Precies datzelfde dacht ik ook.
Maar Mug gooit het op mooie praatjes van MSC en op geld.
Die jongens zullen toch ook wel door hebben dat op dit moment het niveau hoger is bij MSC dan bij Alcides en zeker bij Meppel.
Ik snap dat voor jongens van een jaar of 18 een extra zakcentje mooi meegenomen is, maar betalen ze bij MSC voor zulke jongens die nog niks bewezen hebben nou zoveel meer dan Alcides ?
Heeft MSC zoveel meer geld te besteden dan Alcides ?
Of is het een principe dat Alcides niets, of alleen een vrijwilligersvergoeding betaalt ?
Overigens is het trouwens bepaald niet nieuw dat spelers van de eerste klasse en hoger vrij gemakkelijk verkassen voor wat ( extra ) geld.
En soms kun je spelers ook wat makkelijker paaien via extra zaken zoals een "trainingskamp" in Zuid Europa of andere wat meer materi?le vergoedingen.
Overigens valt het me op dat MSC de laatste tijd zijn spelers niet meer zozeer uit de regio Hoogeveen haalt.
Misschien dat ook het vertrek van teammanager Andres Hoogeveen uit Hoogeveen daarmee te maken heeft.
Het is razend knap van MSC dat ze nog steeds op zo'n hoog niveau kunnen acteren met hun eerste team. Want het moet allemaal met geld van sponsoren gedaan worden want 'eigen spelers' die het niveau aankunnen hebben ze niet. Daarnaast kunnen ze maar moeilijk met hun zaterdag team uit de 5de klasse komen, geen tweede team op de zondag, eens een geweldige dames afdeling die volledig op zijn gat lag en sinds dit jaar weer is opgestart. Ze hebben de afgelopen 4 a 5 jaar alles op het eerste team gegooid en de rest van de club volledig verwaarloosd.
Bij Alcides word ook nog gewoon betaald alleen zijn ze wel gestopt met de zeer hoge salarissen tot een paar jaar terug die er verdiend konden worden. Daarnaast heeft Alcides nooit de rest van hun club verwaarloosd in de jaren dat er veel betaald werd. Dat is toch een verschil.
Enige waar je echt de credits voor moet geven aan MSC is de geweldige scouting waar ze elk jaar mee komen door spelers van andere clubs te halen die lager voetballen.
En ook in de jaren dat de spelers 'achter Hoogeveen ' vandaan kwamen , kwamen de spelers ook wel uit andere plekken.
EDIT
Andres Hoogeveen kwam uit Hollandseveld. En zoveel jaar is hij geen team manager geweest bij MSC.