NAC Nieuws topic

zwammy

Well-known member
Ik kan me niet voorstellen dat de afspraak positief uitkomt voor NAC. Maar laten we eerlijk zijn, Garcia anderhalf en vooral Angelino een jaar zien ballen hier kan geen opleidingsvergoeding of Ashley Smith Brown tegen op :D

En de spelers die we wel kunnen halen zijn niveau Vloet, gade geen 15e mee worden hoor.
 

Batigoal

Well-known member
Vreven heeft na de wedstrijd vanmiddag aangegeven te vertrekken bij NAC. Faber wordt genoemd als opvolger.
 

zwammy

Well-known member
2 nieuwe records:

- De 1-0 van Paolo Fernandes was het 1.250ste doelpunt van NAC in de Eredivisie op eigen terrein. NAC is de tiende club die deze mijlpaal bereikt heeft.

- Manu Garc?a heeft het eredivisierecord succesvolle dribbels afgepakt van Oussama Assa?di, die in 2010/2011 namens SC Heerenveen 114 keer dribbelde met een succesvolle afloop. Het nieuwe record, met nog ??n wedstrijd te spelen, staat nu op 116 succesvolle dribbels.
 

zwammy

Well-known member
De nieuwe fase van Smulders

Afgelopen zondag werd duidelijk dat er volgend seizoen een nieuwe trainer voor de groep staat. Afgelopen maandag gaven Smulders en Vreven uitleg over hun gezamenlijk keuze om uit elkaar te gaan. Een van de dingen die Smulders zei ging over de volgende fase. Maar wat betekend dit nou? BN deStem ging op onderzoek uit.

Volgens Smulders moet de volgende fase in het teken staan van zelf opgeleide en zelf aangetrokken spelers. Door dit kapitaal zou NAC op termijn twee ? drie spelers kan aantrekken om het team te versterken. De technisch directeur is van mening dat NAC te veel op de huurlingen van Manchaster City leunt. Dit is leuk voor op de korte termijn, maar het is funest voor de transferwaarde in de selectie. “Nu staan gemiddeld vier tot vijf spelers van City in de basis. Het is de bedoeling dat onze eigen spelers steeds meer gaan spelen. Op dit moment is dat niet mogelijk, omdat de spelers van City in potentie beter zijn dan onze eigen jongens. Als we het gat kleiner kunnen maken, zal er een tendens ontstaan dat we steeds minder City-spelers in de basis hebben staan.” Toch blijft de basis van de samenwerking met City hetzelfde. Een vast aantal huurlingen en hulp op alle andere voetbal gerelateerde zaken. “De aanvoer vanuit Manchester blijft kwantitatief hetzelfde: jaarlijks vier tot zes spelers.”

Daarnaast laat Smulders weten graag nog een samenwerking aan te gaan. Waar NAC spelers van het EDS kan lenen, hoopt Smulders op een Eerste Divisie club die een aantal spelers van NAC kan huren. Hierdoor kunnen jonge talentvolle jongens uit de eigen opleiding sneller klaargestoomd worden voor het eerste elftal. “De stap naar de eredivisie is voor veel jonge spelers gigantisch. Daarom willen we ook graag een samenwerkingsverband aangaan met een club in de Jupiler League. En proberen we een vast team te maken van ons tweede elftal. Mounir El Allouchi is een perfect voorbeeld van hoe het zou moeten gaan. Hij is uitgeleend geweest aan Helmond Sport en kwam met veel meer wedstrijden en ervaring in de benen terug. Nu is hij wel inzetbaar in de eredivisie, heeft daarin meer dan dertig wedstrijden gespeeld en brengt zodoende volgend jaar de ervaring in die we dit seizoen tekort kwamen. Met onze andere talentvolle spelers moet het net zo gaan.”

Duidelijk, Vreven wilde dus de stapen sneller maken dan dat NAC wil. Dan houdt het inderdaad op.
 

hipp00

New member
Duidelijk, Vreven wilde dus de stapen sneller maken dan dat NAC wil. Dan houdt het inderdaad op.

Denk dat het iets genuanceerder ligt.
In mijn interpretatie: Smulders wil ook stappen zetten m.b.t. de jeugdopleiding en verdere professionalisering van de staf (spitsentrainer, video-analyse, medische begeleiding e.d.) en Vreven wil al het geld besteden aan spelers voor het eerste elftal.
Vreven wilde dus vooral op korte termijn scoren en Smulders mikt meer op (middel)lange termijn succes, dat je dan wel langer en structureler kan volhouden.
Verdere profssionalisering en uitbreiding van de begeleidingsstaf rondom het eerste elftal, betekent ook dat de trainer niet alleen de spelers, maar ook de staf moet kunnen managen.
Ik kan mij voorstellen dat Smulders enige twijfels heeft of Vreven dergelijke management-skills heeft.
Vreven begon al tegen zijn houdbaarheidsdatum aan te lopen, dus ik heb er begrip voor dat Vreven en NAC niet met elkaar verder gaan. Scheelt waarschijnlijk een afkoopsom in december.
 

zwammy

Well-known member
Jep, helemaal mee eens. Duidelijk. Maar of dan nu Faber, vd Gaag of Steijn de goede keuzes zijn weet ik dan ook niet.
 

zwammy

Well-known member
Kan ManCity niet even een trainer stallen?

De bedoeling is dat NAC straks alleen nog maar spelers gaat krijgen die of een jaar rijpen voor city of daarna doorverkocht worden en wij blij zijn zon spelers een keer in Breda te hebben zien spelen. Dus dan zou het vreemd zijn er een trainer van City neer te zetten.
 
Bovenaan