KNVB-beker 2019/20

noordooster

Well-known member
Een mooie loting voor een aantal amateurclubs, met kansen om nog een ronde verder te komen.
Zoals voor Katwijk tegen TOP, IJsselmeervogels tegen Stedoco en Sparta Nijkerk tegen NAC.
Voor Odin'59, Groene Ster en GVVV wordt het heel moeilijk de volgende ronde te halen.
 

Forza AZ

Well-known member
GVVV - PSV zal wel op de woensdag zijn, want PSV speelt de week ervoor op donderdag EL, dus op zondag competitie. GVVV speelt de zaterdag erna nog, dus wordt dat woensdag.
De winterstop in de 2e divisie begint al op 16 december, dus GVVV speelt geen wedstrijd in het weekend na deze bekerronde.
 

stc

Well-known member
GVVV uit altijd lastig. Gezien de vorm van PSV maakt GVVV zeker een kans om te winnen.
 

JMD

Well-known member
GVVV uit altijd lastig. Gezien de vorm van PSV maakt GVVV zeker een kans om te winnen.

Ik mag toch hopen dat het over 6 weken iets beter gaat met PSV. En als Bommel dan ook nog eens de sterkste 11 laat spelen winnen we gewoon. Maar is de vorm tegen die tijd nog zoals nu ?f als Bommel denkt: goh, laat ik weer eens Jong PSV opdraven in de beker, dan krijg je het ook in Veenendaal lastig.
 

JMD

Well-known member
Een mooie loting voor een aantal semiprofclubs, met kansen om nog een ronde verder te komen.
Zoals voor Katwijk tegen TOP, IJsselmeervogels tegen Stedoco en Sparta Nijkerk tegen NAC.
Voor Odin'59, Groene Ster en GVVV wordt het heel moeilijk de volgende ronde te halen.
Zo klopt ie beter...

En ga nu niet slap lopen kletsen, want ik heb collega's gehad die 2e divisie voetbalden en die waren geen fulltime docent omdat ze best wel wat verdienden met het voetballen en daardoor minder hoefden les te geven.
 

stc

Well-known member
Ik mag toch hopen dat het over 6 weken iets beter gaat met PSV. En als Bommel dan ook nog eens de sterkste 11 laat spelen winnen we gewoon. Maar is de vorm tegen die tijd nog zoals nu ?f als Bommel denkt: goh, laat ik weer eens Jong PSV opdraven in de beker, dan krijg je het ook in Veenendaal lastig.

van Bommel (als hij nog trainer is) gaat alle wisselspelers opstellen om ze ritme te laten opdoen. Dit betekent dat GVVV zeker een kans maakt.
 

noordooster

Well-known member
Sommigen van dvk vinden het wel heel erg belangrijk om sommige amateurclubs profclubs of betaald voetbalclubs te noemen.
Het lijkt wel alsof ze daarmee prestaties van clubs als Sparta Nijkerk, Groene Ster of Katwijk willen bagataliseren.
Alsof niet iedereen weet, dat bij heel veel clubs in het amateurvoetbal spelers betaald worden , zelfs in de eerste en tweede klasse.
En natuurlijk wordt er bij de een meer betaald dan bij de ander, maar dat is bij de BVO's ook het geval.
Wat dat betreft zou je Ajax een mega-betalende voetbalclub kunnen noemen.

Ik houd me bij het onderscheid dat de KNVB maakt in betaald voetbal en amateurvoetbal.
De clubs waar een trainer het diploma coach betaald voetbal moet hebben zijn BVO's, de clubs waar niet hoger dan oefenmeester 1 verplicht is zijn amateurclubs. En ja bij vele van die amateurclubs worden spelers betaald.
 

Abubakari

Well-known member
GVVV uit altijd lastig. Gezien de vorm van PSV maakt GVVV zeker een kans om te winnen.

Het zou wel een enorme verrassing zijn mocht PSV dat winnen.

Mooie loting voor Cambuur. En Groningen-Utrecht is ook een leuke. Volgens de DVK planners op dezelfde avond, anders zou het maar zo kunnen dat ik naar beide wedstrijden ga. Als Cambuur tenminste niet te snel uitverkocht raakt.
 

JMD

Well-known member
Sommigen van dvk vinden het wel heel erg belangrijk om sommige amateurclubs profclubs of betaald voetbalclubs te noemen.
Het lijkt wel alsof ze daarmee prestaties van clubs als Sparta Nijkerk, Groene Ster of Katwijk willen bagataliseren.
Nee hoor, heel knap gedaan. Zeg ik zonder spoor van cynisme. Het beleid bij menig 2e/3edivisieclub is veel en veel beter dan bij een groot deel van de 1e divisie.

Alsof niet iedereen weet, dat bij heel veel clubs in het amateurvoetbal spelers betaald worden , zelfs in de eerste en tweede klasse.
En natuurlijk wordt er bij de een meer betaald dan bij de ander, maar dat is bij de BVO's ook het geval.
Wat dat betreft zou je Ajax een mega-betalende voetbalclub kunnen noemen.

