nog in de finale te komen. Nunspeet en Zwaluwen '30 hebben na de eerste wedstrijd in elk geval de beste papieren.

Bovenaan