KNVB Beker 2021-22

Abubakari

Well-known member
Hoppa in de pocket!
Zoals wel vaker tegen bezwijkt AZ onder het (wat hoger dan normaal)
verwachtingspatroon. Degelijke wedstrijd, ik denk voor de neutrale toeschouwer niet veel aan met zo weinig kansen.

Gelukkig in de finale een tegenstander waar Ajax altijd van wint dit seizoen, je zult als Ajax zijnde Go Ahead Eagles maar treffen.😬
 

Forza AZ

Well-known member
Ajax gefeliciteerd met deze overwinning wij hadden niks in te brengen.
AZ heeft inderdaad niet eens één kans gecreëerd vanavond. Niet dat Ajax wel veel kansen had, maar die hadden de wedstrijd wel steeds onder controle. Dus volledig verdiende nederlaag voor AZ.
 

Reinoud

Well-known member
Eindelijk eens een trainer die een eerlijke analyse geeft. Die Jansen komt er wel.
Analyse gemist, maar knap wat hij laat zien met AZ dit jaar. Na moeizame start toch goed op orde.

Blij dat we in de finale niet tegen GAE spelen!
 

Batigoal

Well-known member
Opvallend moment zo vlak voor de finale. En een risico met een 39-jarige die er meer dan een half jaar uit heeft gelegen met een blessure. Maar goed, Onana zou ons sowieso 1 of 2 tegendoelpunten kosten dus dat zal het verschil niet zijn als de Steek er een paar doorlaat.
 

Maasveld

Well-known member
Opvallend moment zo vlak voor de finale. En een risico met een 39-jarige die er meer dan een half jaar uit heeft gelegen met een blessure. Maar goed, Onana zou ons sowieso 1 of 2 tegendoelpunten kosten dus dat zal het verschil niet zijn als de Steek er een paar doorlaat.
Tja, er zijn 3 keuzes:

1. Iemand die al weken loopt te prutsen en er overduidelijk met de pet naar gooit.
2. Een 39-jarige, doorgaans betrouwbare keeper die er meer dan een half jaar uit heeft gelegen met een blessure.
3. Een talentvolle debutant die dit seizoen ook nog niet echt heeft weten overtuigen in het 2de elftal.
 

Abubakari

Well-known member
Onana kan niet meer, een fout van Stekelenburg wordt geaccepteerd, een fout van Onana niet, logische keuze dus.
 

Reinoud

Well-known member
Wat mij betreft krijgt Gorter in de eredivisie zijn kans. Maar dat je hem niet in deze match laat debuteren lijkt mij verstandig.
 

Batigoal

Well-known member
Tja, er zijn 3 keuzes:

1. Iemand die al weken loopt te prutsen en er overduidelijk met de pet naar gooit.
2. Een 39-jarige, doorgaans betrouwbare keeper die er meer dan een half jaar uit heeft gelegen met een blessure.
3. Een talentvolle debutant die dit seizoen ook nog niet echt heeft weten overtuigen in het 2de elftal.
Keepers bij Jong Ajax hebben doorgaans weinig stabiliteit omdat ze zelden een lange reeks keepen (want regelmatig moeten opdraven als reservekeeper bij Ajax 1) en een steeds wisselende verdediging, dus dat vind ik geen ramp.

Naar wie ik overigens wel erg benieuwd ben is Charlie Setford, maar die is nog erg jong. Schijnt wel veel indruk te maken in jeugdtoernooien en de Youth CL. Maar hij heeft ook de Engelse nationaliteit, dus wellicht dat hij binnenkort wordt weggeplukt door een Premier League-ploeg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik volg het natuurlijk niet zo intensief als jullie. Of Onana er nou met de pet naar gooit had ik niet direct het idee. Dat hij verre van zijn goede vorm zit eens. In dat interview na afloop zei hij niks geks en dat hij geen zin had om het publiek te bedanken vond ik ook niet gek. Ik zou nog steeds voor Onana gaan. Stekelenburg lijkt mij ook een enorm risico. Bij een Ajax in blakende vorm presteerde hij leuk vorig seizoen. Op het EK en aan het begin van het seizoen zag je meer zijn niveau. Dan vind ik dat echt onvoldoende voor een Ajax 1 keeper. Maar men zal het op de training wel beoordeeld hebben.
 
Bovenaan