MSC

Arjen

Member
Hebben ze geen tweede elftallen dan?
Uiteraard wel, echter speelt het 2e van de zondag res. 4e klasse dus daar zal de ambitie van de spelers niet liggen.
Het 2e van de zaterdag speelt volgens mij zelfs res. 5e of 6e klasse en is daarmee dus puur recreatief.
Daarbij weet ik dat aan nieuwe, jonge, spelers beloften zijn gedaan zoals een minimaal aantal wedstrijden in zondag 1.

de waan

Well-known member
Of iedere midweek een oefenwedstrijd voor de spelers van zaterdag 1 en zondag 1 die niet in actie zijn gekomen.

Denken in oplossingen.

Unregistere

Well-known member
Ja, dan is het inderdaad wel verstandig om midweeks te oefenen. Volgens mij zijn er best veel clubs die zoiets wel zien zitten, dus zou moeten lukken.

SanMark.

Well-known member
Een nieuwe speler voor MSC.

MSC versterkt zich met de 27-jarige Richard Baharila. De rechtsbenige verdediger/middenvelder speelt sinds 2011 voor Baronie Breda, de huidige koploper in de zondag Hoofdklasse B. Daarvoor speelde hij onder meer bij FC Emmen, HHC Hardenberg, Willem II en Helmond Sport.

Hij is verhuisd of MSC gaat hem een uitstekend salaris betalen.

bqandy

Well-known member
Trainer Jan Derk Brandsma is terug bij MSC. Wel zonder zijn maatje Leo Blom.
Brandsma gaat onder meer het beloftenteam trainen. Dus niet het eerste.
De beloften spelen in een regiocup op maandag en vrijdagavond met clubs als Alcides, Achilles 1894, Be Quick 1887, Hoogeveen. Emmen, SWZ Sneek en SVBO. Dat zijn niet echt tweede elftallen, maar meer de nummers 12 tot en met 22 van de clubs en eventueel jeugd.

Arjen

Member
Trainer Jan Derk Brandsma is terug bij MSC. Wel zonder zijn maatje Leo Blom.
Brandsma gaat onder meer het beloftenteam trainen. Dus niet het eerste......
Kwestie van tijd denk ik nu Zandink heeft aangegeven te stoppen aan het eind van dit seizoen.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Mug

Member
Wanneer MSC terug valt naar de eerste klasse is de noodzaak voor weekendvoetbal ook niet meer aanwezig .Het hele noorden is volgend seizoen haast niet meer aanwezig in de hoofdklasse, wat een armoede. Of is het gezond verstand?

SanMark.

Well-known member
Wanneer MSC terug valt naar de eerste klasse is de noodzaak voor weekendvoetbal ook niet meer aanwezig .Het hele noorden is volgend seizoen haast niet meer aanwezig in de hoofdklasse, wat een armoede. Of is het gezond verstand?
Het geld is op of het word wat anders besteed.

Maar ik vermoed voornamelijk op, want bv bij Alcides zijn die tonnen per jaar die tot een jaar of 3 terug in de selectie werden gepompt niet in de jeugdopleiding gaan zitten.

SanMark.

Well-known member
Nu vind ik Genemuiden en FB niet echt bij het noorden horen, zelfs Staphorst zou je vraagtekens over kunnen zetten.

En als je Genemuiden en FB meeneemt waarom dan de Zwolsche teams niet ?

SanMark.

Well-known member
Donderdag a.s. gaat het bestuur van MSC, Jonkers en consorten, de leden bijpraten over de visie die het bestuur heeft op het prestatievoetbal van de senioren van MSC.
Gaan ze kiezen voor doorgaan op dezelfde manier, voor minder betalen en een paar treetjes lager of voor prestatievoetbal op zaterdag ?
In ieder geval komt er de laatste tijd niks meer naar buiten van Jonkers over gemixte hoofdklassen.

En daarnaast is er nog een commissie bezig om te kijken naar een fusie tussen de drie Meppelerclubs op Ezinge.

Zeer aparte timing om juist nu je visie naar buiten te brengen, want die kan over 3 a 4 maand wel weer heel anders zijn mocht het tot een echte fusie komen. ( waar ik niet in geloof)

Geruchten hier zingen dat het prestatie voetbal op zaterdag word.

En bij een fusie zien FC Meppel en Alcides , MSC meer als een noodzakelijk kwaad dan als een toevoeging.

SanMark.

Well-known member
Het zijn dan ook allemaal spelers van buiten de club. Dus dat is niet zo vreemd als er niet meer betaald zou worden. Maar dat is nu dus nog speculeren .

SanMark.

Well-known member
Ik zou het zeer verrassend vinden puur en alleen al dat je nu een commissie hebt die een fusie aan het onderzoeken is, en die waarschijnlijk aan het werk is met een x aantal opdrachten die ze van de clubs hebben gekregen, en dan gaat op eens tijdens het onderzoek daarna een club van speeldag veranderen.

SanMark.

Well-known member
Binnen 3 jaar voetballen die 2de klasse en om hun ego te strelen is de volgende intentie om in de eerste klasse te komen zodat ze boven FC Meppel komen te voetballen.

Bovenaan