KNVB-beker 2019/20

De Groene Scout

Well-known member
Knappe winst voor ASWH; petje af!!!
De amateurs van Ajax winnen ook netjes uit bij VVOG.

Bij 3 duels zitten we nog in de verlenging.
Achilles Veen - HHC 1-1
Odin'59 - Barendrecht 3-3
Noordwijk - RBB 1-3; dat is dus wel beslist.
 

Unregistere

Well-known member
Knap werk van Veen hoor. Mogen nu tegen Roda JC Kerkrade, mooie beloning.

Bij ons ook lekker. TEC had de Schimmel op doel, dus dan denk je al wel dat het heerlijk avondje is gekomen. Voor rust kwamen we echter op achterstand, maar Nick Slotboom schoot uit een vrije trap fraai de 1-1 binnen.

Na rust gingen alle remmen los. Gewoon genieten. Heerlijke aanvallen, als een mes door de boter. Captain Jesper van den Bosch tekende al snel voor de 2-1 en was de aangever bij de 3-1 door 'Samba Sam' van de Kreeke. Linksback Roy van 't Hoog, die zaterdag nog ongelukkig in eigen doel scoorde, kopte later na weer zo'n fantastisch lopende aanval de vierde binnen en in de slotfase tekende Van de Kreeke ook nog voor de 5-1.

Heel het team speelde sterk, maar vooral Ismail Yildirim was na rust ouderwets ongrijpbaar. Was betrokken bij drie doelpunten. Het mooiste vond ik vooral dat de goals stuk voor stuk fraai werden uitgespeeld, waarbij niemand zelfzuchtig voor eigen kans ging. Inderdaad, het heerlijk avondje is gekomen!

Nu morgen eens kijken of we in de volgende ronde naar Spakenburg of SDO mogen.
 

Joost

Well-known member
Achilles Veen, dat is qua kilometers in ieder geval wat minder. Scheelt toch weer een halve dag vrij.
 

JMD

Well-known member
Noordwijk was niet blij met scheidsrechter Kooij, na een sterke eerste helft (waar de ploeg met meer dan 1-0 had moeten leiden) viel de ploeg wel weg in de 2e heflt, maar was het de laatste kwartier weer de betere dan de buurman. In blessuretijd gaf Kooij een penalty aan de 'Uien', 1-1. Vervolgens gaf Kooij nog 2 penalty's aan Rijnsburg in de 2e helft van de verlenging. Het leken allen makkelijk gegeven strafschoppen.
 

noordooster

Well-known member
Je wint in de competitie uit van Kozakken Boys en van kampioen AFC, je staat na IJsselmeervogels op een tweede plek in de competitie, maar je verliest van za. hoofklasser Achilles Veen in de beker. Weliswaar na 26 strafschoppen, maar toch.
En Rob van der Leij, al jarenlang HHC 's topscorer , mist 2 strafschoppen.
HHC trad ook echt aan in zijn sterkste opstelling op dit moment.
Maar ja, zoiets is ook wel weer het mooie aan voetbal.

Bij winst had HHC thuis mogen spelen tegen Roda JC. En met de bekerwinst op NEC van enkele jaren geleden in het achterhoofd....
Maar we hebben in ieder geval Harkemase Boys - Fc Groningen tegoed in de volgende ronde.

Ergens las ik, dat de 0-1 winst van Harkemase Boys bij Scheveningen een grote bekerverrassing is.
Maar dat valt nogal mee als de (mede)koploper van de derde divisie wint van de nr laatst van de tweede divisie.
 

noordooster

Well-known member
Net de samenvatting gezien van Quick Boys - Katwijk op youtube.
Lekker sfeertje daar. Was vast mooi om daar bij geweest te zijn.
En ook goed voor de penningmeester(s).
 

Joost

Well-known member
Kijk, dat zijn dan weer de voordelen. En je krijgt de kans om de vrolijke mascotte, een haan, te zien in Veen!

