MSC

Mug

Member
Het zou mij niet verbazen dat Msc voor Oost gaat, slaan ze de 5de klasse over. Oost begint bij de 4de klasse.
 

SanMark.

Well-known member
Het zou mij niet verbazen dat Msc voor Oost gaat, slaan ze de 5de klasse over. Oost begint bij de 4de klasse.

In Oost is het niveau over het algemeen wel hoger. Dus daar promoveren is geen zekerheidje . En MSC wil graag wat jubel verhalen de wereld in helpen over het nieuwe team.
 

Mug

Member
1jaar Oost en daarna Noord aanvragen, ben je al gepromoveerd zonder kampioen te worden en als je ook nog kampioen word , zit je over een jaar in de derde klasse.
 

noordooster

Well-known member
Ik denk niet dat ze naar Oost gaan. Zeker niet als ze er niet zelf om vragen.
In de vijf vijfde klassen van Noord is plek genoeg lijkt mij , ook als DSZ '16 en Achilles 1894 erbij komen. Twedo za. komt komend seizoen niet meer in de vijfde klasse.
Trouwens, wat SanMark ook zegt, kampioen worden in de vierde klasse Oost wordt moeilijk.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Het is wel de doelstelling om zo snel mogelijk op niveau te spelen. Kunnen ze stoppen met prestatief voetbal op zondag.
 

Joost

Well-known member
Aanvragen om in een ander district te spelen lijkt me toch ook niet mogelijk? Je kunt enkel worden uitgeleend als je niveau in het eigen district al vol zit.
 

noordooster

Well-known member
Aanvragen om in een ander district te spelen lijkt me toch ook niet mogelijk? Je kunt enkel worden uitgeleend als je niveau in het eigen district al vol zit.

Toch wel..
Op zondag willen de "oost" clubs Balkbrug en Dedemsvaart graag in Noord spelen.
Als er plek is wordt dat gehonoreerd en dat is al een aantal malen gebeurd, zoals met Dedemsvaart in het afgelopen seizoen en met Balkbrug in 2014.
De "noord" ploegen op zaterdag Olympia '28 en VHK speelden de afgelopen seizoenen in Oost.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht ook op eigen verzoek.
 

noordooster

Well-known member
MSC heeft vandaag de indeling van de jeugdteams gepubliceerd.
Het komend seizoen hebben ze wel weer A-junioren. 2 Teams zelfs.
Het valt trouwens op dat veel teams wachten met het bekendmaken van de teamindelingen tot na de sluitingsdatum van de overschrijvingen.
Zo voorkom je dat spelers die ontevreden zijn over hun indeling overschrijving kunnen aanvragen naar een andere club.
Het gevaar van zich afmelden bestaat natuurlijk altijd.
En misschien is het invullen van zo'n 20 spelers bij de A1 waarvan er later dan nog een stuk of 6 terug moeten naar de A2 ook een vorm van tactiek ?
 

bqandy

Well-known member
En misschien is het invullen van zo'n 20 spelers bij de A1 waarvan er later dan nog een stuk of 6 terug moeten naar de A2 ook een vorm van tactiek ?

Haha. Men heeft iedereen een basisplaats beloofd? Kom op zeg. Als gastje van een jaar of 17 wil je gewoon iedere week lekker voetballen. Liever in de basis bij A2 dan op de bank bij A1. En als je daar gefrustreerd over bent kun je op zaterdag beter aan je brommer gaan sleutelen dan voetballen. Gewoon mooi dat MSC, net als beide andere clubs uit Meppel, in de toekomst weer uit de jeugd kan putten. Ik verbaasde me er al eerder over dat een plaats als Meppel maar 4 A teams had. Zes is een betere afspiegeling.
 

de waan

Well-known member
Dat is toch wel vrij gebruikelijk, een hele grote selectie die in de loop van de voorbereiding teruggebracht wordt tot een basis van een stuk of 15 spelers.

Overigens hebben we het natuurlijk net over de A1, maar over de JO19 1. ;)
 

noordooster

Well-known member
Haha. Men heeft iedereen een basisplaats beloofd? Kom op zeg. Als gastje van een jaar of 17 wil je gewoon iedere week lekker voetballen. Liever in de basis bij A2 dan op de bank bij A1. En als je daar gefrustreerd over bent kun je op zaterdag beter aan je brommer gaan sleutelen dan voetballen. Gewoon mooi dat MSC, net als beide andere clubs uit Meppel, in de toekomst weer uit de jeugd kan putten. Ik verbaasde me er al eerder over dat een plaats als Meppel maar 4 A teams had. Zes is een betere afspiegeling.