Ik houd me bij het onderscheid dat de KNVB maakt in betaald voetbal en amateurvoetbal.
De clubs waar een trainer het diploma coach betaald voetbal moet hebben zijn BVO's, de clubs waar niet hoger dan oefenmeester 1 verplicht is zijn amateurclubs. En ja bij vele van die amateurclubs worden spelers betaald.
Heb het maar even opgezocht in Van Dale:
Amateur: iem. die iets uit liefhebberij beoefent: amateursport, amateurtoneel

DUs iemand die betaald krijgt voor wat hij doet is geen amateur. Einde discussie. Dan kan jij het wel belangrijk vinden om net te doen alsof het een Godswonder is als 2e/3edivisionisten een 1edivisieploeg verslaan, omdat de bouwvakkers de voetballers verslaan, maar dat is onzin.

Spreek gewoon over semiprofs. Dat zijn het namelijk. Waar de grens dan zit tussen semiprofs en amateurs (is iemand die in de 4e klasse spreekwoordelijk een tientje krijgt voor een overwinning ook semiprof??) daar kan je idd over discussi?ren, maar no way dat 2e/3e divisionisten amateurs zijn.
 

Joost

Well-known member
Die kunnen zelfs niet verplaatst worden, want AZ, Feyenoord en PSV spelen de donderdag ervoor in de Europa League.

Daar had ik niet eens bij stilgestaan.

Wellicht dat IJsselmeervogels v SteDoCo ook op dinsdag gezet wordt om iets meer evenwicht in het programma te krijgen.
Ben wel benieuwd of jij tot ongeveer hetzelfde programma zou komen.

AZ v Groene Ster leek mij ook wel kandidaat om op TV te komen maar dan moet er wel heel veel geschoven gaan worden in het programma voor de Eredivisie en dat gebeurt normaal niet.
 

Forza AZ

Well-known member
AZ v Groene Ster leek mij ook wel kandidaat om op TV te komen maar dan moet er wel heel veel geschoven gaan worden in het programma voor de Eredivisie en dat gebeurt normaal niet.
Dat denk ik niet. Zo ie zo zullen Ajax, PSV en Feyenoord live op TV komen en dan heb je nog maar 1 live-wedstrijd over op woensdag/donderdag. Dat zal waarschijnlijk Groningen-Utrecht worden. En dan op dinsdag Fortuna-Zwolle en Heerenveen-Roda JC verwacht ik.
 

JMD

Well-known member
AZ v Groene Ster leek mij ook wel kandidaat om op TV te komen maar dan moet er wel heel veel geschoven gaan worden in het programma voor de Eredivisie en dat gebeurt normaal niet.
Kan me niet voorstellen dat AZ - Groene Ster live komt. Was het nou Groene Ster - AZ geweest dan had het nog wel gekund ja, maar met Willem II - Sparta, Twente - Eagles, Heerenveen - Roda, Groningen - Utrecht en Fortuna - PEC staan er toch een hoop interessantere affiches op het programma. En het is niet zo dat AZ nou zo extreem veel extra publiek trekt (zoals Ajax en Feyenoord (en in mindere mate PSV) wel doen, no matter tegen wie die spelen)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nee hoor, heel knap gedaan. Zeg ik zonder spoor van cynisme. Het beleid bij menig 2e/3edivisieclub is veel en veel beter dan bij een groot deel van de 1e divisie.


Heb het maar even opgezocht in Van Dale:
Amateur: iem. die iets uit liefhebberij beoefent: amateursport, amateurtoneel

DUs iemand die betaald krijgt voor wat hij doet is geen amateur. Einde discussie. Dan kan jij het wel belangrijk vinden om net te doen alsof het een Godswonder is als 2e/3edivisionisten een 1edivisieploeg verslaan, omdat de bouwvakkers de voetballers verslaan, maar dat is onzin.

En clubs uit de 2e en 3e divisie hebben vooral veel minder eisen en regels dan bvo’s uit de eerste divisie.

Ik vind het nog steeds waanzin dat clubs als IJsselmeervogels minder regeltjes tegenkomt dan Dordrecht, terwijl ze hun spelers veel meer betalen. En dan heb ik het nog niet eens over fake arbeidscontracten bij sponsoren en bedragen onder de tafel.

Waarom denk je waarom er geen club wil promoveren?
 

JMD

Well-known member
En clubs uit de 2e en 3e divisie hebben vooral veel minder eisen en regels dan bvo’s uit de eerste divisie.

Ik vind het nog steeds waanzin dat clubs als IJsselmeervogels minder regeltjes tegenkomt dan Dordrecht, terwijl ze hun spelers veel meer betalen. En dan heb ik het nog niet eens over fake arbeidscontracten bij sponsoren en bedragen onder de tafel.

Waarom denk je waarom er geen club wil promoveren?

Dit dus...
 

noordooster

Well-known member
Heb het maar even opgezocht in Van Dale:
Amateur: iem. die iets uit liefhebberij beoefent: amateursport, amateurtoneel

De KNVB en ik blijven alles onder de eerste divisie vooralsnog maar gewoon het amateurvoetbal noemen.
En de ere en de eerste divisie het betaald voetbal, waar itt het amateurvoetbal de trainer ook het diploma coach betaald voetbal moet hebben.
En ik denk ook, dat verreweg de meeste amateurs het voetballen zien als een hobby , iets wat ze uit liefhebberij doen.
En niet als werk.
Maar dat ze er een leuk zakcentje mee kunnen verdienen is mooi meegenomen.
Dat veel amateurclubs liever niet in de eerste divisie willen spelen heeft meerdere oorzaken, waarvan de regelgeving die geldt voor eerste divisieclubs er 1 is.
Wanneer de regels in de eerste divisie veel meer versoepeld zouden worden, zou een belangrijke barri?re worden weggenomen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan