NAC Nieuws topic

Joost

Well-known member
Vreemd dat de ene al 3x een schorsing heeft gehad en de andere nog niet.

Maar goed, Vreven verdient een standbeeld!
Verbeek heeft al een schorsing gehad dit seizoen.

In zijn tijd bij Bochum heeft hij ook een keer een flinke boete gehad voor zijn gedrag.
 

zwammy

Well-known member
Totdat ze op 1 doelpunt na geen kampioen worden. Is gewoon onrecht, mag je op reageren. Zolang er niet gescholden of geweld wordt gebruikt is het geoorloofd. Worde als club genaaid. Maar gelukkig niet de eerste keer.
 

SanMark.

Well-known member
Totdat ze op 1 doelpunt na geen kampioen worden. Is gewoon onrecht, mag je op reageren. Zolang er niet gescholden of geweld wordt gebruikt is het geoorloofd. Worde als club genaaid. Maar gelukkig niet de eerste keer.

Je heb reageren en je als een debiel gedragen.
 

zwammy

Well-known member
De straf is achterlijk omdat Vreven is weggestuurd zonder duidelijke reden. Roepen dat iets geen pingel is. Zolang hij hier geen strafbare feiten pleegt is het gewoon een lachertje om hem hier voor na de tribune te sturen, laat staan achteraf nog een straf te geven. Maar goed, volgens de 4e man deed Vreven onbehoorlijk, volgens de grens was het een penalty. Alleen Nijhuis heeft perfect gefloten zaterdag. HUP Vreven, HUP Penders en HUP NAC!
 

SanMark.

Well-known member
Die straf is toch omdat Vreven een herhalingsdader is.

Ik begrijp dat het allemaal niet aan Vreven ligt. Het is de schuld van de KNVB.






























en de

130403_74789_E6sSQOO.jpg
 

zwammy

Well-known member
Ja, vervelend als iemand een andere mening dan jou heeft. Leuke grap, voortaan gelijk achter de tekst anders verneukt het, het topic zo :duim:
 

vakx2.0

Banned
De straf is achterlijk omdat Vreven is weggestuurd zonder duidelijke reden. Roepen dat iets geen pingel is. Zolang hij hier geen strafbare feiten pleegt is het gewoon een lachertje om hem hier voor na de tribune te sturen, laat staan achteraf nog een straf te geven. !

Mee eens. Het is een clown en idioot, maar hij zie niets raars.
 

Joost

Well-known member
De straf is achterlijk omdat Vreven is weggestuurd zonder duidelijke reden. Roepen dat iets geen pingel is. Zolang hij hier geen strafbare feiten pleegt is het gewoon een lachertje om hem hier voor na de tribune te sturen, laat staan achteraf nog een straf te geven. Maar goed, volgens de 4e man deed Vreven onbehoorlijk, volgens de grens was het een penalty. Alleen Nijhuis heeft perfect gefloten zaterdag. HUP Vreven, HUP Penders en HUP NAC!

Vreven zegt anders zelf wel dat het terecht is.

"Ik ben schuldig", geeft trainer Stijn Vreven toe drie dagen na zijn rode kaart tegen Feyenoord. Daarom legt hij zich neer bij zijn derde schorsing in vier maanden. Hij heeft in januari al ondervonden dat het zinloos is om in beroep te gaan, hij besteedt zijn tijd liever in NAC.

"Hij heeft gezegd dat het geen fout was van de keeper. Dan houdt het op voor mij en heeft het geen enkele zin om in beroep te gaan. Ik weet dat ik niet mag reageren op de scheidsrechter, toch heb ik dat gedaan. Dan moet ik boeten voor mijn fouten en de gevolgen accepteren", zegt hij tegen BN De Stem. Dat betekent: een schorsing van drie wedstrijden, plus traktatie voor de selectie. "Ik heb een aantal taarten voor de spelers meegenomen en gezegd dat ik in de fout ben gegaan. Ik vind het belangrijk om dat te benoemen naar mijn spelers."

Kijk voor de gein even Roda v Heerenveen terug van vorig jaar om te zien waarvoor Nijhuis iemand wegstuurt.
 

zwammy

Well-known member
Mooie PR vanuit NAC inderdaad. Vreven gaat niet in beroep omdat het geen nut heeft. Nijhuis zal wel vaker fouten gemaakt hebben, net als Vreven wel eens doet.
 

zwammy

Well-known member
Mooie column over Vreven:

De interviews van Stijn Vreven met NOS, FOX en Omroep Brabant na NAC–Feyenoord waren genot. Daar stond hij: een ingehouden, maar duidelijk zichtbare ergernis. Een vaatje buskruit dat op ontploffen stond, edoch, met een triomfantelijke blik in zijn ogen. Het journaille wilde het hebben over het wegsturen naar de tribune, Vreven vond dat bijzaak. Irrelevant. Hij wilde het hebben over de wedstrijd. Er was vandaag maar ??n ding van belang: winnen van Feyenoord. En dat was gelukt. H?e? Ook irrelevant. Een discutabele penalty is ook een penalty. Zijn tirade in de vierde minuut was hartverwarmend. ‘Een 110% penalty en rode kaart’, noemde hij het. Mwoa, je k?n ‘m geven, Nijhuis deed het niet.

Later, op de tribune, ging het gewoon door. Schreeuwen, opstoken, meeleven, coachen. Clownesk? Een dorpsgek? Voor de b?hne? Nee, dit is geen act, dit is gemeend en uit het hart. Zeker, een recidivist, want dit ?s Vreven. Dit is een man die zichzelf vergeet en maar ??n ding voor ogen heeft: winnen. NAC in de eredivisie houden. Robert Maaskant sloopte eens een dugout, meer soortgelijke incidenten rond NAC-trainers kan ik me niet heugen. Maaskant deed het uit onmacht; hij kreeg het niet aan de praat, degradatie was onvermijdelijk. Bij Vreven is het geen onmacht. Hij port, pookt, leeft mee, schreeuwt en is simpelweg een supporter die zijn ploeg naar een overwinning wil schreeuwen.

Een veelgehoord kritiek op NAC is het hoge aantal huurlingen. Zo kun je niet bouwen en zo kan de achterban zich niet identificeren met spelers. Dat eerste klopt feitelijk, maar wie bouwt wel in de eredivisie? Voor het NAC-publiek lijkt het niet uit te maken. Het heeft spelers als Umar Sadiq, Manu Garc?a en Angeli?o allang in de armen gesloten. Dat identificeren heb ik nooit begrepen. Hoe kun je je identificeren met een voetballer? 25 jaar geleden keek ik wel op tegen spelers. Tegen Pierre van Hooijdonk, John Lammers, Ton Lokhoff. En ik droomde ervan eenzelfde snorretje te kweken als dat van Jack Koumans. Maar identificeren?

NAC-supporters zijn op hun best als er een vermeende overtreding wordt gemaakt en de scheids niet fluit. De welbekende vlam in de pan, de massale fluitconcerten. Minutenlange tirades, terwijl vrijwel iedereen weet dat er niets aan de hand was. Het vuurtje opstoken, leven in de brouwerij brengen. H?e NAC wint is onbelangrijk. Als er maar gewonnen wordt; bij voorkeur met een beukend NAC, bij voorkeur door toedoen van supporters. Volgens diverse media zou Vreven ongeschikt zijn om trainer in het profvoetbal te zijn; hij vervult immers een voorbeeldfunctie en de angst bestaat dat de jeugd zijn gedrag kopieert. Lijkt mij vergezocht.

Vreven is geen voorbeeld, Vreven is een spiegel. En als je je er niet in herkent, is het jouw evenbeeld niet. Want zaterdagavond bewees Stijn Vreven eens te meer: met hem kan het NAC-publiek zich identificeren. De rust en de redelijkheid zelve buiten het veld, ??n brok passie en vastbeslotenheid erbinnen. Vreven is alles wat de NAC-supporter is, alles wat de NAC-supporter wenst. Het is letterlijk decennia geleden dat dat gebeurd is. NAC zou een geweldig statement maken als ze zijn contract juist nu verlengen.
 

zwammy

Well-known member
Vanmorgen om 9 uur de vvk voor WII begonnen voor de club van 1912. B-Side, Vak G al uitverkocht, ere nog 50 kaarten. Verwachting is dat deze morgenvroeg als de verkoop voor seizoenkaarthouders begint snel verkocht zijn. Dan zijn alleen Twente op de dinsdagavond en Heracles op de woensdagavond niet uitverkocht geweest. Benieuwd hoe NAC denkt aan uitbreiding van het stadion. Wanneer je met deze stand al zo vol zit kan het niet anders zijn dan dat er naar uitbreiding gekeken moet worden.
 

hipp00

New member
Vanmorgen om 9 uur de vvk voor WII begonnen voor de club van 1912. B-Side, Vak G al uitverkocht, ere nog 50 kaarten. Verwachting is dat deze morgenvroeg als de verkoop voor seizoenkaarthouders begint snel verkocht zijn. Dan zijn alleen Twente op de dinsdagavond en Heracles op de woensdagavond niet uitverkocht geweest. Benieuwd hoe NAC denkt aan uitbreiding van het stadion. Wanneer je met deze stand al zo vol zit kan het niet anders zijn dan dat er naar uitbreiding gekeken moet worden.

Met Goetzee en Smulders aan het roer is dat niet nodig. Voor je het weet is NAC een stabiele middenmoter met leuk voetbal en dan stroomt het stadion zo leeg. Bij NAC zit het alleen vol als het slecht gaat.
 

zwammy

Well-known member
Haha inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik nu al Amstel accepteer, dat had ik ook niet verwacht. We worden mild.
 
Bovenaan