Ik bedoelde meer van: waarom moeten ze zoiets aan het begin van het nieuwe seizoen uitzoeken.
Ze volgen die spelers toch het hele seizoen en dan kunnen ze ze toch gewoon of in A1 of in A2 zetten.
En later kan er toch alsnog geschoven worden .
Nu lijkt het er een beetje op alsof ze het doen om gezeur voor de vakantie te voorkomen of om afmelden te voorkomen.
Nou ja, het viel me gewoon op en meerdere clubs doen dat inderdaad zo.
Ik denk dat Meppel zelfs 7 A-teams krijgt, want bij Fc Meppel staan en 3.
 

bqandy

Well-known member
Ik ben niet anders gewend dan dat in de voorbereiding de definitieve teamindeling kwam. Maar ik zie net dat je die teamindeling van de website van MSC hebt. Men wil dus met 13 A2 junioren beginnen. Wel een erg smalle basis. Er zal dan veel uit de B-jeugd geleend moeten worden.
Ik kan me overigens dat soort potjes wel herinneren als 15-jarige B-junior die mee "mocht" doen met de A2. Al een wedstrijd in de benen. Als linkshalf midvoor gezet, in een soort 4-5-1 systeem. Tegenstanders van 18 jaar, halve kop groter, sneller en met baarden. En uiteraard alle ballen diep achter de verdediging. Kansloos. :)
 

noordooster

Well-known member
Op donderdag 29 december houdt MSC een ingelaste ledenvergadering.
Op de agenda staat de bestuursverkiezing.
Het blijkt dat maar liefst 7 bestuursleden zijn afgetreden of gaan aftreden en niet herkiesbaar zijn.
Dat is bijna het gehele huidige bestuur.
Wat is hier aan de hand ?
 

noordooster

Well-known member
MSC wint het Jan Bralten zaalvoetbaltoernooi.
Dit toernooi staat natuurlijk minder hoog aangeschreven dan het Protos Weering toernooi, maar toch een mooie prijs.
Het waren trouwens nagenoeg allemaal jongens uit de regio Hoogeveen die dat presteerden, zoals Benjamins, Benjamins 2, Koster, Zomer, Fidom en Huiskes.
En leiders Hoogeveen en Schonewille ook uit de gemeente Hoogeveen.
 

Mug

Member
Koerswijziging wat betreft vlaggenschip eerste zondag elftal bij MSC. Zaterdagvoetbal word opgewaardeerd en voor de jeugd wordt misschien samenwerkingsverband gezocht met andere Meppeler clubs.
 

de waan

Well-known member
Ik heb het stuk gelezen op de site van MSC, maar ik vind het nogal een vreemde gedachtenkronkel. De voorzitter vind het kennelijk maar niks dat er allemaal spelers van buiten de club in het 1e spelen (ga je werk als voorzitter doen, denk ik dan) en verder vind hij het vreemd dat de media het 1e toch als vlaggenschip zien. Wat verwacht hij dan, dat ze wekelijks een verslag schijven over de D2?
 

noordooster

Well-known member
Ik lees in het verslag niet dat zaterdag 1 wordt opgewaardeerd.
Natuurlijk beschouwt de pers bij zondagvereniging MSC het eerste als vlaggenschip.
Wanneer je voetbalt met allemaal jongens uit Elim, Zuidwolde, Noordscheschut en Hollandscheveld om op niveau te blijven en wanneer je vervolgens ziet dat er op zondagmiddag nauwelijks interesse is voor wedstrijden op dat niveau en wanneer het steeds moeilijker wordt de dure huishouding te bekostigen waarbij al gauw geroepen wordt dat die betalingen gaan ten koste van...., is het logisch dat e.e.a. ter discussie wordt gesteld.
Veel verenigingen zitten natuurlijk in spagaat. Enerzijds zoveel mogelijk " eigen jongens", anderzijds hoog niveau nastreven.
Omdat de financi?n vaak minder worden , hoor je het eigen jongens verhaal steeds vaker.

Wanneer je de jeugd zou samenvoegen, kan deze op den duur op hoger niveau spelen.
Vaak wordt voorbijgegaan aan mogelijke nadelen. Meer getrek aan elkaars spelers is daar 1 van en in enkele gevallen is dit de reden om juist weer te stoppen met een SJO.
Geen idee trouwens hoe Fc Meppel en Alcides , die de jeugd grotendeels op een hoger plan hebben dan MSC, over zo'n jeugdsamenwerking denken.
 
Bovenaan