KNVB-beker 2019/20

Fregge

Well-known member
De KNVB en ik blijven alles onder de eerste divisie vooralsnog maar gewoon het amateurvoetbal noemen.
En de ere en de eerste divisie het betaald voetbal, waar itt het amateurvoetbal de trainer ook het diploma coach betaald voetbal moet hebben.
En ik denk ook, dat verreweg de meeste amateurs het voetballen zien als een hobby , iets wat ze uit liefhebberij doen.
En niet als werk.
Maar dat ze er een leuk zakcentje mee kunnen verdienen is mooi meegenomen.
Dat veel amateurclubs liever niet in de eerste divisie willen spelen heeft meerdere oorzaken, waarvan de regelgeving die geldt voor eerste divisieclubs er 1 is.
Wanneer de regels in de eerste divisie veel meer versoepeld zouden worden, zou een belangrijke barri?re worden weggenomen.

Vakkenvullen is toch ook een baan, maar geen fulltime werk?
 

SanMark.

Well-known member
De KNVB en ik blijven alles onder de eerste divisie vooralsnog maar gewoon het amateurvoetbal noemen.
En de ere en de eerste divisie het betaald voetbal, waar itt het amateurvoetbal de trainer ook het diploma coach betaald voetbal moet hebben.
En ik denk ook, dat verreweg de meeste amateurs het voetballen zien als een hobby , iets wat ze uit liefhebberij doen.
En niet als werk.
Maar dat ze er een leuk zakcentje mee kunnen verdienen is mooi meegenomen.
Dat veel amateurclubs liever niet in de eerste divisie willen spelen heeft meerdere oorzaken, waarvan de regelgeving die geldt voor eerste divisieclubs er 1 is.
Wanneer de regels in de eerste divisie veel meer versoepeld zouden worden, zou een belangrijke barri?re worden weggenomen.

Maar voor de rest maak jij je er niet druk over...
 

Maasveld

Well-known member
En ik denk ook, dat verreweg de meeste amateurs het voetballen zien als een hobby , iets wat ze uit liefhebberij doen.
En niet als werk.
Maar dat ze er een leuk zakcentje mee kunnen verdienen is mooi meegenomen.

Dat geldt voor spelers in de ere- en eerste divisie toch net zo?
 

Joost

Well-known member
Fortuna v PEC op tv ipv Heerenveen v Roda lukt me, Twente was sowieso wel op tv gekomen.
 

Forza AZ

Well-known member
Heerenveen - Roda niet live, ze kiezen voor Eagles - Twente

Is inderdaad wel een logische keuze. Twente-Go Ahead is natuurlijk een streekderby, dus interessanter dan Heerenveen-Roda JC.

Fortuna v PEC op tv ipv Heerenveen v Roda lukt me, Twente was sowieso wel op tv gekomen.

Fortuna Sittard-PEC Zwolle is een wedstrijd tussen 2 Eredivisieclubs, dus dat gaat dan logischerwijze boven Heerenveen-Roda JC.
 

Joost

Well-known member
Is inderdaad wel een logische keuze. Twente-Go Ahead is natuurlijk een streekderby, dus interessanter dan Heerenveen-Roda JC.

Fortuna Sittard-PEC Zwolle is een wedstrijd tussen 2 Eredivisieclubs, dus dat gaat dan logischerwijze boven Heerenveen-Roda JC.

Twente v Go Ahead leek mij sowieso de eerste keus want Twente trekt kijkers. Als je daarna kijkt naar verwachte hoeveelheden kijkers denk ik dat Heerenveen v Roda een groter kijkpotentieel aan supporters heeft dan Fortuna v PEC. Al is die laatste natuurlijk sportief wel een stuk interessanter, maar dat boeit ze bij Fox helemaal niks.
 

Abubakari

Well-known member
Dinsdag 17-12:
FC Twente-Go Ahead Eagles (18.30)
IJsselmeervogels - SteDoCo (19.45 uur)
Katwijk - TOP Oss (19.45 uur)
SC Heerenveen - Roda JC (19.45 uur)
Vitesse - ODIN ‘59 (19.45 uur)
Excelsior - FC Eindhoven (19.45 uur)
Fortuna Sittard - PEC Zwolle (20.45 uur)

Woensdag 18-12:
Telstar - Ajax (18.30 uur)
Sparta Nijkerk - NAC Breda (19.45 uur)
OFC - Spakenburg (19.45 uur)
AZ - Groene Ster (19.45 uur)
Willem II - Sparta Rotterdam (19.45 uur)
Heracles Almelo - FC Dordrecht (19.45 uur)
GVVV - PSV (20.45 uur)

Donderdag 19-12:
FC Groningen - FC Utrecht (18.30 uur)
SC Cambuur - Feyenoord (20.45 uur)
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dinsdag 17-12:
IJsselmeervogels - SteDoCo (19.45 uur)
Katwijk - TOP Oss (19.45 uur)
SC Heerenveen - Roda JC (19.45 uur)
Vitesse - ODIN ‘59 (19.45 uur)
Excelsior - FC Eindhoven (19.45 uur)
Fortuna Sittard - PEC Zwolle (20.45 uur)

Woensdag 18-12:
Telstar - Ajax (18.30 uur)
Sparta Nijkerk - NAC Breda (19.45 uur)
OFC - Spakenburg (19.45 uur)
AZ - Groene Ster (19.45 uur)
Willem II - Sparta Rotterdam (19.45 uur)
Heracles Almelo - FC Dordrecht (19.45 uur)
GVVV - PSV (20.45 uur)

Donderdag 19-12:
FC Groningen - FC Utrecht (18.30 uur)
SC Cambuur - Feyenoord (20.45 uur)

Dinsdag 18:45 mist
 
Bovenaan