RTV Rijnmond was er gisteren ook bij ons, helaas geen goals gefilmd. Wel twee interviews: https://www.rijnmond.nl/nieuws/186493/Bekervoetbal-ASWH-naar-hoofdtoernooi-Barendrecht-klaar

Vincktechnisch was Hardenberg wel leuker denk ik, maar dat is 3 uur enkele reis. Dan is Veen toch wel makkelijker met 90 minuten enkele reis al lijkt me dat een vrij klinisch, nieuw sportpark. Zou er wat volk afkomen op die bekerwedstrijd? Ik acht Achilles overigens favoriet die avond.
 

de waan

Well-known member
Ergens las ik, dat de 0-1 winst van Harkemase Boys bij Scheveningen een grote bekerverrassing is.
Maar dat valt nogal mee als de (mede)koploper van de derde divisie wint van de nr laatst van de tweede divisie.

Dat Achilles Veen HHC uitschakelt is misschien wel een verrassing, maar ook daar sta ik niet van te kijken. Die hebben dit seizoen al regelmatig laten zien dat ze een sterke ploeg hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Dat Achilles Veen HHC uitschakelt is misschien wel een verrassing, maar ook daar sta ik niet van te kijken. Die hebben dit seizoen al regelmatig laten zien dat ze een sterke ploeg hebben.

Eens, al had ik niet verwacht dat ze dit ook tegen HHC zouden kunnen. Zeker omdat de flow van de voorbereiding even verdwenen leek door twee competitienederlagen.

Vincktechnisch was Hardenberg wel leuker denk ik, maar dat is 3 uur enkele reis. Dan is Veen toch wel makkelijker met 90 minuten enkele reis al lijkt me dat een vrij klinisch, nieuw sportpark. Zou er wat volk afkomen op die bekerwedstrijd? Ik acht Achilles overigens favoriet die avond.

Veen is wel een bijzonder dorpje, waar het voetbal wel leeft. Dus ik verwacht dat er wel wat uit Veen zelf gaat komen. En, zeker na de uitschakeling van Kozakken Boys, ook nog wel de nodige neutrale toeschouwers uit die regio. Kan best leuk worden.

Overigens kunnen we na gisteravond de invuloefening voor de eerste ronde al enigszins maken. Dit zijn affiches die nu ingevuld zijn:

Achilles Veen - Roda JC Kerkrade
GVVV - Helmond Sport
Harkemase Boys - FC Groningen
AFC - ODIN '59
Rijnsburgse Boys - FC Eindhoven

De reacties op de Facebook-pagina van TEC zijn ook wel aardig. Gery Vink is kennelijk niet bij alle supporters even geliefd. Was wel mooi dat hij gaandeweg steeds stiller werd.
 
Laatst bewerkt:

Sjorro

Active member
Volgens De Gelderlander is Misidjan vanavond gewoon speelgerechtigd.
Ik verwacht vanavond een spannende wedstrijd, waarin de onderlinge verschillen niet te groot zullen zijn. Dus het kan alle kanten op.......
 

Unregistere

Well-known member
Staat nog 0-0, zie ik. @1Geel is wel al boos geweest op de scheids.

Correctie: uitgerekend Misidjan kopt de 0-1 binnen voor De Treffers.

Spakenburg mist zojuist een strafschop tegen SDO.
 

De Groene Scout

Well-known member
De mannen van sv OSS blijven extreem veel scoren. Ook vandaag weer 5x en dus door ten koste van Jodan Boys.
GOES kwam met de schrik vrij bij Silvolde. Na een 2-0 achterstand wonnen ze uiteindelijk toch nog met 2-3.
Excelsior'31 won met 1-2 bij Dongen; even contact zoeken met de mannen uit Rijssen met het oog op zondag.
De verrassing was misschien wel dat ADO'20 thuis werd uitgeschakeld door Fortuna Wormerveeer.
 
Bovenaan