MSC

bqandy

Well-known member
De potentie zat er gisteren tegen Achilles 1894 dus wel in. Stukje gekeken via RTV Drenthe. Maar dat was een totaal ander MSC dan vorige week. Wat de Meppelers toen nalieten deden ze zaterdagavond wel.
 

Arjen

Member
MSC voegt de ene na de andere jeugdspeler toe aan de selectie voor komend seizoen. Zullen die allemaal hoofdklasse-waardig zijn of wordt het 2e (geheel terecht overigens) weer op niveau gebracht?
 

noordooster

Well-known member
Het zou mij niet verbazen dat wanneer MSC het tweede elftal weer op niveau gaat krijgen, ingedeeld gaat worden in de reserve eerste klas. Goede connecties bij de KNVB.

Dat zou mij wel verbazen. Met welk recht zou MSC 2 zomaar opeens 3 klassen hoger mogen worden ingedeeld en mogen andere clubs dat niet.
Ik heb trouwens MSC de laatste jaren ook regelmatig zien verkondigen , dat ze hun za 1 als opleidingsteam zien.
 

Mug

Member
Dat zou mij wel verbazen. Met welk recht zou MSC 2 zomaar opeens 3 klassen hoger mogen worden ingedeeld en mogen andere clubs dat niet.
Ik heb trouwens MSC de laatste jaren ook regelmatig zien verkondigen , dat ze hun za 1 als opleidingsteam zien.

Mijn idee is dat MSC elk jaar hun beleidsplan aanpast, in afwachting van de nieuwe KNVB plannen. Het lijkt mij vrij lastig om met een selectie van 20 man te werken en voor de afvallers geen vangnet te hebben. Vandaar waarschijnlijk ook het grote verloop van net niet spelers. Ik vind het wel knap om talentvolle jeugdspelers, eerst een paar jaar bij de buren te stallen en wanneer zij senior speler zijn, weer terughalen.
 

SanMark.

Well-known member
MSC was gisteren ook lekker bezig. Een 53 jarige assistent die in viel een keeper in de spits en nog een keeperstrainer op de bank als wissel.

Prima beleid wat MSC erop na houdt.

Gewoon nog wat spelers erbij kopen.
 

Mug

Member
MSC was gisteren ook lekker bezig. Een 53 jarige assistent die in viel een keeper in de spits en nog een keeperstrainer op de bank als wissel.

Prima beleid wat MSC erop na houdt.

Gewoon nog wat spelers erbij kopen.

MSC heeft gewoon goed gepresteerd deze kompetitie ondanks deze nederlaag en dat er deze wedstrijd wat personele problemen waren, overkomt wel meerdere clubs. Ik wens de beleidsmakers veel succes en volgend jaar staan ze er gewoon weer in de middenmoot.
 

noordooster

Well-known member
MSC heeft gewoon goed gepresteerd deze kompetitie

Klopt , in de afgelopen 2 seizoenen waren ze toch behoorlijk veel goede spelers kwijtgeraakt.
Desondanks handhaven ze zich dit seizoen redelijk gemakkelijk in de hoofdklasse.
Er werd me ooit verteld, dat HHC graag Justin Benjamins erbij wil hebben, maar daar heb ik verder officieel helemaal niets over gehoord.
Ook niet trouwens dat Justin weer terug zou gaan naar Elim om weer samen te voetballen met zijn vrienden, zijn broer en zijn vader die er trainer is.
Wel is al een poosje bekend dat Joel Huiskes teruggaat naar zijn oude club ZZVV.
NB: Ik las net dat Justin Benjamins, ondanks de interesse van andere clubs, een poos geleden al aangaf nog minimaal een jaar te blijven bij MSC.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Inmiddels heeft MSC de derde jeugdspeler binnen gehaald van Alcides/FC Meppel combinatie. Een plekje in de selectie en een mooi zakgeld en je hoeft zelf geen jeugd op te leiden. Indien geen basisspeler, heel jaar op de bank.Ik weet ook wel hoe het werkt , maar wat triest . En maar roepen , wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.
 

noordooster

Well-known member
Inmiddels heeft MSC de derde jeugdspeler binnen gehaald van Alcides/FC Meppel combinatie. Een plekje in de selectie en een mooi zakgeld en je hoeft zelf geen jeugd op te leiden. Indien geen basisspeler, heel jaar op de bank.Ik weet ook wel hoe het werkt , maar wat triest . En maar roepen , wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Gaat MSC zijn beleid wijzigen ? Zoeken ze het nu wat dichter bij huis ?
Enkele jaren geleden haalden ze allemaal spelers van buurtclubs uit plaatsen als Elim, Hollandscheveld, Noordscheschut en Zuidwolde.
 

de waan

Well-known member
Je kunt je ook de vraag stellen waarom Alcides/FC Meppel het kennelijk niet lukt die spelers aan zich te binden.
 

SanMark.

Well-known member
Gaat MSC zijn beleid wijzigen ? Zoeken ze het nu wat dichter bij huis ?
Enkele jaren geleden haalden ze allemaal spelers van buurtclubs uit plaatsen als Elim, Hollandscheveld, Noordscheschut en Zuidwolde.

MSC wijzigt hun beleid niet. Ze hebben een goede scouting en geld om spelers te halen. Die halen ze niet alleen achter Hoogeveen vandaan maar ook uit Heerenveen en bv Oldemarkt. En in dit geval zijn er dus spelers uit Meppel ook gevoelig voor een paar centen om bij MSC te voetballen.
 

Mug

Member
Je kunt je ook de vraag stellen waarom Alcides/FC Meppel het kennelijk niet lukt die spelers aan zich te binden.

Een plekje bij de selectie , want die moet aangevuld worden en een worst voorhouden met mooie praatjes en natuurlijk een mooie vergoeding. Ik wens ze veel succes toe. Dit is geen jaloezie maar gewoon jeugdspelers naar de kloten helpen.
 

noordooster

Well-known member
Je kunt je ook de vraag stellen waarom Alcides/FC Meppel het kennelijk niet lukt die spelers aan zich te binden.

Precies datzelfde dacht ik ook.
Maar Mug gooit het op mooie praatjes van MSC en op geld.
Die jongens zullen toch ook wel door hebben dat op dit moment het niveau hoger is bij MSC dan bij Alcides en zeker bij Meppel.

Ik snap dat voor jongens van een jaar of 18 een extra zakcentje mooi meegenomen is, maar betalen ze bij MSC voor zulke jongens die nog niks bewezen hebben nou zoveel meer dan Alcides ?
Heeft MSC zoveel meer geld te besteden dan Alcides ?
Of is het een principe dat Alcides niets, of alleen een vrijwilligersvergoeding betaalt ?

Overigens is het trouwens bepaald niet nieuw dat spelers van de eerste klasse en hoger vrij gemakkelijk verkassen voor wat ( extra ) geld.
En soms kun je spelers ook wat makkelijker paaien via extra zaken zoals een "trainingskamp" in Zuid Europa of andere wat meer materi?le vergoedingen.

Overigens valt het me op dat MSC de laatste tijd zijn spelers niet meer zozeer uit de regio Hoogeveen haalt.
Misschien dat ook het vertrek van teammanager Andres Hoogeveen uit Hoogeveen daarmee te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Precies datzelfde dacht ik ook.
Maar Mug gooit het op mooie praatjes van MSC en op geld.
Die jongens zullen toch ook wel door hebben dat op dit moment het niveau hoger is bij MSC dan bij Alcides en zeker bij Meppel.

Ik snap dat voor jongens van een jaar of 18 een extra zakcentje mooi meegenomen is, maar betalen ze bij MSC voor zulke jongens die nog niks bewezen hebben nou zoveel meer dan Alcides ?
Heeft MSC zoveel meer geld te besteden dan Alcides ?
Of is het een principe dat Alcides niets, of alleen een vrijwilligersvergoeding betaalt ?

Overigens is het trouwens bepaald niet nieuw dat spelers van de eerste klasse en hoger vrij gemakkelijk verkassen voor wat ( extra ) geld.
En soms kun je spelers ook wat makkelijker paaien via extra zaken zoals een "trainingskamp" in Zuid Europa of andere wat meer materi?le vergoedingen.

Overigens valt het me op dat MSC de laatste tijd zijn spelers niet meer zozeer uit de regio Hoogeveen haalt.
Misschien dat ook het vertrek van teammanager Andres Hoogeveen uit Hoogeveen daarmee te maken heeft.



Het is razend knap van MSC dat ze nog steeds op zo'n hoog niveau kunnen acteren met hun eerste team. Want het moet allemaal met geld van sponsoren gedaan worden want 'eigen spelers' die het niveau aankunnen hebben ze niet. Daarnaast kunnen ze maar moeilijk met hun zaterdag team uit de 5de klasse komen, geen tweede team op de zondag, eens een geweldige dames afdeling die volledig op zijn gat lag en sinds dit jaar weer is opgestart. Ze hebben de afgelopen 4 a 5 jaar alles op het eerste team gegooid en de rest van de club volledig verwaarloosd.

Bij Alcides word ook nog gewoon betaald alleen zijn ze wel gestopt met de zeer hoge salarissen tot een paar jaar terug die er verdiend konden worden. Daarnaast heeft Alcides nooit de rest van hun club verwaarloosd in de jaren dat er veel betaald werd. Dat is toch een verschil.

Enige waar je echt de credits voor moet geven aan MSC is de geweldige scouting waar ze elk jaar mee komen door spelers van andere clubs te halen die lager voetballen.

En ook in de jaren dat de spelers 'achter Hoogeveen ' vandaan kwamen , kwamen de spelers ook wel uit andere plekken.

EDIT

Andres Hoogeveen kwam uit Hollandseveld. En zoveel jaar is hij geen team manager geweest bij MSC.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Andres Hoogeveen begon als teammanager van MSC in 2015-2016 . Zolang is dat ook weer niet geleden.
Oorspronkelijk komt hij uit Hoogeveen , groeide daar op en ging er naar school, voetbalde bij vv Hoogeveen, werkt in Hoogeveen en op zijn facebook pagina staat dat zijn huidige woonplaats Hoogeveen is.
( Maar het zou kunnen dat hij nu in Hollandscheveld woont, of er heeft gewoond. Whatever ook )
 
Bovenaan